Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Internetvare oplagt af told og skat
Fra : vib

Dato : 12-05-02 13:37

Jeg har netop fået et brev om at en vare som jeg har købt i USA er blevet
oplagt af postvæsnet indtil jeg betaler moms, told og gebyr. Jeg vil
naturligvis gerne betale disse lovpligtige beløb, men er der nogen som ved
hvor hyppigt varer fra f.eks. USA bliver holdt tilbage?( i modsætning til at
pakkerne leveres og indberetningen påhviler køber).

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 12-05-02 16:13

In <3cde61f4$0$3792$ba624c82@nntp01.dk.telia.net> "vib" <ewiberg@hotmail.com> writes:

> [...]
>hvor hyppigt varer fra f.eks. USA bliver holdt tilbage?( i modsætning til at
>pakkerne leveres og indberetningen påhviler køber).

Det sker forhaabentlig naesten hver gang.

/Martin

Fra : Poul Nyrop Rasmussen

Dato : 14-05-02 21:19

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> wrote in message

> [...]
>pakkerne leveres og indberetningen påhviler køber).
>

> Det sker forhaabentlig naesten hver gang.
Det skal ske iflg. EU-reglerne.

Bedst er det at importen fra lande uden for EU foretages af
momsregistreret
firmaer og ikke lege privatimportør !

Fra : disko@mobil.dk

Dato : 05-06-02 19:49

Det er noget værre vås!

Ofte hvis du som privat person køber varer fra f.eks. USA skal du også
betale told og moms. Når der er tale om mindre private forsendelser så
fungerer Post Danmark som speditør, dvs. at de ordner papirarbejdet.
Det koster et gebyr på f.eks. 50 kr.

Når du som firma importerer så er det dit eget ansvar at udfylde
papirerne eller at lade en speditør om dette.

Et lille trick er at importere tingene i sit private navn istedet for
til firmaet, hvis det er en mindre forsendelse og man ikke er
fortrolig med tolddokumenter. MEN hvis Post DK vurderer at
forsendelsen er erhvervsmæssig (f.eks. hvis du får rigtig mange
forsendelser eller hvis forsendelsen indeholder et mindre parti ens
varer) så er de i deres ret til at lave en midlertidig oplæggelse og
bede dig om at få orden i papirerne.

Du skal iøvrigt importør registeres.