Hvalpeægte ?
Fra : Sverre Stokke

Dato : 12-05-02 07:05

Kan nogen oplyse ca. vægte for hanhvalpe i aldrende fra 1 til 8 uger.
Gerne en del forskellige både almindeligt forekommende og mere sjældne
racer. - men kun racer som i voksen tilstand bør have en vægt på over ca.
20 Kg.

Eller links ?

Og jeg har selvfølgelig søgt på Nettet, men det er sparsomt med
oplysninger. Det mest relevante var et om labrador, som ikke måtte veje
mere end det samme antal Kg, som de var uger gamle

Hilsen Sverre.

Fra : René Løweneck

Dato : 12-05-02 09:09

Sverre Stokke <sverre@enterpol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:fc.0073fb6b00493f190073fb6b00493f19.42092f5@net.dialog.dk..
..

> Kan nogen oplyse ca. vægte for hanhvalpe i aldrende fra 1 til 8 uger.

Skal de sendes som luftfragt da ? )

> Gerne en del forskellige både almindeligt forekommende og mere sjældne
> racer. - men kun racer som i voksen tilstand bør have en vægt på over ca.
> 20 Kg.

Hvilken hund er du primært på udkig efter ?

> Eller links ?

Der er focus på hvalpe på denne side :
http://www.netdyredoktor.dk/Tema/Tema_Hund_Hvalpe/tema_hund_hvalpe.html

> Og jeg har selvfølgelig søgt på Nettet, men det er sparsomt med
> oplysninger. Det mest relevante var et om labrador, som ikke måtte veje
> mere end det samme antal Kg, som de var uger gamle

Helt ærligt, hvad kan den type opsatte regler bruges til, andet end som et
groft fingerpeg for opdrætteren ? Det er da vigtigere at hvalpene er runde,
sunde og aktive )

René Løweneck
www.loweneck.dk
Fra 0 til opdateret på under 60 sekunder...

Fra : Sverre Stokke

Dato : 12-05-02 16:55

rene@loweneck.dk,Ny-Internet writes:

>Sverre Stokke <sverre@enterpol.dk> skrev i en

>ca.
>
>Hvilken hund er du primært på udkig efter ?

Jeg HAR købt - til levering om nogle uger. Der er tale om en
blandingshvalp efter to racerene forældre, og jeg ville godt have en
fornemmelse af forventet størrelse.

At jeg ikke oplyser racerne, skyldes at der i foreningen www.enterpol.dk
for tiden gættes ud fra billeder.

>Helt ærligt, hvad kan den type opsatte regler bruges til, andet end som et
>groft fingerpeg for opdrætteren ? Det er da vigtigere at hvalpene er
>runde,
>sunde og aktive )

Min vurdering er at hvalpene er 100 % sunde og særdeles velstimulerede og
alt muligt andet positivt.

Hilsen Sverre.

Fra : pmj

Dato : 12-05-02 19:28

"Sverre Stokke" skrev d. 12-05-02 07:05 dette indlæg :

> [...]
> Gerne en del forskellige både almindeligt forekommende og mere sjældne
> racer. - men kun racer som i voksen tilstand bør have en vægt på over

Hej Sverre

Du kan finde vægten for et kuld Entlabucher hvalpe, 1 dag - 8 uger, på
min hjemmeside http://home.worldonline.dk/~piasevy/.
Moderen vejer 20,5 kg, faderen 25 kg.

Med venlig hilsen

Pia Johnsen

http://www.kandu.dk/

Fra : Sverre Stokke

Dato : 12-05-02 21:19

x@x.com,Ny-Internet writes:
> [...]

Hej Sverre

Du kan finde vægten for et kuld Entlabucher hvalpe, 1 dag - 8 uger, på

Tak skal I have - især for vægtskemaet - nu har jeg en nogenlunde
realistisk idé om, hvilken størrelse der kan forventes.

Hilsen Sverre.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 13-05-02 05:14

rene@loweneck.dk,Ny-Internet writes:

>Hej Sverre !
>
>Så er alt jo som det skal være
>
>Held og lykke med din nye hund !

1K tak, René. Og folkene på www.enterpol.dk har allerede gættet faderen :
Border Collie.
Hvis jeg kan få min hjemmesides nye program til at fungere, giver jeg
lige en melding her - og lægger billeder ind.

I øvrigt er jeg 2. vælger til 6 hanhunde, så den endelige beslutning er
ikke taget. Jeg har 3 - 4 favortitter, men da en hundepsykolog skal
hvalpeteste, vil jeg lade hans vurdering være den endelige afgørende
faktor.

Hilsen Sverre.