SMS-besked ved e-mail - fortsat
Fra : Per LH

Dato : 12-05-02 04:59

25/4 startede en tråd, der døde resultatløst:

Hvordan kan man stadig få sms-besked ved e-mails?

Jeg har prøvet:
spinmail.dk : "Jeps hos os har du mulighed for at modtage en sms, hver
gang der er nyt i din mailbox."
Virker ikke, kan heller ikke læse posten, og supporten svarer ikke..

Der er så vidt jeg kan se kun to andre muligheder:
1) TeleD kunder kan få tilsendt et begrænset antal beskeder pr. dag via
et-eller-andet klubvæsen
2) TeleD kunder kan, hvis de bruger MSN Hotmail, få en sms til 1 krone pr.
gang, max 100stk/md.

Ingen af disse vil blive aktuelle for mig, så:

Findes der andre muligheder, eller har TeleD fået monopolet tilbage?

Per LH

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-05-02 08:00

On Sun, 12 May 2002 05:58:42 +0200, "Per LH" <xgoto@trashcan.dkx>
wrote:

>Findes der andre muligheder, eller har TeleD fået monopolet tilbage?

Jeg får stadig mine SMS'er hver gang jeg sender til
[MitSonofonTlf.Nr.]@note.sonofon.dk

Jeg kan seriøst kun anbefale dig at straffe TDM øknomisk hvis ikke du
er tilfres med den service, og de produkter de tilbyder, kun derved
kan de mærke at det var en fejl at droppe det produkt. Og kun derved
kan de andre mærke at det ikke er den vej de skal gå.

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste

Fra : Per LH

Dato : 12-05-02 13:23

> Jeg kan seriøst kun anbefale dig at straffe TDM øknomisk hvis ikke du
> er tilfreds

Jeg vil netop ikke ha´ TDM...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-05-02 13:25

On Sun, 12 May 2002 14:23:02 +0200, "Per LH" <xgoto@trashcan.dkx>
wrote:

>Jeg vil netop ikke ha´ TDM...

Som jeg nævnte, for sonofon kunder sender man til
tlf.nr@note.sonofon.dk og så får man subj/emne og supleret med første
tegn til ialt 160 tegn er nået.
Hvis der er qvoutet tekst først i mailen, så bliver de linier droppet,
således at det er den tekst som afsender af mailen har skrevet man
får. Ganske rat.
Og det fungere upåklageligt.

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 12-05-02 14:33

xgoto@trashcan.dkx writes:
>Findes der andre muligheder, eller har TeleD fået monopolet tilbage?

Jeg benytter mig af Orange's SMS-gateway og har sat min mail hos Tiscali
op til at sende en SMS på xxxxxxxx@sms.mobilix.dk, når der kommer en
mail. Jeg får Afsender og Subj. SMS kommer normalt næsten samtidig med
mailen ankommer.

Den samme bruger jeg i MSN Messenger, hvorfra man kan sende mig en SMS,
hvis jeg ikke lige er online. De kommer normalt frem meget hurtigt.

Min mobil-udbyder er Orange, men det virker lige så fint, når jeg mailer
til personer med en anden teleudbyder.

Mange hilsner,

Kasper Hyllested
Web: www.hyllested.net
Mail: hyllested@net.dialog.dk

Fra : Per LH

Dato : 12-05-02 16:13

> Min mobil-udbyder er Orange, men det virker lige så fint, når jeg mailer
> til personer med en anden teleudbyder.

- men altså ikke med teleD ?

Jeg satte et udbrændt Mobilixkort i en gammel telefon, ændrede indstillinger
for forward på mit posthus, og vupti, så var den der.

Tak, Ivar og Kasper

Det spændende er så om det også virker når jeg får min nye Telia-baserede
telefon. Hvad skal der stå, og har I nogen erfaringer?

Per

Fra : Per LH

Dato : 12-05-02 16:46

--- og så har jeg også lige leget med noget der hedder www.smsnu.dk Man
skriver xxxxxxxx@smsnu.dk og får en kun lettere reklamebefængt (myorange)
smsbesked.

Hilsen

Per, glad mand, nu med flere muligheder.....

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-05-02 08:49

telefonnummer@sms.telia.dk

Fra : Per LH

Dato : 17-05-02 23:26

> telefonnummer@sms.telia.dk

Det virker, og der slipper mere end 120 tegn igennem. Forsinkelse 1-2
minutter.

Tak for hjælpen

--
Per LH xgoto@trashcan.dkx rem/fjern x&x