Instinkt for fare
Fra : Lise Grønbæk

Dato : 11-05-02 20:01

Hej allesammen,
Så får I en lille sjov historie.
I dag var hele familien samlet, fordi vi skulle lægge fliser i forhaven.
Det er jo et stort projekt, så vi var delt op i hold.
Sille nød jo virkelig at løbe rundt og have tjek på alt og alle. Jeg
havde i øjenkrog set, at Sille var henne ved hækken ind mod naboen. Hvad
jeg ikke ser, det ser min datter, og pludselig siger hun:"Sille har gang
i noget for nakkebørsterne er oppe at stå." Lige her og nu tænkte jeg,
det bare var naboens hund.
Vi vender os allesammen om og kigger på Sille, og i et sekund kan jeg se
noget orangeagtigt noget ved bunden af hækken med 2 antenner.
I ikke så elegant balletspring fik jeg drejet mig rundt og hånden ned og
tog fat i den orange tingest. Jeg har ikke arbejdshandsker på, for jeg
er på det hold, der skal stå for mad og drikke. I bedste håndbold stil
får jeg smidt den orange tingest over vores 180 cm høje ligusta hæk ud
mod gaden.
"Hov, hvad er det," er der en barnestemme, der siger. Vi kigger på
hinanden og går ud af havelågen, og Sille søger desperat mod hækken for
at vil igennem hegnet og ud til den orange tingest. Der omme bag hækken,
stod en dreng og så lidt forskrækket ud over det der kom over hækken og
havde ramt hans t-shirt. Så er vi alle ude og kigge og svigersøn
siger:"Jamen, det er jo en dræbersnegl", og han træder den flad. Vi
inviterer drengen ind på en is, og jeg får vasket fingre.
Nu er det jo, jeg vil spørge? Sille er en gravhund og har et instinkt
for ting, der er farlige, gælder det ikke for alle hunde, at når der er
noget på færde, så reagerer de.
PS: Ingen kommentarer omkring mit balletspring og håndboldskast, for det
så ret kikset ud.
Lise Grønbæk

Fra : preben ipsen

Dato : 11-05-02 23:52

hmmmm..........min sympati var så absolut på Sille´s side efter historien om
turen på stranden....men at kalde hendes rejste nakkebørster over for en
"dræber" snegl.... for instinkt for fare....!!!!!!!!!!!!! ......for mig
lyder det mere som usikkerhed...min egen hund hund har gjort det overfor en
død fugl....de levende bemærker hun sgu ikke....såå..klap lige
hesten....hvis den altså ikke er farlig....eller død.......

preben