Hosts filen og OS X
Fra : Jesper

Dato : 11-05-02 13:00

I OS 9 kunne man smideen Hosts fil ned i Preferences mappen,vælge den i
TCP/IP kontrolpanelet.

Det er/lidt/ sværere at få Hosts filen til at funke i OS X, man skal ind
terminalen og indskrive nogle linier og flytte Hosts filen til den
usynlige mappe /Private/etc/ via sudo cp i terminalen. Men pokker tage
mig om jeg kan få det til at fungere!

Nogen idéer (andet end at bede Apple om at genindføre muligheden for at
vælge Hosts i TCP/IP!)

--
Jesper. Email: pinebox [a] myreabox [.] com
"He who is wise should never engage the week for any length of time"

Fra : macsteen

Dato : 11-05-02 14:07

in article 1fc0ujn.1ivg7tx11jhtj6N%email@in.sig, Jesper at email@in.sig
wrote on 11.05.2002 14:00:

> [...]
> mig om jeg kan få det til at fungere!
>
> Nogen idéer (andet end at bede Apple om at genindføre muligheden for at

Egetnlig er det meget nemmere!
Det virker nemlig ikke at skrive i /etc/hosts. For som det i den står
skrevet:
# Host Database
#
# Note that this file is consulted when the system is running in single-user
# mode. At other times this information is handled by lookupd. By default,
# lookupd gets information from NetInfo, so this file will not be consulted
# unless you have changed lookupd's configuration.

Du skal i stedet indføre hosts via Netinfo Manager under /machines.

Fra : Jesper

Dato : 11-05-02 14:22

macsteen <macsteen.remove@hotmail.com> wrote:

> [...]
> # unless you have changed lookupd's configuration.
>
> Du skal i stedet indføre hosts via Netinfo Manager under /machines.

Det er den anden metode. Du kan stadig benytte Hosts Database.

I Netinfo manager under locations/lookupd/Hosts:

Property Value(s)

name hosts
LookupOrder (CacheAgent, FFAgent, NIAgent, DNSAgent,
NILagent)

Fra : Morten Reippuert

Dato : 11-05-02 16:03

email@in.sig (Jesper) wrote:

> Nogen idéer (andet end at bede Apple om at genindføre muligheden for at
> vælge Hosts i TCP/IP!)

Der er to muligheder. Jeg postede et links til begge fremgangsmåde på
macosxhints her i gruppen for ca. to uger siden (jeg kan ikke huske om
det var i et svar til Jonas eller Rene)

brug af /etc/host:
lookupd i Mac OS X kigger ikek i først i /etc/host, men man kan ændre
rækkefølgen på de klienter som lookupd bruger, således at /etc/host
konsulteres først:
<http://www.macosxhints.com/article.php?story=20010515062331512>

brug af netinfo manager:
<http://www.macosxhints.com/article.php?story=20010328234510985>