Underligt
Fra : zcully

Dato : 11-05-02 10:29

Har lige købt den nye cd med Kent.
Forrsten en fed cd selvom jeg normalt ikke er specielt til svensk musik.

Men et lille problem. Jeg hører meget cd'er når jeg sidder ved computeren og
er derfor træt af den nye kopi beskyttelse. Dette har jeg faktisk fundet ud
af kan undgåes ved istedet at afspille cd'en fra mit DVD drev *S*
Nå, men til Kent problemet. Når man sætter cd'en i starter der en afspiller
op. (Tilsyneladende en der ligger på cd'en). Det er også fedt nok, men det
er underlige er bare at når jeg sætter cd'en ind i mit anlæg kan jeg ikke
afspille den første sang!!! Resten af cd'en går det fint med. Men sang 1 kan
sagtens spilles på computeren. Underligt.

Hvad kan det skyldes? Er der andre der har oplevet det samme?

/Zcully

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 11-05-02 10:54

"zcully" <zcully@hotmail.com> writes:
> Har lige købt den nye cd med Kent.

Nej, du har købt den nye cd-lignende skive med Kent. Det er ikke en cd.
Du er blevet snydt.

> Hvad kan det skyldes? Er der andre der har oplevet det samme?

Kig i tråden "Faldende CD-salg skyldes anti-piratkopiering"
(<news:0fn0vuy1bl.fsf@humulus.daimi.au.dk>, og især
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

Fra : Jesper Stampe

Dato : 11-05-02 10:52

"zcully" <zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> sagtens spilles på computeren. Underligt.
>
> Hvad kan det skyldes? Er der andre der har oplevet det samme?

Ned og få den byttet med det samme! Og brok dig ved samme lejlighed over
kopibeskyttelsen - det er ganske givet den der er problemet.
Pladeselskaberne er så hysteriske i deres (forgæves) forsøg på at forhindre
piratkopering, at deres kopibeskyttelse gør at cd'erne ikke kan spille på
nogle afspillere eller giver støj ved afspilning. I dit tilfælde altså
problemer med den først sang. De sælger kort sagt et ubrugeligt produkt - og
det vel at mærke uden at gøre opmærksom på at der kan være problemer. Altså
ned at bytte og skælde ud - ellers lærer de det aldrig.

Fra : Simon Hiort-Lorenzen

Dato : 11-05-02 13:50

"Jesper Stampe" <whatever@nomail.dk> wrote in message
> det vel at mærke uden at gøre opmærksom på at der kan være problemer.
Altså
> ned at bytte og skælde ud - ellers lærer de det aldrig.

Det er vel pladeselskabet man skal have fat i. Hvis man skælder er
tilfældigt ekspedient i FONA ud, så når det aldrig op gennem hierakiet til
demder bestemmer.

I øvrigt synes jeg at pladeselskaberne burde bruge deres ressourcer poå at
udnytte mp3 og lignende teknologier til egen fordel i setedet for at lave
alt det kopi beskyttelses-pis. Det gør det bare besværligt for deres ærlige
kunder. Hvis jeg ikke kan få en Kent cd der virker, så gider jeg sgu da ikke
betale for den. Den kan sikkert findes på nettet. Så længe den kan
afspilles, kan den også kopieres.

Simon