musse underlag
Fra : [8800]Me

Dato : 11-05-02 10:39

Jeg har en optisk mus som ikke "flyder" så godt, hende over mussemåtten og
bordet. Hvordan får jeg den til at "glide" bedre? (foslag til underlag ell.
ting til at sætte under musen)

--
/me
No lame SIGNATURER

Remove -NoSpam- from e-mail

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 11-05-02 10:51

Jeg har lagt et stykke hvidt papir under min og det kører den godt på.
Billig og jeg har 200 musemåtter nu jeg kan skifte imellem

Mvh
Thomas

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 11-05-02 11:25

"[8800]Me" <real@-NoSpam-sleepy.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en optisk mus som ikke "flyder" så godt, hende over mussemåtten og
> bordet. Hvordan får jeg den til at "glide" bedre? (foslag til underlag
ell.
> ting til at sætte under musen)

Jeg bruger et hvidt skriveunderlag købt i den lokale boghandel. Det virker
suverænt godt, og er din mus haleløs, sparer det også på batteriet.
Vil du gerne have endnu mere glid i musen kan du sætte små stykker
teflontape under fødderne på musen, så skøjter den som var det på is.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : [8800]Me

Dato : 11-05-02 12:15

Jesper Nielsen wrote:
> Jeg bruger et hvidt skriveunderlag købt i den lokale boghandel. Det
> virker suverænt godt, og er din mus haleløs, sparer det også på
> batteriet.

Jeg har hørt at hvidt ikke er så godt til optis, der skal (hvis nok) helst
være farver på.

>Vil du gerne have endnu mere glid i musen kan du sætte små
> stykker teflontape under fødderne på musen, så skøjter den som var
> det på is.

Hvad er det der tabe for noget (er det specielt til mus)? Hvor kan det
købes?

--
/me
No lame SIGNATURER

Remove -NoSpam- from e-mail

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 11-05-02 13:10

Hvid underlag er det bedste da du får en højere opløsning.
Mere lys bliver sendt tilbage.

Fra : Devast8or

Dato : 11-05-02 14:27

[8800]Me <real@-NoSpam-sleepy.dk> wrote in message

Jep, hvidt skriveunderlag er suverænt

> Jeg har hørt at hvidt ikke er så godt til optis, der skal (hvis nok) helst
> være farver på.

Tværtimod. Din underflade skal helst være ensfarvet så du ikke "forvirrer"
musen. Hvis den er trådløs sparer du også på batteriet jo lysere din
underflade.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 11-05-02 14:43

> Hvad er det der tabe for noget (er det specielt til mus)? Hvor kan det
> købes?

Teflontape kan købes hos et velassorteret byggemarked.
Det er ikke specielt beregnet til mus.
Du klipper det bare til, så det passer.

Hvidt ensfarvet underlag uden porrer er suverænt det bedste til optiske mus!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 11-05-02 16:40

> Hvidt ensfarvet underlag uden porrer er suverænt det bedste til optiske
mus!

Mener du ikke porer? Porrer er vist noget man spiser (hvis man er til den
slags) :)

/Thomas

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 11-05-02 17:12

"Thomas Lindgaard" <thomas@dnspilot.com> skrev i en meddelelse
> mus!
>
> Mener du ikke porer? Porrer er vist noget man spiser (hvis man er til den
> slags) :)

Der skal jo heller ikke være nogen, vel

Aj, Det var en tanketorsk!

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 13-05-02 11:49

> [...]
> Jeg har en optisk mus som ikke "flyder" så godt, hende over mussemåtten og
> bordet. Hvordan får jeg den til at "glide" bedre? (foslag til underlag

Jeg bruger en stofmusemåtte til min optiske mus. Virker fint. Jeg har været
inde og vende på en Icemat, en func 1030 og 3Ms lille musemåtte. Til den
optiske virker stofmåtten bedst, dvs. den giver den bedste fornemmelse.