Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billed printer
Fra : Morgan Jones

Dato : 11-05-02 09:05

Nu har jeg jo købt det her fine Sony DSCP5 - men en lille fotoprinter ville
jo heller ikke være af vejen..... Hvad kan der anbefales? Kan man
overhovedet få noget der giver gode fotoprint uden at bruge mere end
kameraet koster?

/morgan

Fra : Morten Wartou

Dato : 11-05-02 11:17

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jo heller ikke være af vejen..... Hvad kan der anbefales? Kan man
> overhovedet få noget der giver gode fotoprint uden at bruge mere end

Hej Morgan!

Canon S900 (A4) og S9000 (A3+) har fået fænomenale anmeldelser. Jeg regner
selv med at købe en S9000 i nærmeste fremtid. Helt billige er de dog ikke -
ca. hhv. 3.300 og 4.800. Til gengæld får du udskrifter der kan måle sig med
den "ægte" vare.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Bent Mouritzen

Dato : 11-05-02 13:27

"Morten Wartou" <donteventryspammingme@lokum.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke -
> ca. hhv. 3.300 og 4.800. Til gengæld får du udskrifter der kan måle sig

Jo S900 eller S9000 (A3 Printer) er gode printere.
Jeg bruger selv HP deskjet 970 Cxi, jeg har længe været på jagt efter
printer nummer 2, så derfor købte jeg i sidste uge en Canon S900
pris 3999 Kr,-.
Printeren blev stillet op her så begge printere var koblet til Pc'en
på en gang, et foto i A4 format fra samme program blev så printet
ud, et på hver printer, jeg foreviste min kone resultatet og spurgte
hende hvilket hun mente var det flotteste print, hun valgte det print
Canon S900 havde lavet, kunstykket blev gentaget, blot var det denne gang
min kone som lavede printene, jeg vidste ikke hvad der var hvad, men valgte
printet 970 Cxi havde lavet !!
Gentagne forsøg gav samme resultat , og så syntes jeg ikke rigtigt jeg havde
opnået noget videre for næsten 4000 Kr, så jeg pakkede den sammen igen og
kørte ud til Computer City med den igen og fik mine penge igen minus 200 kr
for brudt embalage.
Jeg syntes at Hp kunne lave lige så flotte print på Canons Papir, som efter
sigende skulle være noget af det bedste foto papir.
Papiret har nemlig utroligt megen betydning for resultatet.
For et halvt til trekvart år siden gjorde jeg det samme med Epsons
895C som jeg også købte i Computercity (3000 Kr) men med samme
resultat, den blev afleveret tilbage igen.

Mvh Bent

Fra : Casper Holm Kristian~

Dato : 14-05-02 19:18

> [...]
> jo heller ikke være af vejen..... Hvad kan der anbefales? Kan man
> overhovedet få noget der giver gode fotoprint uden at bruge mere end

Jeg har en Epson 895 som laver udmærkede print. Og en koster ikke andet end
ca.1900,-

Jeg så en test i et computer-blad hvor den var testet sammen med en cannon
photo printer og de blev sat op mod nogle photo som var lavet i butikker.
Den photograf der stod for testen, Cannon printeren leverede billeder på
højde med dem fra butikkerne. Men han mente at Epson's print var bedst,
baseret på at man kunne se strukutre i skygge områderne.

M.V.H. Casper