Asus P3V4X - Asus GeForce 2 GTS Pure + Win~
Fra : Soda

Dato : 25-11-00 23:54

Jeg har en konfig som i subject......

Jeg kan ikke få installeret Windows 2000 + driverne til mit grafikkort uden
at Windows 2000 kommer med følgende fejl i opstart og halter.....

STOP: c000026c {unable to Load Device Driver}
\SystemRoot\System32\DRIVERS\nv4_mini.sys device driver could not be loaded
Error Status was 0xc0000221

If this is the first time you've seen this Stop error screen,
restart your computer. If this screen appears again, follow
these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed.
If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer
for any Windows 2000 updates you might need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware
or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing.
If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart
your computer, Press F8 to select Advanced Startup Options, and then
select Safe Mode.

Refer to your Getting Started manual for more information on
troupleshooting Stop errors.

Jeg får denne fejl HVER gang jeg prøver at installerer. Jeg har prøvet med
og uden Win2k Service Pack 1, med og uden VIA 4-1 pack drivers, med de
nyeste nVIDIA og Asus drivers til min V7700 GeForce 2 GTA kort... Har prøvet
at op- & nedgradere min BIOS.. har tilmed taget ALLE kort ud af PC'en pånær
lige grafikkort, HD + CPU.. har også skifter grafikkort ud med et gammelt
TNT1 .. som faktisk virkede med Win2k egne drivere indtil jeg skriftede dem
ud med ASUS/nVIDIA driverne så kom fejlen igen.. har også prøvet med
forskellig RAM for at sikre mig det ikke var en RAM fejl... den eneste
forskel på fejlmeddelsen på Asus + nVIDIA driverne var at Asus giver fejl i
filen anv_mini.sys og nVIDIA giver fejl i filen nv4_mini.sys ... så det er
den samme fil der fejler...

Kan nogle hjælpe mig ?... i Windows 98SE er der INGEN probs overhovedet.. så
det er et driver problem efter min mening, men kan nogen komme med et bud på
hvad jeg ellers kan gøre ???

venlig hilsen

Casper - soda@soda.dk