Modem låser
Fra : Spirit

Dato : 10-05-02 21:01

Hej

Efter adskillige vira angreb, formaterede jeg forleden harddisken og
geninstallerede alt som før omformateringen. Eneste forskel er, at jeg nu
har installeret McAfee antivirus på maskinen.

Mit problem er nu, at mit model (Lasat Unique 1280mi) pludselig låser sig
fast, når jeg har været på nettet et stykke tid. Der er så lys i ON, ISDN,
DTR og DCD. Jeg kan kun slukke det ved at hive strømstikket ud.
Når det først er sket en gang, så kan det være næsten umuligt at være på
nettet mere end få minutter for modemet atter låser. En genstart kan
forlænge logon tiden, før problemet igen opstår.

Før omformateringen var der ingen problemer.
Jeg har prøvet at lukke McAfee før logon, men det hjælper tilsyneladende
ikke...

Mit system er:

Asus P2B mobo
Intel PII-450 cpu
128 MB ram
Matrox Myst. G200 8 MB vga
SB Live lyd
IBM GXP 60GB hdd
Win98
Explorer 5.0

Hvad kan problemet være og kan det løses?
Eller er det nu, at jeg skal overveje at skifte til nyt grej og Win XP?
Det nuværende kører ellers tilfredsstillende til mit behov...

Mvh. Spirit

Fra : Klitgaard

Dato : 11-05-02 11:38

"Spirit" <hdgf@asfhasj.dk> skrev i en meddelelse

> Mit problem er nu, at mit model (Lasat Unique 1280mi) pludselig låser sig
> fast, når jeg har været på nettet et stykke tid. Der er så lys i ON, ISDN,
> DTR og DCD. Jeg kan kun slukke det ved at hive strømstikket ud.

Lyder som et defekt modem?

--
....Klitgaard