Bedste spil grafikkort i 1000kr klassen
Fra : Allan E

Dato : 10-05-02 15:39

Jeg er igang med at prøve at sætte en god spillecomputer sammen til rimelige
penge.

Derfor ville jeg høre her i gruppen hvilket grafikkort i 1000 kr klassen( +-
2-300kr), der bedst kan anbefales.
Computeren skal kunne afvikle de fleste af de gængse spil i 3D genren.

Nogle forslag??

Mvh Allan E

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 10-05-02 16:06

Allan E wrote:
> [...]
> klassen( +- 2-300kr), der bedst kan anbefales.
> Computeren skal kunne afvikle de fleste af de gængse spil i 3D

Forsøg at få fat i et kort med en GeForce3 chip. Jeg så på edbpriser.dk
at man kunne få et kort med en GF3Ti200 til under 1100 kr. Jeg tror ikke
du finder noget bedre til den pris.

--
Lars

Ret nogle af OE's fejl
http://jump.to/oe-quotefix/

Fra : Ole H. Løj

Dato : 12-05-02 13:19

En anden mulighed er GeForce 4 MX440, da den kan fås til under 1000 kr.
Men jeg ville klart foretrække Geforce 3 Ti200, da den i modsætning til
Geforce 4 MX kortene, er directX8 kompatible... De burde i stedet hedder
Geforce 2½ MX...
Det betyder ikke at man ikke kan spille DirectX8 spil med dem, det kan man
godt, der er bare nogle ting der skal emuleres i software og det er jo som
bekendt ikke så hurtig som hardware...
Lille oversigt over Geforce generationerne/GPU code names.
NV10 Geforce (aner ikke om Geforce hed NV10...)
NV15 Geforce 2
NV17 Geforce 4 MX
NV20 Geforce 3
NV25 Geforce 4
NV30 Måske Geforce 5

Hvad er det nu Xbox GPU'en hedder...? NV22? NV25b eller noget i den stil...

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 14-05-02 10:36

"Ole H. Løj" <ole.hansen.loej@post.dk> lagde en arm i

> [...]
> man godt, der er bare nogle ting der skal emuleres i software og det er
> jo som bekendt ikke så hurtig som hardware...

Det kommer jo an på hvor hurtig hardware man har. Jeg tror desuden ikke at
det vil blive emuleret i software, men snarere at du bare går glip af nogle
effekter. Se f.eks vandet i morrowind, det ser meget forskelligt ud alt
efter om du har de dx8 features eller ej.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 10-05-02 17:37

"Allan E" <ege@per_fjern_son.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
klassen( +-
> 2-300kr), der bedst kan anbefales.
> Computeren skal kunne afvikle de fleste af de gængse spil i 3D genren.

Du kan jo selv se den sammenligning Toms Hardware Guide har lavet og så bare
skære dem fra der er for dyre. Den kan findes på
http://www6.tomshardware.com/graphic/02q2/020418/index.html .

Mvh.
Kasper Garnæs