Evil Dead vs Army of Darkness på DVD
Fra : Morten DH

Dato : 10-05-02 10:11

Vi har tidligere i gruppen snakket om hvilke DVD-udgaver man bare måtte eje
og jeg skrev til Anchorbay og spurgte om forskellen på de forskellige
udgaver så vi kunne få afgjort det en gang for alle...

Og her er så svaret - håber det kan hjælpe....

>Gentlemen,
>
>We are a few fans who are debating the Evil Dead Trilogy in a Danish news
forum (sorry all in Danish) and the debate is surrounding the multiple (DVD)
releases of the 3 movies - so I hope you could shed >some light on this.

>Here goes:
>
>What are the differences between the Amy of Darkness limited edition, Army
of Darkness: Directors cut and the Official bootleg Edition?

>The packaging. The LIMITED EDITION contains both the theatrical and
director's cut discs. The Directors Cut contains only the director's cut
dvd and the Bootleg is only a re-packaging of the >director's cut.

>Is there any difference between the ED2 Tin and non-tin? and between ED and
ED: Book of the dead edition?

>While the disc content is identical between the EVIL DEAD II versions, the
non-book release of EVIL DEAD does not contain the FANALYSIS or DISCOVERING
EVIL DEAD featurettes that are >present on the BOOK OF THE DEAD release.

>We are only debating the audio/video transfers and not any extras etc.
>
>I would very much appreciate I you could sum op the releases in terms of
audio/video transfers so I could end this debate with an official
'statement'.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-05-02 10:58

Morten DH <morten@no-spam-drejoe.dk> escribió en el mensaje de noticias
abg32f$8b6$1@sunsite.dk...
> [...]
> og jeg skrev til Anchorbay og spurgte om forskellen på de forskellige
> udgaver så vi kunne få afgjort det en gang for alle...

Fedt nok, godt gaaet. Det er altid godt at faa nogle oficielle
udtalelser bag alle rygterne

> director's cut discs. The Directors Cut contains only the director's
cut
> dvd and the Bootleg is only a re-packaging of the >director's cut.

Ja saa skal man jo nok ud og faa fat i "Limited Edition" et eller andet
sted

> non-book release of EVIL DEAD does not contain the FANALYSIS or
DISCOVERING
> EVIL DEAD featurettes that are >present on the BOOK OF THE DEAD
release.

Avs, jeg var ikke klar over at der manglede 2 featurettes paa non-book
udgaven, og det er ellers den jeg har bestilt. Nogen der har set de to
featurettes og kan sige noget om hvor interessante de er?

etc.

Hehe, og det var saa det eneste de _ikke_ svarede paa
Tak for hjaelpen
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Bo Kristensen

Dato : 11-05-02 21:20

"Morten DH" <morten@no-spam-drejoe.dk> wrote in message
> [...]
> udgaver så vi kunne få afgjort det en gang for alle...
>
> Og her er så svaret - håber det kan hjælpe....

<SNIP SVAR>

Takker mange gange, så skal DVD-samlingen vist lige have et par nye
medlemmer...

/Mvh

Bo Kristensen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-05-02 09:12

Jeg sad og kiggede lidt paa Ebay efter Army of Darkness LE 2-disc
versionen, den gaar snildt for 150$, Indpakket er den set til 165$!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-05-02 00:51

Jeg fandt nogle Screenshots der sammenligner Elite og
Book of the Dead versionen af Evil Dead altså 1.33 y 1.85
<http://pub32.ezboard.com/fmundodvd43132frm4.showMessage?
topicID=6223.topic>
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann