Bøfformerens mysterier
Fra : Torben Abildgaard

Dato : 10-05-02 10:03

Inspireret af Peter Weis i tråden om nye køkkenting fulgte
jeg linket til Larsen i Slagteboderne http://www.hwl.dk/ ,
hvor jeg benyttede lejligheden til at ose.

Jeg faldt (blandt andet) over en bøfformer... Hvad bruger
man den til?

Jeg forestiller mig, at kokken i storkøkkenet former
bøfferne, så de bliver nogenlunde ens, men isenkrammet er
forsynet med et håndtag, så den formentlig vil kunne mose
det hakkede kød meget fast sammen. Hvorfor det??

Jeg er sikker på, at apparatet til en pris på 1700 dask er
indrettet fornuftigt, men er der ikke en sagkyndig, der kan
indvie mig i de hellige mysterier???

--
vh ¸.·´¯)

Fra : Tina

Dato : 10-05-02 21:04

"Torben Abildgaard" <pialykke@fjernmigget2net.dk> skrev i
> [...]
>
> Jeg er sikker på, at apparatet til en pris på 1700 dask er
> indrettet fornuftigt, men er der ikke en sagkyndig, der kan

De bliver brugt til at forme burgerbøffer med.

Tina