The Insider.... (spoiler)
Fra : Sadat

Dato : 10-05-02 01:52

Hejsa...

Er det bare mig eller var The Insider bare ikke en total spændene og
virkelig omfangende film?

Det er så skide syndt at den ikke vandt nogle oscars!!!

Filmen starter lidt tåget hvor man ikke rigtig kan ved hvad der skal ske,
totalt uforudsigeligt... lidt langtrukken start der ligepludselig bare
eskalere og får tempo på. Den måde manden som har tillid til CBS som stikker
ham i ryggen, har mistet alt og uden håb alligevel for hans interview sendt
til sidst.

Russel Crow spiller pisse godt... Al gør det selvfølgelig også bare dejligt.

Hvor "autentisk" var filmen? Nogen der kender mere til sagen?

Nogle der syntes at det var en dårlig film?

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

- What would you do if it was you?

Fra : Jens Thomsen

Dato : 10-05-02 06:14

"Sadat" <sadat@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor "autentisk" var filmen? Nogen der kender mere til sagen?

Der blev skrevet en hel del om sagen ved premieren. Kan også huske, at TV 2
faktisk har sendt de famøse afsnit af 60 Minutes. Filmen bygger på
interviews og en artikel omkring det hele. Det var dog af juridiske årsager
ikke muligt at snakke med Jeffrey Wigand selv før i slutningen af
produktionen.

Marie Brenners artikel fra Vanity Fair, der inspirede filmen:
http://bventertainment.go.com/movies/insider/vanityfair.html

IMDB har også en mængde gode links, der opridser baggrunden.

MVH
Jens

Fra : J.O.H

Dato : 10-05-02 06:58

Meget enig. Den er helt klart på min top 20. Det mærkelige er, at den havde
en usædvanlig dårlig trailer, så det var lige før jeg ikke så den i biffen.

JOH

Fra : Carl Drud

Dato : 10-05-02 07:58

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> wrote:

> [...]
> med Jeffrey Wigand selv før i slutningen af produktionen.
>
> Marie Brenners artikel fra Vanity Fair, der inspirede filmen:

Et link her der antyder at FBI var af den overbevisning at
Jeffrey Wigand selv fabrikerede truslen han modtager.

http://www.thesmokinggun.com/archive/wigand1.shtml

--
Carl

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 10-05-02 08:42

> Er det bare mig eller var The Insider bare ikke en total spændene og
> virkelig omfangende film?

Nej, det er ikke bare dig. Den er røvfed.

> Det er så skide syndt at den ikke vandt nogle oscars!!!

Jajo.

> [...]
sendt
> til sidst.
>
> Russel Crow spiller pisse godt... Al gør det selvfølgelig også bare

Russel Crowe overrasker næsten altid. Ligemeget hvad han laver.

> Hvor "autentisk" var filmen? Nogen der kender mere til sagen?

Den er vist god nok. 60 minutes har en ret høj stjerne som kritisk
nyhedsprogram, og sagen om tobakproducenterne er taget ud af virkelig-
heden. Det afstedkom de horrible erstatninger som de betalte for
nogle år siden. Jeg er selv ryger, skal det siges.

Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : David Schjelde

Dato : 10-05-02 10:21

> [...]
dejligt.

> Hvor "autentisk" var filmen? Nogen der kender mere til sagen?
>
> Nogle der syntes at det var en dårlig film?

Jeg var især begejstret for Crowe's latante truende temperament. For mig
"bandt" det mig filmen igennen.

Mvh
David

Fra : Snoop

Dato : 10-05-02 17:45

Og så en anden lille sjov ting ved den film; Du ser aldrig een ryge en smøg
(!)

/Snoop\

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 11-05-02 07:12

"Sadat" <sadat@mail.dk>
> Er det bare mig eller var The Insider bare ikke en total spændene og
> virkelig omfangende film?

Hvad betyder "omfangende"?

> [...]
> ham i ryggen, har mistet alt og uden håb alligevel for hans interview sendt

Jeg syntes, det var en god film, men den var for lang og langtrukken.
Det var sådan, at jeg tænkte, at den samme historie kunne være
fortalt mere spændende på langt kortere tid.
Men en god film alligevel - gode skuespillere (Pacino fungerede bedst
for mig), god historie, med en følelse af både elementær spænding
og relevans. En film der skal ses, hvis man er til politisk betonede
spændingsfilm og dramaer som f.eks. Alle præsidentens mænd.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk