Black tiger rejer!
Fra : Lise Bisgaard

Dato : 09-05-02 22:11

Hej, har været så heldig at "få fingre i" en hel del af disse Black tiger
rejer...og det er jo så også godtnok
Problemet er blot, at jeg ikke aner, hvad jeg skal stille op med dem, så de
ligger blot i fryseren, og venter på at et godt tip måtte dukke op

Håber nogle af jer har erfaringer/opskrifter på hvordan man tilbereder
disse.

Mvh. Lise

Fra : Henrik

Dato : 10-05-02 08:40

Grill-tid!
Put dem på grillen, efter at de har trukket i en marinade med olie, hvidløg
og persille evt frisk ingefær...eller andre urter efter din smag...

Alternativt på panden: Varm olie, svits lidt chilli i olien og hæld rejerne
på...steg kort tid til rejene mister gennemsigtigheden....og kyl så straks
oceaner af hakket persille over, gerne fladbladet, vend det kvikt sammen og
server med godt brød....
Hurtigt, enkelt og godt!

Fra : Henrik

Dato : 10-05-02 08:57

Fald lige over dette forslag:

Grilled Colossal Shrimp with Coconut Milk Curry

Shrimp swimming in sweet coconut milk spiked with curry? Better not get
between this dish and your dinner guests!

For the curry sauce:

3

tablespoons vegetable oil

2

tablespoons minced shallots

2

teaspoons minced lemongrass

1

teaspoon minced garlic

2

tablespoons curry powder

1

14-ounce can coconut milk

1

tablespoon ground coriander

1-1/2

teaspoons sugar

1

teaspoon fish sauce

1

teaspoon lime juice

1

teaspoon tamarind paste

1/2

teaspoon salt

2

whole cloves

20

colossal shrimp (about 2 pounds)

Salt and pepper

Vegetable oil for brushing shrimp

2

tablespoons coarsely chopped basil

Cilantro sprigs

To make curry sauce: Heat oil in medium saucepan over high heat. Add
shallots, lemongrass, and garlic; sauté for 2 to 3 minutes. Add curry powder
and sauté for 2 minutes longer. Add coconut milk, coriander, sugar, fish
sauce, lime juice, tamarind paste, salt, and cloves. Bring to a boil; reduce
heat and simmer for 5 minutes or until thickened. Reserve.

Season shrimp with salt and pepper. Lightly brush shrimp with oil and place
in center of cooking grate. Grill 4 to 8 minutes until shrimp turn pink and
opaque in thickest part, turning once halfway through grilling time.

To serve, spoon some sauce on serving platter. Arrange shrimp on sauce and
sprinkle with the basil and cilantro. Serve with remaining sauce.

Makes 4 servings.

Link:
http://www.weber.com/Public_Weber/index.asp?section=cookbook