Hvorfor prøver den at dwloade test.php eft~
Fra : Christian Bro

Dato : 09-05-02 21:10

Nu har jeg igen forsøgt at inst. Apache og den viser index.html siden fint
nok, men hvis jeg laver en

<?php
phpinfo();
?>

og gemmer den som test.php og jeg kalder den vha. http://localhost/test.php
prøver den at downloade filen istedet for at vise den - hvorfor?

Dette er sat nederst i httpd filen:
ScriptAlias /php/ c:/PHP/
AddType application/x-httpd-php .php .php3 .php4 .phtml
Action application/x-httpd-php3 /PHP/php.exe

php.ini-dist filen er kopieret til windows mappen og omdøbt til "php.ini"
samt alle DLL filer ligeså.

Serveren hedder Localhost og det hele kører på en winXP.
Apacheserveren er version "apache_1_3_6_win32".
PHP er version "php-4_0_0-Win32".

Er der mere jeg har glemt ....hmmm...

Anyway, jeg håber nogen kan give et godt svar

Fra : -Martin-

Dato : 10-05-02 01:43

On Thu, 9 May 2002 22:10:18 +0200, "Christian Bro"
<christiansbro@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ScriptAlias /php/ c:/PHP/
>AddType application/x-httpd-php .php .php3 .php4 .phtml
>Action application/x-httpd-php3 /PHP/php.exe

Du skal lige angive HVOR php ligger :)

fx

Action application/x-httpd-php3 c:/PHP/php.exe

ALTSÅ med c:/ foran /PHP/php.exe :)

Fra : Christian Bro

Dato : 10-05-02 05:48

> Action application/x-httpd-php3 c:/PHP/php.exe
>
> ALTSÅ med c:/ foran /PHP/php.exe :)

Det er rettet nu, men hjælper ikke, den vil stadig kun dwloade filen.

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 10-05-02 10:35

"Christian Bro" <christiansbro@hotmail.com> wrote in message

> Dette er sat nederst i httpd filen:
> ScriptAlias /php/ c:/PHP/
> AddType application/x-httpd-php .php .php3 .php4 .phtml
> Action application/x-httpd-php3 /PHP/php.exe

1) Du har installeret PHP i c:\PHP, ikke?
2) Sidste linie skal ikke være med c: som en anden sagde, derimod:

Action application/x-httpd-php3 /php/php.exe

altså med småt som du selv definerede med ScriptAlias. I øvrigt kan det være
smart at kalde den noget lidt mindre typisk end "php" - f.eks. "php400" da
der findes exploits der udnytter at man næsten altid installerer php i
/php/. A pro pos - hvorfor køre med php 4.0.0 - der er jo kommet adskillige
fejl- og sikkerhedsrettelser siden?

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Christian Bro

Dato : 10-05-02 13:22

> 1) Du har installeret PHP i c:\PHP, ikke?
> 2) Sidste linie skal ikke være med c: som en anden sagde, derimod:
>
> Action application/x-httpd-php3 /php/php.exe

Det vil jeg rette, tak *s*

> [...]
> der findes exploits der udnytter at man næsten altid installerer php i
> /php/. A pro pos - hvorfor køre med php 4.0.0 - der er jo kommet

Hvilken vil du så anbefale og har du et link?

Vh
chr bro

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 10-05-02 14:02

> Hvilken vil du så anbefale og har du et link?

Tjah, måske den nyeste (4.2.0)? http://dk.php.net/downloads.php :)

Jeg henter selv zip-pakken for at få alle modulerne (f.eks. GDlib) med, men
hvis du ikke har brug for dem kan du jo bruge installer'en.

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk