billigts til Bolivia (og retur)
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 09-05-02 20:38

Kæresten og jeg skal på en art studieophold til Bolivia. Vi skal
afsted i midten af juli og retur kort før jul. Hvordan klarer vi
rejsen billigst?

Standardsvaret på "hvordan kommer jeg billigts til [land] plejer vist
at være "kig på http://ww.flybillet.dk" - men deres websider er under
omlægning.

-j

--
Akademisk Opgavebank
http://akademiskopgavebank.dk

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 09-05-02 20:47

Hej

Vi fløj fra Bolivia (La Paz) sidste sommer. Det er ret dyrt, da kun få
flyselskaber flyver til og fra Bolivia.

Vi lod Jysk Rejsebureau i Århus undersøge de forskellige flyselskabers
priser.

Vi endte med at flyve med Varig (da vi så havde mulighed for at mellemlande
i Brasilien på vej hjem - og tage et par dage i Rio)

Prisen var 7.700 pr. billet (retur) incl. skatter. (nb vi fløj til Chile og
hjem fra Bolivia - men prisen var næsten den samme)

Mvh

Pernille

Bemærk, ny E-mail adresse!!

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 10-05-02 08:01

Lige et par supplerende oplysninger
> Hej
>
> Vi fløj fra Bolivia (La Paz) sidste sommer. Det er ret dyrt, da kun få
> flyselskaber flyver til og fra Bolivia.

Helt nøjagtigt kun Varig og Iberia fra henh. Brazilien og Spanien.Varig har
de bedste forbindelser.

> [...]
og
> hjem fra Bolivia - men prisen var næsten den samme)

Helt nøjagtigt er prisen til La Paz 8.500,-

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 11-05-02 18:19

"Pernille og Kennet" <pernille.kenneth@oncable.dk> writes:

> Helt nøjagtigt er prisen til La Paz 8.500,-

Lyder acceptabelt. Takker for oplygningen.

Skal så småt til at lægge budget, tjene penge sammen (til fem måneders
ophold) og læse op på politiske forhold, historie m.m.

-j

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 15-05-02 16:33

"Pernille og Kennet" <pernille.kenneth@oncable.dk> writes:

> Helt nøjagtigt er prisen til La Paz 8.500,-

Hvor fandt du dén pris?

Den billigste billet jeg har fundet ligger på omkring 10.000
kr. Prisen lader til at få et ryk opad, når man skal være væk i mere
end en måned? Vi skal være væk fra midten af juli til sidst i
december.

-j

Fra : H. E. Rasmussen og B~

Dato : 12-05-02 12:05

Hej med jer

Det columbianske selskab Avianca har tit billige priser på i hvert fald
Peru, men jeg er ikke sikker på, om de pt. flyver på La Paz.

Selv har jeg fløjet med Varig et par gange.
De øvrige besvarere har ret i, at La Paz er forholdsvis dyrt, da kun få
selskaber flyver hertil. Til gengæld er det et fantastisk land, som I kan
glæde jer til.

Hans Erik Rasmussen
bl.a. forfatter til;
Turen går til Peru og Bolivia, Politikens Forlag
Ikke blot en drøm
Løgnen på bjergets top
.... alle bøger om Bolivia

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 12-05-02 18:48

"H. E. Rasmussen og Birgitte Gyrd" <herasmussen@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
> Selv har jeg fløjet med Varig et par gange. De øvrige besvarere har
> ret i, at La Paz er forholdsvis dyrt, da kun få selskaber flyver

Kan det betale sig at flyev til eksempelvis Peru, og derfra tage andet
transportmiddel til La Paz? Vi skal være væk i fem måneder (praktik i
La Paz), og ofrer derfor gern lidt ekstra tid på rejsen, hvis det det
kan spare kroner.

-j

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 13-05-02 06:47

> [...]
> transportmiddel til La Paz? Vi skal være væk i fem måneder (praktik i
> La Paz), og ofrer derfor gern lidt ekstra tid på rejsen, hvis det det

Det er i så fald det enesete alternativ. Der er ingen andre lufthavne i
nærheden. Hvis I har tiden burde i nok tage Peru med. Ikke så meget for at
spare penge, men mere for at få oplevelsen med. Endelig er det langt mere
behageligt. La Paz er frygteligt højt. Vi kom op i højderne stille og roligt
fra Chile, men jeg syntes stadig at luften var rigeligt tynd. Husk, at når I
lander i La Paz vil I få det meget dårligt. I skal derfor alligevel sætte et
par dage af til at afklimatisere. Så kan I lige så godt lande i Peru, selv
om det også er lidt højt.

Vi tog som sagt fra Chile. Det er en fantastisk oplevelse, men det tager ca.
1 uge, og der er intet sparet.

Husk dog også på, at turen fra Peru er ret hård, med meget lange busture. I
kan måske spare lidt ved at flyve til Peru, og måske endda spare så meget,
at I kan flyve derfra til La Paz med et lokalt/regionalt selskab. De kan
være ret billige.

Kennet

Fra : Kevin & Tina

Dato : 14-05-02 19:46

> [...]

> transportmiddel til La Paz? Vi skal være væk i fem måneder (praktik i
> La Paz), og ofrer derfor gern lidt ekstra tid på rejsen, hvis det det
Det synes jeg I skal gøre.
Men det er bare fordi jeg har været i Peru og set machu picchu, og været på
tittcacasøen og meget andet og jeg synes at Peru er fantastisk, hårdt og
godt.
uanset: God tur
Kærligst kevin

Og vær ydmyge over for de Bolivianske kvinder de har vundet en vandkamp som
danske kvinder kunne lære meget af.

Fra : H. E. Rasmussen og B~

Dato : 13-05-02 13:20

Hej igen

Jeg har nogle gange fløjet til Lima og derfra med indenrigsfly til Juliaca
ved Titicacasøen. På gode dage har jeg fået billetten til 50-60 dollar. Fra
Puno - få kilometer fra Juliaca er der lette rejsemuligheder med bus til La
Paz.

Juliaca ligger i samme højde som La Paz, så højdemæssigt er der intet
sparet, men økonomisk kan der være en forskel. Måske skal I have en
overnatning i Lima og dermed taxi fra og til lufthavn. 100 dollar kan der
hurtigt gå på den konto. Flyene fra Lima til Juliaca afgår om formiddagen,
så hav det i tankerne når I planlægger. Kommer i om natten til Lima, kan I
undvære hotel. Der er ganske god plads i lufthavnen i Lima, så nogle timer
kan man nok tilbringe.

mvh. til højdesyge er det meget individuelt hvor hrdt man rammes. jeg har
fløjet ind til La Paz og startet arbejde umiddelbart efter. Andre kræver
nogle dages ro - kulturchokket kan også tære en smule, men med fem måneder i
byen, skulle der være tid til et par dages ro.

Bedste hilsner
hans Erik Rasmussen

"H. E. Rasmussen og Birgitte Gyrd" <herasmussen@mail1.stofanet.dk> skrev i
en meddelelse news:abli5e$igb$1@sunsite.dk...