Kan man poste en array?
Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 09-05-02 19:57

Hejsan,

Se subj. - eller bliver man nødt til at dele den op?
(altså side.php?a=1&b=34&c=234 istedet for side.php?liste eller noget
tilsvarende? )

På forhånd tak.

anr

"You know how unpredictable the French are. One minute they're kissing
a woman's hand, the next they're chopping off her head."
-Marge Simpson

Fra : Christian Joergensen

Dato : 09-05-02 20:22

On Thu, 09 May 2002 20:57:04 +0200, Andreas N Rasmussen wrote:

> Se subj. - eller bliver man nødt til at dele den op? (altså
> side.php?a=1&b=34&c=234 istedet for side.php?liste eller noget
> tilsvarende? )

Prøv at kigge på funktionerne:

- serialize()
- unserialize()

Du kan slå dem op i manualen på: http://php.net/manual/

--
Christian Jørgensen | The knack of flying is learning how to throw
http://www.razor.dk | yourself at the ground and miss.

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 09-05-02 20:28

Christian Joergensen <mail@phpguru.dk> wrote:

> Prøv at kigge på funktionerne:
>
> - serialize()
> - unserialize()

Ah, meget blæret. Fandt dog ud af at da det kun er enkeltcifrede tal,
kunne jeg ligeså godt sende dem som 3,4,2 , men den der serialize skal
nok bruges senere.

> Du kan slå dem op i manualen på: http://php.net/manual/

I know.

anr

"Romance is dead. It was acquired in a hostile takeover by Hallmark and
Disney, homogenized, then sold off piece by piece."
-Lisa Simpson

Fra : -Martin-

Dato : 09-05-02 21:48

On Thu, 9 May 2002 20:57:04 +0200, anrNOTPART@OFMAILmac.com (Andreas N
Rasmussen) wrote:

>Hejsan,
>
>Se subj. - eller bliver man nødt til at dele den op?
>(altså side.php?a=1&b=34&c=234 istedet for side.php?liste eller noget
>tilsvarende? )

Du kan da sagtens poste et array ?

prøv fx

<?php

$fejl = array("tadaa","ole");

?>

<?php
// side2.php

if($fejl) {
for($i=0;$i<sizeof($fejl);$i++) {
print $fejl[$i]".<br>\n";
}
} else {
print "fejl var tomt ?";
}
?>

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 09-05-02 23:39

-Martin- skrev:

> Du kan da sagtens poste et array ?
>
> prøv fx
>
> <?php
>
> $fejl = array("tadaa","ole");

> ?>
>
> <?php
> // side2.php
>
> if($fejl) {
> for($i=0;$i<sizeof($fejl);$i++) {
> print $fejl[$i]".<br>\n";
> }
> } else {
> print "fejl var tomt ?";
> }
> ?>

Jeg kan ikke med min bedste vilje forestille mig, hvordan du mener, det
skulle virke. Jo, variablen kommer med over, men som strengen "Array",
ikke med arrayets egentlige indhold.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : -Martin-

Dato : 10-05-02 01:41

On Fri, 10 May 2002 00:39:18 +0200, Jonas Koch Bentzen
<ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

>Jeg kan ikke med min bedste vilje forestille mig, hvordan du mener, det
>skulle virke. Jo, variablen kommer med over, men som strengen "Array",
>ikke med arrayets egentlige indhold.

Øhh hvis du printer den ud med en for løkke?

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 10-05-02 10:30

-Martin- skrev:

> Øhh hvis du printer den ud med en for løkke?

Må jeg godt spørge: Har du afprøvet din kode?

Det, der sker hos mig, er, at $fejl bliver omdannet til strengen "Array"
i det øjeblik, $fejl bliver indsat i en streng (tekstlinket). Dernæst
bliver strengen "Array" via GET overført til næste side. Eftersom
enhver streng i virkeligheden er et array, hvor hvert tegn er et
element, kan man via en løkke løbe igennem arrayet, men det eneste, der
sker, er, at strengen "Array" bliver skrevet ud.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : -Martin-

Dato : 10-05-02 17:01

On Fri, 10 May 2002 11:30:15 +0200, Jonas Koch Bentzen
> [...]

>element, kan man via en løkke løbe igennem arrayet, men det eneste, der
>sker, er, at strengen "Array" bliver skrevet ud.

HOV undskyld ... MIN fejl

Jeg mente noget ala dette her:

<form action='side.php'>
Carlsberg <input type='checkbox' name='bajer[]' value='carlsberg'>
Tubrog <input type='checkbox' name='bajer[]' value='tuborg'>
</form>

Det er jo et array der bliver postet der!

Min fejl

Fra : Niels Graverholt

Dato : 10-05-02 00:46

Jeg får en fejlmelding:
Parse error: parse error, unexpected '<' in c:\programmer\apache
group\apache\htdocs\sletmig\skrivfil.php on line 54

- det drejer sig om linien

Hvordan kan det være?

Fra : -Martin-

Dato : 10-05-02 01:41

><?php
>
>$fejl = array("tadaa","ole");

skulle være
print "<a href='side2.php?fejl=$fejl'>Næste side</a>";

Fra : Niels Graverholt

Dato : 10-05-02 07:55

Jeg vejrede morgenluft, da jeg læste nedenstående, fordi jeg som
nybegynder er på jagt efter en måde at overføre data fra en php fil
til en anden - ikke arrays, men almindelige variable.

Men jeg kan ikke få det til at virke, der sker bare ingenting på side
2.

vh
Niels

Fra : J.

Dato : 10-05-02 12:17

"Niels Graverholt" <ngr@mail.dk> wrote in message
> [...]
> til en anden - ikke arrays, men almindelige variable.
>
> Men jeg kan ikke få det til at virke, der sker bare ingenting på side

Måske kan du bruge det her link.

http://www.php.net/manual/en/language.variables.external.php

- J.