Ultra ATA diske
Fra : Igam

Dato : 09-05-02 12:20

I enhedshndteringen på min XP står der under IDE-controllere

Ultra DMA-tilstand 4
Ultra DMA-tilstand 2
Flerrods tilstand 2

på de forskellige enheder - hænger det sammen med disktypen ATA100, 66,33
eller hvad ???

Iver

Fra : Madsen

Dato : 09-05-02 14:06

Igam skrev:

> [...]
> Ultra DMA-tilstand 2
> Flerrods tilstand 2
>
> på de forskellige enheder - hænger det sammen med disktypen

Ultra DMA-tilstand 5 svarer til ATA100
Ultra DMA-tilstand 4 svarer til ATA66
Ultra DMA-tilstand 2 svarer til ATA33
Flerrods tilstand 2 er nok det gamle PIO mode af en eller anden slags.

Madsen.

Fra : Jeppe Ladefoged [ICQ~

Dato : 09-05-02 22:22

Så er mode 6 vel ultradma/133 eller hvad?