Kræsenhed
Fra : Mette B. Rahm

Dato : 09-05-02 07:28

Hejsa

Begge mine hunkatte er bare SÅ kræsne ! Hvis der bliver serveret noget for
dem de ikke kan lide og elvom jeg ved de er sultne så skraber de bare.
Robin, min kastrat æder hvad som helst. Nu er spørgsmålet....hvad dælen skal
jeg gøre for at undgå at Hermione bliver ligeså kræsen som de 2 andre
hunkatte ? Fodre hende med ALT allerede fra nu (5 uger i morgen er hun).
Det er forresten ikke tørfoder de er kræsne med, der spiser de hvadsom helst
Men det er det "lækre" mad de ikke gider - og det vil jeg bare gerne
kunne give dem så de tager mere på når de har fået killinger osv

Forslag modtages - jeg vil ikke have endnu en kræen kat - hun skal elske at
blive "fedet" op af mig når jeg syntes at hun trænger til det *griner*

Knus Mette

Fra : Helle Andersen

Dato : 09-05-02 10:16

"Mette B. Rahm" <robogirl@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg gøre for at undgå at Hermione bliver ligeså kræsen som de 2 andre
> hunkatte ? Fodre hende med ALT allerede fra nu (5 uger i morgen er hun).

Hmmmm....ja, jeg har jo nærmest det modsatte problem Samtlige
af mine katte er evigt sultne og nærmest altædende Jeg tror faktisk,
at det delvist er racebetinget eller i hvert fald betinget af linierne.
Aby'er er kendt for deres "sunde" appetit Så nej, jeg tvivler
voldsomt på, at jeg nogensinde får brug for at fede nogen af mine
katte op *gg* Faktisk blev Eika en smule for tyk mens hun ammede

Men jeg tror, at din bedste mulighed er at du allerede nu vænner
hende til at få alle mulige forskellige ting - og så er det da positivt, at
dine katte ikke er kræsne med tørfoder. Kan du ikke klare
opfedningen med killingefoder ?

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 09-05-02 12:05

> Men jeg tror, at din bedste mulighed er at du allerede nu vænner
> hende til at få alle mulige forskellige ting -

Ja, det er så også det jeg har tænkt Specielt håber jeg hun kan komme
til at spise daggamle kyllinger, da det er noget der giver rigtig godt i den
sidste ende

> og så er det da positivt, at dine katte ikke er kræsne med tørfoder.

Ja, det er dejligt Det er de heldigvis alle glade for Specielt er
det nye "babycat" fra Royal Canin et stort hit *grin*

> Kan du ikke klare opfedningen med killingefoder ?
Syntes ikke rigtig de får så meget "sul" på kroppen af det alene - men nu er
de selvfølgelig også lange/slanke begge 2 - bortset fra Robin der har fået
sig en lille "pølse" på maven *grin* - SELVOM han havde tabt sig......
Gad vide om han får motion af at jeg går ture med ham, sådan at jeg kan få
"dellen" væk - tror I gåture gør nogen forskel......

Venligst Mette

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-05-02 13:14

"Mette B. Rahm" <robogirl@worldonline.dk> writes:

> Gad vide om han får motion af at jeg går ture med ham, sådan at jeg kan få
> "dellen" væk - tror I gåture gør nogen forskel......

Det kommer jo nok lidt an på hvor meget han ellers har bevæget sig
inden du startede med gåture..;-?

Men mon ikke at det også slanker lidt og gør det ikke er det da en
dejlig oplevelse både for Robin og dig. Det er nærmest balsam for
sjælen synes jeg, både at opleve "rovdyret" i det fri men også at
slappe af, lade missen bestemme tempoet og der er sikkert meget at
snuse til. Og det i stedet for at skulle storme rundt og være aktiv
hele tiden...*gg*

Og så er der jo andre folks reaktion "Det var da en sjov hund" + "Hmm
det er jo en KAT :chok: " *ggg*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa