Vrede naboer
Fra : Elwarth

Dato : 08-05-02 17:09

Hej allesammen!

Lige nu er jeg helt rystet. Jeg er lige blevet ringet op af en meget vred
mand, som truede mig med politianmeldelse. Han ringede fra den campingplads,
som ligger 200 m fra vores hus, fordi vores udekat, Kitti, åbenbart har
valgt hans fortelt som sit "home away from home". Hun har ifølge manden
ødelagt hans hynder ved at hvæsse kløer i dem. Jeg kunne dårligt få et ord
indført, men det lykkedes mig dog at få forklaret ham, at vi selvfølgelig
nok skal betale for et sæt nye hynder. Jeg måtte jo også love, at det ikke
sker igen, og her har vi problemet, som jeg gerne vil have noget respons på.
Hvad gør vi nu? Kitti har hele tiden været ude- og indekat, og hun er ikke
specielt gode venner med vores 2 indekatte. Faktisk hvæser hun af dem, bare
hun ser dem. Vi begynder som bekendt at bygge løbegård om et par dage, men
hvad gør vi indtil den er færdig? Og vil de 18 kvm med frisk luft kunne
holde hende tilfreds med tilværelsen? Hun er den første kat, vi anskaffede,
hun kom fra et internat som 1-årig, så jeg vil ikke kunne bære at skille mig
af med hende.
Gode ideer efterlyses!

Ulykkelige hilsner
Dorthe

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-05-02 17:19

Hvordan kan han være sikker på det er jeres kat??

Fortæl ham at I skal til at bygge løbegård, og spørg om han ikke kan jage
katten væk, til løbegården er færdig. Til den tid vil I så betale nogle lidt
flottere hynder til ham. HUSK at tage termokanden med.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Elwarth

Dato : 08-05-02 17:24

Hej Nina!

> Hvordan kan han være sikker på det er jeres kat??

Der er ingen tvivl om, at det er vores kat. Vi har tidligere haft den
efterlyst, fordi den ikke havde været hjemme i en uge, og der snakkede vi
bl.a. med lejrchefen, som fik vores tlf.nr. Kitti er ikke til at tage fejl
af: Hun er tortie med hvidt, og hun har kun en halv hale..

> Fortæl ham at I skal til at bygge løbegård, og spørg om han ikke kan jage
> katten væk, til løbegården er færdig. Til den tid vil I så betale nogle
lidt
> flottere hynder til ham.

Det fortalte jeg ham også, men han blev bare ved med at sige, at hvis den
kom igen, ville han melde os til politiet. Jeg kunne dog overtale ham til,
at hvis han kunne fange katten, ville jeg komme og hente den med det samme.

HUSK at tage termokanden med.

Tør jeg det?

VH
Dorthe

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-05-02 18:55

Ja selvfølgelig tør du!! Sig til ham, at han forståeligt var meget vred
sidst, I talte sammen, og at du gerne vil løse problemet, men at du er nødt
til at have lidt tid osv.osv.

Jeg tvivler på, at politiet gider gøre noget ved sagen.

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 09-05-02 07:20

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message
> [...]
nødt
> til at have lidt tid osv.osv.
>
> Jeg tvivler på, at politiet gider gøre noget ved sagen.

Jeg går id fra at Kitti er øremærket ? I så fald må de i hvertfald ikke
"aflive" hende eller sende hende på et internat - de må give jer en bøde, og
I skal betale de faktisk omkostninger hvis katten har været fanget, hvilket
jo er ingenting.

Det lyder vildt at hun hvæsser af dine andre katte - jeg ville jo nok have
fundet et sted hvor hun kune være alenekat og selvfølgelig med et kæmpe
udeareal. For løbegården i bygger...... der kan I jo ikke have de andre I
når hun er der ? Men måske kan I have de andre I den når hun skal være inde
og nusse, jeg ved ikke hvad I har tænkt ?

Min Electra kan jo ikke lide Sofie, men det er altså kun engang imellem at
det slår "klik" for Electra og Sofie så lige mister et par hårtotter og
bliver skræmt ind under sofaen....dog har jeg valgt at lade Electra flytte
over til min svigerfar fordi jeg mener det er synd for hende at hun
mistrives her. MEN....hvis jeg kun havde Robin, Sofie og Electra og ikke
skulle have flere katte havde jeg heller aldrig skilt mig af med Electra
(tror jeg) det er kun fordi vi jo selvfølgelig vil tilføre flere katte til
vores opdræt og det derfor på den måde er synd for Electra at hendes
"position" som nummer 1 svækkes :-/

I steddet for fortsat og lade Kittie løbe løs, kan I så ikke få fat på en
lang snor og en kattesele og lade hende komme ud i den, indtil ejres
løbegård er bygget færdig ? Helt ærlig så kunne jeg forestille mig at manden
der vil melde hende kunne finde på hvad som helst - her tænker jeg på at
sprøjte ikke kun vand på hende, men vand med noget grimt noget i på hende og
det skal I altså passe på med. Folk der ikke kan lide katte tænker ikke på
hvad der er gigtigt for katten, herregud det er jo bare en kat

Med venlig hilsen Mette der håber I finder ud af noget

Fra : Elwarth

Dato : 09-05-02 16:19

> Jeg går id fra at Kitti er øremærket ?

Ja, hun er både øretatoveret og steriliseret.

> [...]
inde
> og nusse, jeg ved ikke hvad I har tænkt ?

Det er ikke sådan, at de slås. Faktisk har hun aldrig gjort andet end at
hvæse af de andre. Selvom Frida har hoppet op på ryggen af hende o.lign. Det
var derfor vi fik Simba, så Kitti kunne få fred, og det har virket. Nu får
Frida leget alt det, hun har behov for med ham. Men derfor får de nu
alligevel et hvæs med på vejen, når hun synes, de kommer for tæt på
De er da også uden problemer alene hjemme sammen, så planen er, at de også
skal gå sammen i løbegården. Min bekymring er, at Kitti vil blive for
frustreret over ikke at kunne komme lidt hjemmefra.

> I steddet for fortsat og lade Kittie løbe løs, kan I så ikke få fat på en
> lang snor og en kattesele og lade hende komme ud i den, indtil ejres
> løbegård er bygget færdig ?

Måske, men hun er 5 år gammel og har aldrig haft en sele på. Jeg får et
billede i hovedet af "sømposer"..

> [...]
> det skal I altså passe på med. Folk der ikke kan lide katte tænker ikke på
> hvad der er gigtigt for katten, herregud det er jo bare en kat

Det kan jeg også godt blive lidt nervøs for. Nu er min mand gået over for at
snakke med ham, så det håber jeg, der kommer noget godt ud af. Men han fik
lov at tage afsted alene, jeg er nok lidt for konfliktsky til den slags.

Håbefulde hilsner
Dorthe

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-05-02 17:06

"Elwarth" <elwarth@post10.tele.dk> writes:

> Måske, men hun er 5 år gammel og har aldrig haft en sele på. Jeg får et
> billede i hovedet af "sømposer"..

Jeg ville jo nok i det tilfælde iføre mig rustningen og simpelthen
give hende selen på og så umiddelbart efter gå ud med hende, så hun
forbinder selen med at gå tur i omegnen..

Og det med at gå tur ville jeg nok gøre også selv om hun får en
løbegård, bare så hun kommer lidt rundt i omegnen. Melissa var også
udekat indtil vi flyttede og det vil sige ca 8 år eller noget i den
stil. Men ok hun var lidt vant til selen, fordi jeg startede med at
lufte hende som lille. Selvom der gik 6 år eller så, fra sidste til
første gang, fordi jeg måtte tage hende med på ferie. Og hun kom så ud
i en lille have iført sele og snor i løbet af dagen og så gik vi en
længere tur om aftenen..;-D

Nu er hun jo indekat og vi går da tur stort set hver dag, når det
enten ikke regner eller er for koldt at stå stille længe ad gangen..
www.fritid-dyr-kat.dk har jeg lagt en inspirationsvejledning og du
kan se billeder af rovmissen ude på hendes egen hjemmeside "se sig"

Ellers kan du også spørge her, hvis noget ifb med at gå tur er lidt uklart.

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Kate

Dato : 08-05-02 22:09

"Elwarth" <elwarth@post10.tele.dk> wrote in

> Tør jeg det?
>
> VH
> Dorthe

Det kan jeg godt forstå at du er betænkelig ved.
Håber i kan komme overens og at Kitti kan acceptere sin løbegård.

Kate

Fra : Elwarth

Dato : 09-05-02 18:46

Erhmmm - dav!

Så er jeg kommet hjem fra campingpladsen, hvor jeg har snakket med såvel
pladsejeren som den vrede campist.
Jeg må indrømme, at jeg ikke kan få historien til at hænge sammen i enderne,
men vores tilbud om at erstatte hynderne står naturligvis ved magt. Dog
finder jeg det lidt "betændt" at campisterne har smidt hynderne væk, så jeg
ikke kan besé skaden... Tilfældigvis havde de lige nogle andre hynder med i
weekenden, så der var skam hynder på stolene derovre (af en ringere kvalitet
end de beskadigede forstås!).

Tja, pladsejeren og jeg har da heldigvis et fornuftigt forhold til hinanden,
så han er ikke ubetinget "på campistens side". Det er trods alt pladsejeren
og jeg, som er lodsejere i byen, så hvis kattens færden på pladsen skal få
konsekvenser (anmeldes eller lign.), så skal udspillet vel komme fra ham.

Kitti er ikke kommet hjem endnu, men transportkassen står klar i bilen så
jeg kan rykke ud og hente katten, hvis de ringer derovre fra. Hvad vi så
ellers gør, er stadig et uløst problem.

Personligt har jeg det sådan, at man indgår en slags "overenskomst" ved at
bosætte sig i en by. Vi kan ikke klage over hinanden hele tiden. Vel skider
katten da i et rosenbed til tider, men hvad pokker. Der er jo også ungerne,
som spiller tennis på vejen (med fare for min bil), nabokollegiet som holder
vilde fester, børn der går om i haven... samt sidst, men ikke mindst, fester
med live musik på campingpladsen - vi skal vel alle være her.

Mange hilsner
Morten Elwarth

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-05-02 20:30

> [...]

> weekenden, så der var skam hynder på stolene derovre (af en ringere kvalitet

Hmmm, egentlig kunne jeg heller ikke lige forestille mig at missen
havde gjort det.. Når man kan rende frit er der andre langt bedre
muligheder end nogle hynder i et fortelt..

> [...]
> konsekvenser (anmeldes eller lign.), så skal udspillet vel komme fra ham.

Ganske enig

> Kitti er ikke kommet hjem endnu, men transportkassen står klar i bilen så
> jeg kan rykke ud og hente katten, hvis de ringer derovre fra. Hvad vi så
> ellers gør, er stadig et uløst problem.

Tjae får et aflukket område som mitterne kan være i, her tænker jeg ikke
mindst på missernes sikkerhed, for du kan jo alt andet lige ikke være
sikker på at en/flere campister ser sig ond på hende...

For en ordens skyld trækker jeg ikke alle campister over en kam her...

> [...]
> vilde fester, børn der går om i haven... samt sidst, men ikke mindst, fester
> med live musik på campingpladsen - vi skal vel alle være her.

Ja helt sikkert, men for missernes skyld synes jeg stadig at du bør få
en udestue til mitterne og så gå tur med Kitti..

Fra : Elwarth

Dato : 09-05-02 22:15

> Ja helt sikkert, men for missernes skyld synes jeg stadig at du bør få
> en udestue til mitterne og så gå tur med Kitti..

Du har ganske ret. Det med snoren skal jeg dog se før jeg tror det... men
det skal ikke være uprøvet!

Egentlig tror jeg at hele sagen med campisten udspringer af, at konen
(campistinden ) væmmes ved katten. Det er jo ganske normalt, sådan har
jeg da mødt flere som har det. Hva´ pokker, man kan jo også være bange for
rotter, edderkopper, mus osv. Så var det bare lige nemmere for dem, at finde
på det med hynderne. De havde nok ikke lige regnet med, at jeg trissede
derover for at tjekke.

Og ja... hvorfor f...... skulle katten kradse 4 hynder helt i smadder, den
har da aldrig haft tendenser i den retning før. Den kradser i træerne her
omkring, men aldrig i vores eller naboernes møbler/havemøbler.

Jeg er spændt på, om de reelt har samvittighed til at sende mig regningen,
når det kommer til stykket.

Nå, men jeg må vel hellere få lidt søvn, når jeg nu skal til at bygge
"udestue" i morgen.

Venligst
Morten

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-05-02 23:00

"Elwarth" <elwarth@post10.tele.dk> writes:

> Du har ganske ret. Det med snoren skal jeg dog se før jeg tror det... men
> det skal ikke være uprøvet!

Du kan jo vise hende Melissa der er et par billeder på hendes
hjemmeside..*ggg* Nej det er slet ikke let, at vænne en kat til at gå
i snor. Men de kan lære det..;-D

> [...]
> på det med hynderne. De havde nok ikke lige regnet med, at jeg trissede

Ja, det kan du nok have ret i, bare første gang jeg har hørt det om
misser, men hvorfor ikke (fx har jeg det sådan med politikere *gg* )

> Og ja... hvorfor f...... skulle katten kradse 4 hynder helt i smadder, den
> har da aldrig haft tendenser i den retning før. Den kradser i træerne her
> omkring, men aldrig i vores eller naboernes møbler/havemøbler.

Der er jo slet ingen grund til at kradse i hynder, man får slet ikke
samme krads og så risikerer man at få skumgummi i sømposen og det er
noget bøvl at slippe af med igen.. (kilde Melissa )

> Jeg er spændt på, om de reelt har samvittighed til at sende mig regningen,
> når det kommer til stykket.

Hmm tjae, måske de vil køre den helt ud..;-?

> Nå, men jeg må vel hellere få lidt søvn, når jeg nu skal til at bygge
> "udestue" i morgen.

God arbejdslyst ;-D

Fra : Kate

Dato : 10-05-02 09:32

> Og ja... hvorfor f...... skulle katten kradse 4 hynder helt i
> smadder, den har da aldrig haft tendenser i den retning f›r. Den
> kradser i tr‘erne her omkring, men aldrig i vores eller naboernes

Ja, jeg kom også i går aftes til at tænke at det da lød mærkeligt,
også at den kunne nå at ødelægge så meget. Hvis man ikke vil ha' dyr
ind jager man den vel ud! Jeg mindes da mine var udekatte at jeg
havde lidt diskussioner med en nabo netop om at Johan bare vadede
ind overalt. Naboen sparkede ud efter Johan, hvilket naturligvis
tændte mig helt af. Godt nok er jeg ikke en aggressiv type, men
naboen fik læst og påskrevet. Denne campist, som i er udefor må da
kunne gi' jeres kat en gang vand. Det hjalp da både på Johan og på
andre naboers katte. Jeg ville jo heller ikke ha' de andre katte ind
til mine kaniner.
Hmmm, jeg håber at campisten besinder sig.

Kate

Fra : Elwarth

Dato : 10-05-02 09:58

> Hmmm, jeg håber at campisten besinder sig.

Jo, det tror jeg sådan set også at han gør/har gjort. Jeg tror det var godt,
at jeg kom en tur derover. Jeg var høflig, men holdt heldigvis fast i, at
jeg også havde et par ting at fortælle ham. Bl.a. om hvorledes vi normalt
kommunikerer naboerne imellem her i byen - samt hvorledes han virker på
fremmede folk i telefonen, dette fik ham til at sige at han sørme heller
ikke MENTE det med politiet og så videre...
Han ringede i øvrigt for et kvarter siden (meget beleven at høre på, så han
har nok sovet godt i nat...) at katten (missen som han sagde!) sov i
forteltet i nat, men desværre stak af, da han åbnede døren til
campingvognen. Aftalen er, at jeg går derover tidligt i morgen, for det kan
jo være at Kitti tilbringer endnu en nat i teltet.

Det er pokkers, at der er andre campister, der fodrer på Kitti, for så er
pladsen jo et godt sted at være og teltene fine til overnatning på de bløde
hynder osv. *suk og klage* hvis da bare hun ville komme herhjem i stedet, vi
skulle da mene, at serveringen er ok her!

Morten

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 10-05-02 10:07

"Elwarth" <elwarth@post10.tele.dk> wrote in message

> [...]
vi
> skulle da mene, at serveringen er ok her!

lige et hurtigt forslag.... lav da en hurtig løbeseddel med et billede af
kitti hvor du skriver at i savner jeres kat men at hun ikke har lyst til at
komme hjem fordi hun jo får alle behov opfyldt på pladsen.... og anmod dem
om at lade være med at fodre hende....
det kan jo være folk tror hun er forvildet og så fodrer hende af godhed...
hvis du er snu så smid en lille artikel om sommerhuskatte med*G* om hvordan
de bliver overladt til sig selv når sæsonen er ovre og sådan)

forhåbentlig er der nogen der vil lytte og stopper med at fodre....

--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Kate

Dato : 10-05-02 16:51

> [...]
> overnatning på de bløde hynder osv. *suk og klage* hvis da bare
> hun ville komme herhjem i stedet, vi skulle da mene, at

Ohja, fodring var også en diskussion jeg havde med nogle af
naboerne. En enkelt mente helt alvorligt at når nu mine katte rendte
frit så var det hendes åbenlyse ret at fodre de katte hun havde lyst
til at fodre, grrr.
Det undrer mig nu alligevel at Kitti vil være i forteltet hos lige
den campist hvis chancen for mad er større hos andre..... Tja misser
er nu lidt utilregnelige
Det lyder dog som om der er åbenet fot en ordentlig dialog og det er
da godt.

Kate

Fra : Elwarth

Dato : 11-05-02 11:14

Hej!

Kitti kom hjem i går aftes, og har brokket sig højlydt siden en gang i nat
over, at hun ikke må komme ud!

For en halv time siden måtte hun give sig og modvilligt bruge bakken - det
er ellers ikke noget, som passer damen.

Nu vil det så vise sig, om det er realistisk at gøre hende til indekat.

Morten

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 11-05-02 12:20

"Elwarth" <elwarth@post10.tele.dk> writes:

> Hej!
>
> Kitti kom hjem i går aftes, og har brokket sig højlydt siden en gang i nat
> over, at hun ikke må komme ud!

*gg* Synes jeg kender det...

> For en halv time siden måtte hun give sig og modvilligt bruge bakken - det
> er ellers ikke noget, som passer damen.

Også det, Melissa kunne stille for at komme ud og bruge den store bakke
for så et øjeblik senere at ville ind igen..

> Nu vil det så vise sig, om det er realistisk at gøre hende til indekat.

Tjae, jeg tror ikke at i får held med det, hvis hun ikke også får lov
at komme ud enten i snor - løbegård eller en kombination af dem...
Hun vil nok markere sin utilfredshed på forskellig vis..;-(

Fra : Jette

Dato : 11-05-02 23:37

"Dorthe" skrev:
> [...]
> som ligger 200 m fra vores hus, fordi vores udekat, Kitti, åbenbart har
> valgt hans fortelt som sit "home away from home".
[klip]

Når man camperer må man da være forberedt på at "naturen" en gang i mellem
finder ind i "stuen". Og når de andre campister oven i købet kan finde på at
fodre de besøgende katte, så synes jeg da slet ikke man kan bebrejde dig
noget.

Det lyder ærlig talt som om han burde finde sig en anden måde at holde ferie
på ... og iøvrigt skulle tage at få sig et liv... noget kunne i hvert fald
tyde på han keder sig, sådan som han tager på vej.

Det bliver da nok hverken første eller sidste gang en kat krydser hans
vej... skulle alle mennesker der har en kat som han synes er generende,
bygge løbegårde? Jeg ville ikke tage ham alvorligt.

Mvh. Jette

Fra : Elwarth

Dato : 12-05-02 19:18

> [...]
at
> fodre de besøgende katte, så synes jeg da slet ikke man kan bebrejde dig

Vi kan ikke være mere enige... Men det at han er fastlægger på 17. år på
samme campingplads siger jo også lidt om, at manden/konen ikke bryder sig om
for mange uregelmæssigheder i dagligdagen. Jeg tror ikke at han camperer for
at få "naturoplevelser".

> [...]
> vej... skulle alle mennesker der har en kat som han synes er generende,
> bygge løbegårde? Jeg ville ikke tage ham alvorligt.

Mnaj... vi skulle jo også bygge løbegården alligevel, da vi får vores første
(og forhåbentlig ikke sidste) brite i slutningen af juni.
Måske ender Kitti også som udekat igen, nu må vi se. Jeg hæfter mig først og
fremmest ved, at jeg INGEN klager har modtaget fra campingpladsens ejer, og
at det er campisten som er på "udebane".

> Mvh. Jette

I øvrigt vil jeg gerne takke for jeres kommentarer til sagen, for os har det
været rart, lige at kunne hælde lidt vand ud af ørerne her.

Jeg vil foreslå at tråden standser her, da det er til at blive i dårligt
humør at drøfte denne slags personer for meget. Vi må videre....

Mange hilsner
Morten