vedr. underskiftsindsamling i forbindelse ~
Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 06-02-01 11:38

Hejsa har lige været inde at se på nævnte liste ... har vi mon alle husket
at gøre venner, bekendte og familie opmærksom på denne liste ...... og har
vi tænkt på lige at lade evt. gæster se listen på vores computer, så også
folk uden computer har mulighed for via vores computer at skrive sig på
listen.
MVH Anne-Marie

Fra : John

Dato : 06-02-01 12:07

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vi tænkt på lige at lade evt. gæster se listen på vores computer, så også
> folk uden computer har mulighed for via vores computer at skrive sig på

Hejsa Anne-Marie.

Ja, god ide, og det ville være rart hvis flere ville sætte linket
på til listen på deres evt. egen hjemmeside, så denne kunne blive
endnu mere kendt på nettet!.

Siden der kan linkes til findes her:
http://www.basses-hundeguide.dk/liste/liste.html

Iøvrigt går jeg med en ide om at lave en anbefaling fra denne side, så
man direkte derfra kan henvise listen til venner, kollegaer, familie osv.

Webhilsen Jhn.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 06-02-01 12:32

> Iøvrigt går jeg med en ide om at lave en anbefaling fra denne side, så
> man direkte derfra kan henvise listen til venner, kollegaer, familie osv.
>
> Webhilsen Jhn.

Hej John!
Rigtig god ide og har endvidere undret mig lidt over at listen ikke
også bliver omtalt i fritid.dyr og fritid. kat..... dels er der jo
folk som ser disse uden at se i fritid.hund dels er det jo ikke nogen
betingelse at man har hund for at skrive sig på listen vel?

Masser af hils fra Anne-Marie

Fra : makkerlone@my-deja.c~

Dato : 06-02-01 14:09

Jeg fik hundejournalen i går. Det er blad, der bliver sendt til
medlemmer af dyrefondet.
De omtalte fyrværkeri som et stort problem.

Jeg fattede derfor straks "pennen" og skrev en email til dyrefondet,
hvor jeg gjorde dem opmærksom på underskriftindsamlingen. Jeg foreslog
dem at lave et link på deres hjemmeside til basseshundeguidelisten.

Kærlig hilsen Lone og Makker

P.s. John, jeg skulle hilse fra min kollega Ida Thyssen og spørge
hvorfor hun står øverst på listen ? (mere for nysgerrighedens skyld)

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : makkerlone@my-deja.c~

Dato : 06-02-01 15:02

Jeg har netop modtaget en mail fra selveste direktør for Dyrefondet Jan
Nielsen.

Han Skriver:
"
Det er et godt initiativ, I har gjort. Lad os håbe, at vi kan få
begrænset fyrværkeriet og dets skadelige virkninger. Vi har også
udgivet en pjece herom. Den kan også ses på vores hjemmeside over
dyreværnsmaterialer. "

Hilsen Lone

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : John

Dato : 06-02-01 20:39

<makkerlone@my-deja.com> skrev i en meddelelse

> P.s. John, jeg skulle hilse fra min kollega Ida Thyssen og spørge
> hvorfor hun står øverst på listen ? (mere for nysgerrighedens skyld)

Hej Lone.

Hils Ida og sige, at der var lidt problemer i starten med at få databasen
til at sætte de nye tilmeldinger
korrekt i bunden, og derfor blev der flyttet lidt rundt med de "id nummere"
som
listen bruger til at sortere efter. Ida Thyssen dumpede altså ind på
førstepladsen af den grund.
Det er blot kosmetisk, og har ingen reel betydning for listens forsatte
virke. Den sortere nu også
korrekt, som jeg vil have det .

Webhilsen - Jhn.

Fra : Jacob Sørensen

Dato : 09-02-01 11:32

Ligeledes heste bliver voldsomt generet af fyrværkeri
-Trine

---
StartNettet.dk - den ultimative startside!
http://www.startnettet.dk

Fra : Preben Bonnovic

Dato : 06-02-01 18:23

Fint fint med en underskriftsindsamling, men hvad med os andre som netop
nyder December måned idet, ungernes fyrværkeri er med til, at hundeejerne
for en gang skyld holder deres hunde i snor.

Samtidig fratager i også ungernes mulighed for at hævne sig på
hundeejerne/hundene, hvis ekskrementer de i alle årets måneder render og
træder i.

Med venlig hilsen

Preben

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 06-02-01 19:19

"Preben Bonnovic" <preben_bonnovic@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Samtidig fratager i også ungernes mulighed for at hævne sig på
> hundeejerne/hundene, hvis ekskrementer de i alle årets måneder render og

Hey Preben.

Hævn? Jeg kan absolut ikke lide det ord!

Og undskyld mig men: en hundelort på en sko, er sgu nemmere at fjerne, end
en hunds angst for fyrværkeri.

Mvh

Joan

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 06-02-01 19:47

Preben Bonnovic <preben_bonnovic@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:95pc4t$jp$1@news.inet.tele.dk...
, men hvad med os andre som netop
> nyder December måned idet, ungernes fyrværkeri er med til, at hundeejerne
> for en gang skyld holder deres hunde i snor.

<> ja men det kunne jo være at hundeejerne resten af året lader hundene løbe
løs for på den måde at tage revanche for alt det skyderi ubetænksomme
mennesker udsætter hundene for i løbet af nov. dec. januar. ..... og
ungernes fyrværkeri er faktisk drøn hamrende ulovligt idet der ikke må
sælges fyrværkeri til personer under 18 år .... og ingen voksne er vel så
ufornuftige at de køber fyrværkeri og giver det til ungerne.

> Samtidig fratager i også ungernes mulighed for at hævne sig på
> hundeejerne/hundene, hvis ekskrementer de i alle årets måneder render og
> træder i.

Hundeejernes ekskrementer? tja mine findes i al fald ikke på steder hvor
nogen kan træde i dem .... og mine hundes ditto bliver samlet op!! men
stadig er den skade der forvoldes ved at en unge træder i en hundelort
betydelig mindre end den skade der forvoldes ved at en hund bliver bange og
udsættes for stress 2 -3 måneder om året!!

Mvh Anne-Marie

Fra : Preben Bonnovic

Dato : 06-02-01 21:25

<> ja men det kunne jo være at hundeejerne resten af året lader
hundene løbe løs for på den måde at tage revanche for alt det skyderi
ubetænksomme mennesker udsætter hundene for i løbet af nov. dec. januar.

Nå sådanne -så er jeg med
------------------
[...]

Ja ja men hvis du ser på længderne på nogle af skridsporene, når folk træder
på de ulækre efterladenskaber, kunne man foranledes til at tro at personen
ligeledes kan være faldet.

I øvrigt bliver jeg meget stresset af (365 dage om året),at skulle undvige
disse tårne af efterladenskaber.

Med venlig hilsen

Preben

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 06-02-01 21:54

Preben Bonnovic <preben_bonnovic@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:95pmq3$e0h$1@news.inet.tele.dk...
> I øvrigt bliver jeg meget stresset af (365 dage om året),at skulle undvige
> disse tårne af efterladenskaber.

<> ja men se det er jo så noget helt andet ..... og det forstår jeg da så
udmærket!! Er også sikker på at de af os hundeejere der pligtskyldig
samler op efter vore hunde er drøn irriteret på de mennesker der uden at
tage hensyn til andre bare lader deres hundes efterladenskaber ligge på
fortove, sportspladser osv....... men det er jo ikke hundenes skyld at de
har sløsede ejere vel??? ..... og vi der samler op efter vore hunde har
altså også hunde der er rædselsslagne i nov., dec. og januar!!!!!!

Med venlig hilsen
Anne-Marie

Fra : makkerlone@my-deja.c~

Dato : 06-02-01 21:59

Nu er det jo ikke kun hunde, der har efterladenskaber... men hvad så
med alle de børn og voksne mennesker, som kommer til (forsætligt eller
uforsætligt) at smadre en flaske på jorden, og lader glasskåene ligge.

Preben, jeg synes, at du er urimelig og usaglig i dine kommentarer.
Måske skulle du finde dig et andet forum at debattere i, i stedet for
at "hævne" dig på os hundeelskere.

Kærligst Lone

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 06-02-01 22:20

<makkerlone@my-deja.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:95poia$qr7$1@nnrp1.deja.com...

> Nu er det jo ikke kun hunde, der har efterladenskaber... men hvad så
> med alle de børn og voksne mennesker, som kommer til (forsætligt eller
> uforsætligt) at smadre en flaske på jorden, og lader glasskåene ligge.

Vi lader da bare vore hunde skide masser af steder og håber så at de der
knuser flasker træder i en af hundelortene

MVH Anne-Marie

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 06-02-01 23:39

> Vi lader da bare vore hunde skide masser af steder og håber så at de der
> knuser flasker træder i en af hundelortene
>
> MVH Anne-Marie

*LOL*

Fra : Preben Bonnovic

Dato : 07-02-01 01:06

Vi lader da bare vore hunde skide masser af steder og håber så at de der
knuser flasker træder i en af hundelortene

MVH Anne-Marie

Nemlig det er der mange af jer der gør i forvejen.

Med venlig hilsen
Preben

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-02-01 08:47

Preben Bonnovic <preben_bonnovic@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:95q3ob$c5q$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> knuser flasker træder i en af hundelortene
>
> MVH Anne-Marie
>
> Nemlig det er der mange af jer der gør i forvejen.

<> Synd for dig ... jeg har faktisk rigtig ondt af dig .... for det ser ud
til du totalt mangler humoristisk sans og ironisk sans .....

Faktisk må jeg som John sige at det er meget længe siden at også jeg har
trådt i en hundelort ..... men kun en uge siden jeg en mørk aften var ved at
falde i en bananskrald og 3 dage siden jeg måtte rense tæppe for tyggegummi
som jeg havde trådt i ...... og endelig 14 dage siden min veninde måtte til
dyrlægen med sin hund der havde trådt i glasskår ..... og ingen af disse
ting var i al fald smidt eller efterladt hunde.... men tværtimod af
mennesker

Med venlig hilsen Anne-Marie

Fra : Preben Bonnovic

Dato : 07-02-01 01:05

Preben, jeg synes, at du er urimelig og usaglig i dine kommentarer.
Måske skulle du finde dig et andet forum at debattere i, i stedet for
at "hævne" dig på os hundeelskere.

Det er jer der starter med at prøve at ødelægge ungernes nytår.
Prøv dog i stedet for at bruge krudtet på dyreetik i landbruget, eller find
nogle brugbare løsninger for de problematikker vi andre har i forhold til
jer hundeejere.

Preben

Fra : John

Dato : 07-02-01 02:25

> Det er jer der starter med at prøve at ødelægge ungernes nytår.

Davs Preben.

Du har åbenbart ikke helt indset hvad det
her går ud på.

Det handler jo ikke om at begrænse nogens
leg med fyrværkeri, men at begrænse omfanget af
det, samt dertil forsøge at skabe en debat omkring
det farlige ulovlige importeret knaldfyrværkeri.

Det kan da ikke være rigtig at der skal holdes
og kunne købes fyrværkeri fra midten af November
og frem til kl. 16.00 den 31 December, når det er en
enkel aften at dette her forgår og festes for!. Og
for at det ikke skal være løgn, kan du ligge den 1
Januar og 20 - 30 dage frem hvor der ligeledes skabes
dunder og brag for absolut intethedens skyld.

Ungerne, dig eller mig kan sagtens bruge en
dag til at morer sig i og det kan jeg ikke se er noget
dårlig argument at starte en underskriftsindsamling
op på for de angste hundes skyld?!!. Ok, du håner
den ekstrem, men jeg kan ikke rigtig tage
den alvorlig, da du ikke sagligt argumentere for hvorfor
det er galt at indskrænke fyrværkeriet til dagen hvor det festes ?.
Du holder vel hellere ikke føs´da 4 gange årligt.

Du kommentere ligeledes:
> I øvrigt bliver jeg meget stresset af (365 dage om året),
>at skulle undvige disse tårne af efterladenskaber.

Bevares, du må så sandelig ligge vandret når du går .
Stakkels dig, kan du dokumentere disse KÆMPE bjerge
af hundehøm hømmere ?. Sådan bare lige for
sandhedens - og forståelsen skyld ?. Jeg har nemlig
undrende nok ikke trådt i en hundelort i årvis, og selv
min egen hund er god til det der med hundetoilet over
bag skuret langt væk fra dine sko!.

Har du selv hund ?, - for det virker nemlig ikke sådan.

Måske du skulle FUT: dk.keine.hundehøm.fritid .

Eller:

"Afstanden, til hvor du kan komme af med posen, er
nogle gange lang, men som en del af kampagnen vil
Friluftsrådet udgive et klistermærke, der kan sættes
på dit affaldsstativ. Klistermærket skal symbolisere,
at her er det tilladt at benytte affaldsspanden til fyldte
lukkede hundeposer. Selvfølgelig er det dig, der
bestemmer om dit affaldsstativ må benyttes af andre
hundeejere. Du kan bestille klistermærket her fra
hjemmesiden"

Anskaf dig sådanne et klistermærke og mærk
hvorledes dit glade og positive initiativ vil blive
modtaget istedet for at brokke dig i stykker.
Selvhjælp er iøvrigt en glimmerende dobbelthjælp.

http://www.hundekampagne.dk/laes_om_kampagnen.htm

Webhilsen og forsat god underskriftsindsamling.
Jhn og lab-x

Fra : makkerlone@my-deja.c~

Dato : 07-02-01 08:53

Hej John

Lige ord. Tak.

Hilsen Lone og Makker

In article <95q7uv$2uuv$1@news.cybercity.dk>,
"John" <111nospam@bullerfnis.co> wrote:

> [...]
>
> http://www.hundekampagne.dk/laes_om_kampagnen.htm
>
> Webhilsen og forsat god underskriftsindsamling.

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 06-02-01 22:55

> Fint fint med en underskriftsindsamling, men hvad med os andre som netop
> nyder December måned idet, ungernes fyrværkeri er med til, at hundeejerne
> for en gang skyld holder deres hunde i snor.

Så, så, det er da så hyggeligt med en hund, der kommer farende og hopper op
ad ens nye frakke, mens ejeren råber af den - uden reaktion.
Eller endnu bedre - hunden stiller sig og gør 1 m fra en og ejeren kæphøj
råbende "den bider ikke" - hvorefter man må på skadestuen for at blive syet.

Desværre er det ikke de ejere, der er her i gruppen..............Så skyd
lige et andet sted.

Mvh Maria

Fra : Preben Bonnovic

Dato : 07-02-01 01:07

Desværre er det ikke de ejere, der er her i gruppen..............Så skyd
lige et andet sted.

Mvh Maria

Ja ja den er god med dig.

Med venlig hilsen

Preben

Fra : R. Ilsøe

Dato : 07-02-01 11:22

> Ja ja den er god med dig.

Hvad laver du forresten her i gruppen, når du ikke kan komme med ordentlige
argumenter og debatere på et plan der er højere end dk.snak.mudderkastning?

R. Ilsøe
(Ejer af en hund der _kun_ vil skide i haven eller på den der til indrettede
private luftnings-mark 10 km. fra land og folk!:)

Fra : R. Ilsøe

Dato : 06-02-01 23:56

Skulle jeg hævne mig på de unger, der render rundt og smadrer lamper,
postkasser, mobber hinanden, smider papir og skidt som naturen ikke kan
klare osv. ved at gøre dem paniske i en mdr. Du er godt nok weird... Hævn er
vejen frem, eller hvad?
Det skal ikke gå ud over nogen eller noget, at der findes forældre her i
landet, der er uforsvarlige nok til at lade deres små børn rende rundt med
alt muligt mere eller mindre ulovligt fyrværkeri! Gå hen til personen der
lufter hund og brok dig, men lad de uskyldige hunde være i fred. Desuden er
det jo unfair at lade det at ejeren slipper hunden fri og ikke samler op
efter den gå ud over hunden. Hvad skal den gøre ved det? "Hey du der ejer
mig og har ansvaret for mig, gi' mig lige snor på og samel lige min lort
op!" Er det der du vil hen?

Tsk Tsk.

R. Ilsøe

Fra : Lars Stricker

Dato : 07-02-01 09:38

Hej
Fint fint med lidt debat, men kunne du ikke være bare en lille smule saglig ?

Ifølge din tåbelige argumentation skulle der jo nærmest være pligt til, at
børn og voksne som stadig ikke er blevet voksne, fyrer af året rundt for at
holde folks hunde i snor.
Du må da være fyrværkeriforhandler, eller måske bare en fuser? eller
hundeangst ?
-Lars

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-02-01 09:41

> Du må da være fyrværkeriforhandler, eller måske bare en fuser? eller
> hundeangst ?
> -Lars

*GGG*
MVH Anne-Marie

Fra : John

Dato : 07-02-01 11:56

"Lars Stricker" <strick@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Du må da være fyrværkeriforhandler, eller måske bare en fuser?
> -Lars

*LOL* - den var god Lars .

Hygge
Jhn.

Fra : Lars Stricker

Dato : 07-02-01 09:41

Hej igen
Glemte lige dagens motto : "Det er bedre at have lort på skoene end lort i
hovedet"
-Lars

Fra : Heidi Høegh

Dato : 07-02-01 12:22

Lars Stricker <strick@cs.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A8109C9.ADDA9739@cs.auc.dk...
> Hej igen
> Glemte lige dagens motto : "Det er bedre at have lort på skoene end lort i
> hovedet"
> -Lars

Det er nemlig rigtig
Masser af hunde(lorte) hilsner
Heidi Høegh

Fra : Nina El Falaki

Dato : 07-02-01 18:26

Hej Preben

Da du tilsyneladende har sværyt ved at tage hensyn til de firbenede, hvad så
med alle de mennesker der er bange for fyrværkeri, og som dårligt tør gå ud
af frygt for at nogle børn (som forældrene ikke gider holde øje med) smider
fyrværkeri efter dem??????

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Christina Marquardse~

Dato : 07-02-01 19:54

Til Preben

Hvis du har så meget imod hundes efterladenskaber, hvad skal vi andre så
sige til alt det forb.... fyrværkeri der ligger og flyder overalt i flere
måneder efter? Tilsyneladende er der kun én måde at se tingene på og det er
din!!!Hmmm... snævertsynet..... Men det kan dog være du bliver klogere en
dag når dine børn måske kommer til skade fordi det "er så hyyyyggeligt at
fyre knald af", det kunne man vel håbe....

Christina

Fra : Preben Bonnovic

Dato : 07-02-01 23:16

Fyrværkeriet bliver trods alt fjernet, det gør jeres lort ikke.

Var på besøg hos en hundeejer, og drøftede fyrværkeri problematikken samt al
den lort der ligger og flyder på vore fortove.

Hendes hund var idag ikke nervøs over fyrværkeri, idet hun fandt ud af, at
den største gene var hundens reaktion på hendes adfærd, og da hun ændrede
sit adfærd og beroligede hunden, viste det sig at den ikke i særlig høj grad
mere var plaget af fyrværkeriet.

Efter at have fået refereret nogle af denne tråds indlæg, mener hun at i er
en flok hysteriske hyklere, der render og hidser jer og jeres hunde op i
forhold til en problematik, der kan løses på en anden måde.

Selv syntes jeg at det lyder meget rimeligt, men personligt tror jeg ikke at
man kan nå denne tråds skrivere, idet jeg mener at jeres hunde i høj grad er
jeres livsindhold.

Men i er jo frelste, og som sådanne kan i ikke nå's.

Med venlig hilsen

Preben.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 07-02-01 23:54

Jamen så har du jo noget til fælles med os, du kan heller ikke nås.

For øvirgt er der meget der tyder på du bare er en troll, som ikke skal
tages alvorligt.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : John

Dato : 08-02-01 00:35

Høm høm......

Hvor herre bevares hvor barnagtigt!. Man
får sig sgu mere et smil om læben, end man får
ondt af dig.

Og lade lige være med at kalde mig frelst
Mr. Prebsi, for du aner åbenbart ikke hvad det vil sige
at tage hund til sig. Du citere andenhånds udtalelser, uden
selv at have indsigt i det at drage nytte og glæde af menneskets
allerbedste ven.

Iøvrigt virker du rimelig nedenladen og negativ i dine udtalelser.
Hvorfor skal det gå ud over denne NG ? - der findes trods alt:
dk.snak.mudderkastning, så FUT!.

Webhygge til alle.
Jhn og Jyllands flotteste skipperlabsblanding ..

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 08-02-01 00:52

Preben Bonnovic <preben_bonnovic@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:95shmv$a7p$1@news.inet.tele.dk...
> Fyrværkeriet bliver trods alt fjernet, det gør jeres lort ikke.

<> Stadig er jeg overbevist om at der ikke er nogen af os hundeejere der
efterlader vore lorter hvor de kan genere dig eller andre mennesker for den
sags skyld og til din bemærkning om hunde efterladenskaber der ikke
forsvinder/bliver fjernet kan jeg blot sige at det gør de psykiske mén en
hund får ved oplevelsen af fyrværkeri i heller ikke .... denne skræk må
hunden leve med til den dør ... altså måske 15 -16 år alt efter hundens
størrelse osv.... og det tager i al fald ikke 15 år at fjerne en hundelort
fra et par sko!!! for slet ikke at tale om hvad der kunne være sket da en
eller anden dum unge absolut skulle smide knaldfyrværkeri over i vores have
mens .. og fordi ungen så jeg var ude med den ene af mine hunde, der
selvfølgelig blev ført i snor selv i min have...

> [...]
at
> man kan nå denne tråds skrivere, idet jeg mener at jeres hunde i høj grad

<> ja ... heldigvis er de mennesker du støder på i denne gruppe ansvarlige
hundeejere der holder af deres hunde og vil dem det bedste .... også fritage
dem fra hver dag i næsten 3 mdr.evt. at skulle være dopet af beroligende
medicin fordi nogle forældre køber forbudt fyrværkeri til ungerne.

Fatter i det hele taget ikke at du bruger dit krudt i denne gruppe .... for
det er nemlig ikke den gruppe hundeejere der " glemmer" at fjerne lorter
eller lader deres hunde løbe på må og få du møder her i gruppen ..... det
holder vi alt for meget af vore hunde til ... og vil derfor heller ikke
ødelægge hunde- og hundeejeres renome ved ikke at ryde op efter vores
hund(e)

Men i er jo frelste, og som sådanne kan i ikke nå's.

<>Ja jeg er kristen! men hvad har det med hundelorte at gøre ?? og
hvorfor denne storm ... du kan jo bare lade være med at skrive under på
listen ..... sidder med en mistanke om hvorvidt du måske selv er en af de
unger der får fyrværkeri af dine forældre .... din måde at deltage i en
diskussion tyder i al fald en del på det idet jeg finder dine argumenter
utroligt snæversynede grænsende til det barnlige.

MVH Anne-Marie

Fra : R. Ilsøe

Dato : 08-02-01 01:13

> Var på besøg hos en hundeejer, og drøftede fyrværkeri problematikken samt
al
> den lort der ligger og flyder på vore fortove.

Hvem fjerner det?? Dig? Her er der i hvert fald ingen der fjerner det! Selv
her, mere end 1 mdr. efter nytår ligger der tons af skrald fra nytår og
flyder i hele byen!

> [...]
> den største gene var hundens reaktion på hendes adfærd, og da hun ændrede
> sit adfærd og beroligede hunden, viste det sig at den ikke i særlig høj

Ganske rigtigt, hvis du havde fulgt denne gruppe i længere tid ville du
også opdage at netop det har været oppe at vende. Nu er det bare sådan, at
der er dyr der har dårliger nerver end andre og dermed ikke på nogen måde
kan klare bulder og brag uden at blive nervøse uanset hvad ejerne gør. Det
resulterer i at de stakkels hunde ligger og ryster og nogen gør enda på
gulvet og bliver oven i angsten pinlige over det! For os hunde-ejere er det
ok. hvis de kommer til det i skræk for knaldene, men for hunden er det altså
ligeså pinligt som det ville være for dig at løbe nøgen ned ad strøget!!

> [...]
> en flok hysteriske hyklere, der render og hidser jer og jeres hunde op i
> forhold til en problematik, der kan løses på en anden måde.

Hun har tilsyneladende ikke en særlig stor kendskab til andre hunde end
hendes egen!

> [...]
at
> man kan nå denne tråds skrivere, idet jeg mener at jeres hunde i høj grad

Tjah, det er jo også et fint livsindhold at ha'. Heldigvis er vi samtidig
så stor-hjertede at mange af os også har plads til vores børn og plads til
også at forsvare dem og beskytte dem imod farligt fyrværkeri, folk der lader
deres børn lege med farligt krudt og div. andre skumlere.

Og ja, vi er frelste i og med at vi kan holde af anre end os selv og vores
2-benede venner.

R. Ilsøe

Fra : R. Ilsøe

Dato : 08-02-01 01:19

PS. Vil lige tilføje at min hund er overbevist om at fyrværkeri er lavet til
hans store fornøjelse, så han har hele selvbehærskelsen fremme for ikke at
jage en raket eller lignende der kommer flyvende, så problemet kan altså
også være den anden vej, med en hund, der står og stirre efter byttet, der
jo burde falde ned et eller andet sted.

R. Ilsøe

Fra : R. Ilsøe

Dato : 07-02-01 21:40

> [...]

ud
> af frygt for at nogle børn (som forældrene ikke gider holde øje med)

Ja endnu mere utroligt er det at forældre lader deres børn rende rundt med
fyrværkeri uden at tænke på hvor galt det kan gå! Er det for at få ro for
børnenes plageri? Er det fordi forældrene er ligeglade med børnenes
sikkerhed? Uanset hvad er det dybt foragteligt!! En hundelort kan da i det
mindste ikke sprænge hånden eller mere af nogen.

R. Ilsøe

Fra : Preben Bonnovic

Dato : 08-02-01 13:39

[...]

Hvordan kan vi nogensinde blive enige om noget.

Her er nogle tal Iflg. Danmarks statestik findes der 546.000 hunde i danmark
fordelt på 449.000 familier. hvilke typer bliver ikke defineret, men hos
alle husdyr ligger hovedvægten på familer med børn.
De må da for pokker også have en masse fyrværkeriglade børn.

Så mon ikke en stor del af jeres problematik kan blive løst indenfor egne
rækker.

Men nu bliver jeg i tvivl, har skribenterne her børn?

-En hundelort kan da i det
mindste ikke sprænge hånden eller mere af nogen.

Fuldstændig enig! - trods alt.

Med venlig hilsen

Preben

Fra : R. Ilsøe

Dato : 08-02-01 15:21

> Men nu bliver jeg i tvivl, har skribenterne her børn?

Ja, jeg har 2 dejlige unger. Den ældste, Casper på 3 år kan heller ikke li'
kanonslagene, men han er overbevist om at hvis vi samler nok af sten til at
putte i kanonslagene, så siger de ikke bang!:) Hvor han har fået det fra
aner jeg ikke, men frygten for bragene blev da mindsket da vi lærte ham
"Bum" sangen, "BUUUM" (tikke-tikke).

Jeg vil så sige, til de børn med uforsvarlige forældre's forsvar, at når
jeg kommer gående med min hund og de er ved at skyde af er de altid søde til
at stoppe indtil vi er godt forbi dem.

Nå, det blev jo så til lidt børne-pral istedet, men for lige at få hunde
med i det, så mine unger gode til hunde og meget glad for dem. Vi lærer dem
at kanonslag er farlige og jeg håber så på, at de er ligeså fornuftig som
jeg var (er) og holder snitterne fra sådan noget hø.

Det er jo trods alt ikke kun dyrene det går ud over, men også små børn der
ikke forstår larmen og div. lemmer der kan ryge af.

R. Ilsøe

Fra : Preben Bonnovic

Dato : 09-02-01 12:50

[...]

Heldige dig, min er 18 men stadig lige dejlig og sød.
Jeg tror at du fejlfortolker Casper, og bør holde nøje øje med ham i
fremtiden.
Trods han 3 år tror jeg med det der med BUUUM tikke tikke, at han vil
eksperimentere med fyrværkeriet.
Det der med stenen og kanonslaget tyder på at han vil lave en morter af
fyrværkeriet, således at stenene kan fare ud og anrette voldsommeskader.

Jeg tror at det ligger i vores gener, min bror og jeg lå også og rodede med
den slags, til fare for vores og andres liv.
--------------------------
-Jeg vil så sige, til de børn med uforsvarlige forældre's forsvar, at når
-jeg kommer gående med min hund og de er ved at skyde af er de altid
søde -til at stoppe indtil vi er godt forbi dem.

Det er ihvertfald de instrukser min søn har fået, at han skal vente til
forbipasserende er kommet godt væk.
-------------------------
-Vi lærer dem at kanonslag er farlige og jeg håber så på, at de er ligeså
fornuftig som jeg var (er) og holder snitterne fra sådan noget hø.

Ikke her hos mig, idet jeg måtte erkende at min søn og kammerater alligevel
lå og eksperimenterede med at lave almindeligt fyrværkeri om til
knaldfyrværkeri, hvorfor vi tog til sverige og indkøbte rigtige kinesere med
sikkerhedslunter.
------------------------
-Nå, det blev jo så til lidt børne-pral istedet

Det er okay, der kan vi alle være med.

Med venlig hilsen

Preben

Fra : R. Ilsøe

Dato : 09-02-01 14:38

> [...]
> Det der med stenen og kanonslaget tyder på at han vil lave en morter af
> fyrværkeriet, således at stenene kan fare ud og anrette voldsommeskader.

Haha, min lille kylling! Jeg er desværre mere bekymret for om hans
lillesøster kommer til at eksperimentere med krudt!:)

> [...]
> lå og eksperimenterede med at lave almindeligt fyrværkeri om til
> knaldfyrværkeri, hvorfor vi tog til sverige og indkøbte rigtige kinesere

Ja, hvis man har prøvet alt for at få ungerne til ikke at lege med sådan
noget, men de alligevel gør det, så er det jo at man må overveje
alternativerne. Et af dem kunne jo være at købe nogen færdiglavede og hjælpe
ungerne med at fyre det forsvarligt af et uforstyrret sted, hvilket der jo
trods alt stadig er masser af steder her i landet der er.

R. Ilsøe

Fra : Frank Fjelsted Eriks~

Dato : 12-02-01 23:36

Kære Preben
man kan vist roligt sige at du har fået rusket op i nyhedsguppen, sjældent
har jeg set så mange hunde"elskere" fare i flint over et indlæg, de er
ynkelige.
Grunden til at hundene bliver nervøse kunne jo have noget med ejerne at gøre
!!!!!!!.
Jeg er nu i gang med min hund nummer to, en seks mdrs. cao fila han, den er
fuldstændig upåvirket over for fyrværkeri, inden da havde jeg en schæfer der
nåede at blive 13 år der ligeledes var lige glad.Så i stedet for at bruge
tiden til at forherlige jer selv som ansvarsfulde hunde ejere skulle i måske
se på grunden til at jer at jeres hunde er ved at ryste sig ud af pelsen
hver gang der bliver fyret en kineser af.

Med venlig hilsen
Frank

Fra : Thomas

Dato : 13-02-01 00:51

"Frank Fjelsted Eriksen" <ffe@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Kære Preben
> man kan vist roligt sige at du har fået rusket op i nyhedsguppen, sjældent
> har jeg set så mange hunde"elskere" fare i flint over et indlæg, de er
> ynkelige.

Min hund er ikke skudræd, men af den grund kan
jeg vil godt tage et standpunkt til denne debat uden at
blive kaldt et individ med lavIQ.

Prøv lige at definere det ord du skriver. Hvori ligger
ynkeligheden at sige sin mening, som du selv gøre det ?.

Det er stadig ikke Tivoli vi vil lukke med denne
underskriftindsamling, men at skabe en debat omkring
omfanget og graden af ulovlig knaldfyrværkeri samt
tidsperioden for salget af fyrværkeriet til private op til
Nytåret. Det har du og Preben Bonnovic åbenbart
endnu ikke fattet, så hvem er ynkelig blind her ?.

Forsat god Tirsdag og webhygge fra John .

Fra : Preben Bonnovic

Dato : 13-02-01 18:18

[...]

Hvis du ellers har fulgt med i TV-aviser og dagspressen de sidste par
måneder, undrer det mig noget, at du ikke erkender den store og flotte
ekstra indsats, politiet har lagt for dagen, med mange konfiskeringer af det
farlige knaldfyrværkeri samt nogle af bagmændene.
Dette er et gennerelt samfundsproblem, og ikke et hundeproblem, idet disse
unge mand anretter voldsomme skader på dem selv og andre samt bygninger.

Jeg har nærlæst hjemmesiden flere gange, og kan her lige nævne at du glemte
det almindelige fyrværkeri.

Men du er måske en kvindemand Thomas?

Med venlig hilsen

Preben

Fra : John Johansen

Dato : 14-02-01 07:01

> Jeg har nærlæst hjemmesiden flere gange, og kan her lige nævne at du
glemte
> det almindelige fyrværkeri.

Jamen dog da . Det er da rart at du op til flere
gange besøger siden og ligefrem nærlæser den.
Imponerende at du ligefrem skaber noget brugbart
informerende til denne NG. Det er jo intet mindre end
en helt ny side af din fremtrædende!.

Og har du mere du skal have luft for, der ikke
er hunderelateret, synes jeg du skulle FUTTE
over til news:dk.snak.mudderkastning

Webhilsen til dig Mr. El Prebsi.

John .

Fra : Preben Bonnovic

Dato : 13-02-01 18:05

Hej Frank.

Jeg er bange for at opfattelsen omkring fyrværkeri"problemet" efterhånden er
begyndte at ligne et kønskulturelt spørgsmål.

Det kan muligvis bunde i, at fra min ejen barndom, samt hvad jeg ser på
gader og stræder, er det hovedsaglig kun drenge der fyrer krudtet af, mens
de sminkedepiger leger rollemodel/spil omkring Spicegirls (Cremy, Cher for
de lidt ældre, eller hvad de ellers hedder idag) på fritteren året rundt.
Deraf ligger problematikken at kvinderne overhovedet ikke forstår (eller
vil/kan)den glæde vi knægte har haft i vores barndom, ved at gå og småfyre
op til nytårs aften...

F.eks. kan jeg jo (uden noget fis)helt klart konkludere af de efterhånden
mange indlæg i trådene, at kvinder's hunde åbenbart er mere nervøse end
mændenes hunde.
Flere mænd har tilkendegivet, at deres hunde overhovedet ikke har problemer
med fyrværkeriet, hvilket ikke en eneste kvinde har, trods det store overtal
i trådene.
En mand har oven i købet prøvet at referere til en hundepsykolog, for
derigennem at finde en løsningsmodel for disse særligt nervøse hundeejere -
ups! jeg mente selvfølgelig hundene.

Kvinderne vil føre krig, kvinderne vil kriminalisere børnenes (også deres
egne)leg med fyrværkeri istedet for evt. forhandlerne, kvinderne kan enkelt
ikke se så langt, at deres egen lille knægt en dag, kunne komme til at
modtage et eller flere bødeforelæg fra politiet, eller tvangsanbringelser
jeg ved ikke hvordan kvinderne og deslige, havde forestillet sig at et evt.
forbud skulle håndhæves af de myndigheder der nu skal bejles til.

Det var til mændene og kvinderne, så nu mangler jeg kun "kvindemændene"
Denne pseudo demokratiske tilpassede feminine pædagogtypemand, der ikke tør
stå ved sine meningers mod, men gør sig store anstrengelser for at ytre sig
til kvindernes velbehagelighed, hvor han kæler dem med sine indlæg, for
derved at få lidt kvindelig/moderlig omsorg (og kun dette!) tilbage.
Jeg selv arbejder indenfor et kvindedomineret fagområde, og er ved at brække
mig når jeg hører en sådanne kvindemand åbne munden.

Personligt vil jeg hellere sidde og kæve bajere med transseksuelle og
transvisitter, idet jeg finder mere mandligt modspil i disse gode mænd, end
disse vatnisser eller kvindemænd, som bla. er ophavs-kvindemænd til denne
latterlige hjemmeside. -Føj!

Med venlig hilsen

Preben

PS. det glæder mig, at dine dyr trives godt hos dig.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-02-01 18:55

Hej Preben

Næ nu må jeg bede om de himmelblå...... værre gang lort at fyre af skal man
da lede længe efter!!

1) jeg er kvinde, og jeg har skrevet, at jeg ikke har haft en skudræd hund

2) har du virkelig så lidt selvtillid, at du ikke tør vedkende dig de bløde
sider i dig?

3) jeg har haft en lille knægt (nu voksen) der elskede knaldfyrværkeri, men
han fik sandelig ikke lov til at gøre gaderne usikre med det, fyrværkeri
blev skudt af under voksent opsyn - og han er godt nok en blød mand i dag,
men med sine meningers mod.

4) faktisk kan man godt være en blød mand og samtidig have sin egen mening.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Ann K.

Dato : 13-02-01 22:38

Egentlig er jeg lidt ked af det her... men værre gang kønspolitisk
ævle-bævle har jeg ikke hørt længe Så desværre vil jeg ikke længere
kunne kommunikere med Preben i denne gruppe....
PLONK.
Ann

Fra : John Johansen

Dato : 14-02-01 06:43

"Ann K." <tsars@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ævle-bævle har jeg ikke hørt længe Så desværre vil jeg ikke længere
> kunne kommunikere med Preben i denne gruppe....

Hej Ann.

Manden er jo fra forstanden og total blottet
for fornuftig kommunikation og jeg tror
faktisk det er mere cola, burger, og
fedtede nintendoknapper der reagere i
Mr Prebsi´s lille univers end det er
en rød tråd om saglig diskussion!.

Webhilsen
John.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 13-02-01 23:59

John Johansen <infos@basses-hundeguide.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:96cd30$26jp$1@news.cybercity.dk...
> "Ann K." <tsars@image.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej Ann.
>
> Manden er jo fra forstanden og total blottet
> [...]
Hej Ann og John!

Tja jeg prøvede i starten at se det lidt fra hans side også idet jeg da også
synes det er irriterende at der er hundeejere der ikke samler op efter deres
hund .... men jeg opgav simpelthen at diskutere med ham idet jeg fandt hans
argumenter og måde at diskutere under min værdighed.

Hav en fortsat god uge .....
masser af hils fra Anne-Marie

Fra : John Johansen

Dato : 14-02-01 00:11

> [...]
brække
> mig når jeg hører en sådanne kvindemand åbne munden.

Ja, men bræk du dig bare. Men sørg lige for at
gøre det hjemme ud over dig selv hvor det hører til.

> Personligt vil jeg hellere sidde og kæve bajere med transseksuelle og
> transvisitter, idet jeg finder mere mandligt modspil i disse gode mænd,
end

Det skulle hellere ikke forbavse mig nærværende, at du er sådan!.

Og så er jeg vist færdig med at lege med i denne tråd da det
hunderelateret vist er forduftet som dug fra "brækposen" .

Webhilsen John.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 14-02-01 15:43

> F.eks. kan jeg jo (uden noget fis)helt klart konkludere af de efterhånden
> mange indlæg i trådene, at kvinder's hunde åbenbart er mere nervøse end
> mændenes hunde.

*GG* Tror du de kvinder der skriver her ikke har mænd? Jeg har skam en...
Men nu er min hund jo heller ikke skudraj. Det har helt sikkert noget med
gemalen, der sklet ikke bruger tid på hunden at gøre!:)

> [...]
problemer
> med fyrværkeriet, hvilket ikke en eneste kvinde har, trods det store

Læser du ikke mine posts? Du svarer ellers på dem. Min hund har stadig ikke
problemer med knald. 4 ud af 4 hunde havde ikke ind til de blev udsat for
grimme oplevelser med det. Ergo var det kun de 2 af dem der endte med at
være bange for det... Fordi i begge tilfælde fuldvoskne, modne mænd skød af
lige op og ned af hundene!!

> Kvinderne vil føre krig, kvinderne vil kriminalisere børnenes (også deres
> egne)leg med fyrværkeri

Æhm, det _er_ kriminelt. Knaldfyrværkeri _er_ ulovlig hvis det skulle ha'
misset dit "skarpe" sind. Desuden kan jeg ikke se noget fedt i at udsætte
sig selv, sine børn og andre for den fare der er ved at fyre noget af., der
kommer med et så kort og så højt knald, at det er skadelig for hørelsen også
og holder flere børnefamilier (og hundefamilier) vågen. Som ansvarsbevidste
forældre burde vi advare vores børn imod knaldfyrv. og gør man det rigtig er
resultatet børn, der ikke har behov for at fyre farligt af. Hverken jeg,
mine 3 fætre og langt de fleste af mine venner, drenge som piger, har aldrig
haft behov for at fyre af. Kunne det ha' noget med ordentlige rollemodeller
at gøre?! Det tror jeg søreme!:)

Du er altså vikelig til at dø af grin over! Kan du ikke få ret ved at tryne
eller kritisere det ene går du straks igang med det andet... Det er lidt
svært at ta' seriøst. Specielt når man kigger på dine argumenter! *GG*

R. Ilsøe

Fra : R. Ilsøe

Dato : 14-02-01 15:32

> [...]
> man kan vist roligt sige at du har fået rusket op i nyhedsguppen, sjældent
> har jeg set så mange hunde"elskere" fare i flint over et indlæg, de er

*LOL* og fordi du har 2 hunde mener du at kende alt til alle hunde? Hvad med
de hunde der klarer det fint ind til en eller anden idiot uforvarent fyrer
noget af ved siden af den eller kaster noget ind til hunden?? Der er dog
aldrig nogen der har givet nogen uret i at ejerens reaktion har meget at
sige for hvordan en hund tackler krudt. At ynke en hund er at styrke dens
svaghed! Dog bør du huske at ikke alle hunde er ens. Alle mine hunde og alle
dem jeg arbejder med reagerer forskelligt på knald, selv dem der er okset op
under samme vilkår hele livet.

R. Ilsøe

Fra : Jesper Grubach

Dato : 15-02-01 08:41

Når i nu er i gang kan i så ikke lige få tordenvejr forbudt også

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 15-02-01 10:27

Jesper Grubach <grubach@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:96g1bp$s6a$1@news.inet.tele.dk...
> Når i nu er i gang kan i så ikke lige få tordenvejr forbudt også

Hvis tordenvejr skal forbydes skal vinterhalvåret også , for mere håbløs tid
findes da ikke !
MVH Anne-Marie

Fra : Kim Johansen

Dato : 15-02-01 09:27

Jesper Grubach wrote in message <96g1bp$s6a$1@news.inet.tele.dk>...
>Når i nu er i gang kan i så ikke lige få tordenvejr forbudt også

Hi hi hi hi!!! Hvor finder jeg sådan en liste,jeg vil meget gerne skrives
på.Jeg har hørt om en liste der behandler gråvejr, kender du noget til det
?.

Kimmi.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 15-02-01 10:33

> Når i nu er i gang kan i så ikke lige få tordenvejr forbudt også

Hvis det blot stod i min magt...

Tordenvejr, vinter, modvind, sure folk, folk med dårlige argumenter, dyre
varer, storm, regninger... Uha!:)

R. Ilsøe

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 15-02-01 12:51

R. Ilsøe <maa@no-spam-vejen-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1rNi6.54$zn1.96623708@news.mobilixnet.dk...

> Hvis det blot stod i min magt...
>
> Tordenvejr, vinter, modvind, sure folk, folk med dårlige argumenter, dyre
> varer, storm, regninger... Uha!:)
>
> R. Ilsøe
Hvor findes mon stedet hvor man er fritaget for alle disse ting?? for der
vil jeg da gerne flytte hen!!! Nå ønsker i al fald alle i gruppen en
god dag

Masserafdererforårisigtehils ( så jeg flytter nok til sigte) fra
Anne-Marie

Fra : x Vuf x

Dato : 15-02-01 11:34

Thu, 15 Feb 2001 08:41:24 +0100, Jesper Grubach wrote:

>Når i nu er i gang kan i så ikke lige få tordenvejr forbudt også

Ja se dét ville jeg altså hilse velkommen!

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de tre *
http://www.sonpet.mixeren.com

Fra : John Johansen

Dato : 15-02-01 13:49

"Jesper Grubach" <grubach@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Når i nu er i gang kan i så ikke lige få tordenvejr forbudt også

Det kan du stærkt "regne" med at vi vil
sætte igang. Vi har iøvrigt ansat Jens "LYN"
til at varetage listens interesser - VOL! ( Vuf out loud ).

Nethygge
Jhn.