Hjælp til de frustrerede (lidt OT)
Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 08-05-02 12:49

Hejsa, bare et råd til dem der ligesom jeg er godt træt af al den ævl og
kævl visse folk her i gruppen lægger for dagen. I mit news-program
(Netscape) er der en smart "ignore thread" funktion, det er der sikkert
også i dit! Når man ser en af trådende udvikle sig til det (desværre)
almindelige mudderkastning, kan man simpelthen vælge ikke at se flere
indlæg i denne tråd. På den måde slipper man for at sortere i nogle af
alle trivialiteterne for at finde de guldkorn der bestemt også findes
her i gruppen, og man behøver ikke længere få sin dag formørket af folks
personlige angreb på hinanden og anden fnadder.

Blot en ide...
Dorthe

Fra : Annette Skovbon

Dato : 08-05-02 12:47

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> her i gruppen, og man behøver ikke længere få sin dag formørket af folks
> personlige angreb på hinanden og anden fnadder.

Det er en rigtig god idé. Har du ikke også en idé til dem som læser
tingene på www-mailgate.org ? Derinde læser jeg nemlig, og folk er
ikke særlig gode til at ændre topic til "Mudderkastning", når det
begynder, og så er det lidt svært at sortere.

Vh. Annette

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 08-05-02 13:29

Annette Skovbon skriver:

> [...]
> ikke særlig gode til at ændre topic til "Mudderkastning", når det
> begynder, og så er det lidt svært at sortere.

Nej, desværre. Kender ikke noget til Mailgate.
Hilsen Dorthe

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-05-02 13:27

"Annette Skovbon" <barbara_jordfed@chicks.dk> writes:

> [...]

> ikke særlig gode til at ændre topic til "Mudderkastning", når det
> begynder, og så er det lidt svært at sortere.

Jeg ved ikke om der er en sådan funktion, men det er der ofte ikke i
browsernewsting, som jeg ikke lige ved hvad hedder. Jeg vil anbefale
dig at få en newsreader som kan disse ting. En decideret newsreader er
på næsten alle måder den bedste løsning efter min mening.

Jeg kan anbefale gnus og Netscape. Jeg læser selv i gnus, men det er
en rent kommandobaseret newsreader, og kan derfor være lidt træls at
komme i gang med. (Ja, jeg er en nørd :))

Hvis du har spørgsmål, så mail bare til mig privat, det er ikke lige
gruppen til debat om newsreadere.

Mvh Trine

http://usenet.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 10-05-02 12:43

08 May 2002 14:26:45 +0200, Trine Kornum Christiansen wrote:

>En decideret newsreader er på næsten alle måder den bedste
>løsning efter min mening.
>Det er ikke lige gruppen til debat om newsreadere.

Pyt...hvis bare der kommer noget konstruktivt ud af det.
Den suverænt bedste newsreader er Forté Agent 1.91.
Den bruger jeg til news og OE til mails. Og det gør jeg ene
og alene, fordi man i OE kan sende de flotteste mails, til dem,
der kan tåle at få mails i html-format.

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.com nospam@sonpet.com

Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy. Svar efter spørgsmålet!

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-05-02 12:56

x Vuf x <nospam@sonpet.com> writes:

> [...]
> Den bruger jeg til news og OE til mails. Og det gør jeg ene
> og alene, fordi man i OE kan sende de flotteste mails, til dem,

Bare man husker ikke at gøre det til dem der ikke kan læse html. :)

Jeg er meget glad for at have skiftet til gnus. Den kan alt hvad man
vil have den til det, og kan den det ikke som default, så kan man
programmere sig ud af problemet. Gnus kan kun læse ren tekst, og det
er jeg meget glad for, men kan man lide at modtage html-mail, så skal
man ikke bruge gnus. Vi plejer, hvis noget kræver html, enten at
skrive html-koden i mail eller at lave en hjemmeside med det.

Vi har hver vores valg af newsreadere, men bare vi alle er tilfredse
med den vi bruger, så er det vel godt.

Her kan man læse om nogle forskellige newsreadere, og hvordan man
sætter dem op: http://www.usenet.dk/info/newsreadere.html

Mvh Trine

http://usenet.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 10-05-02 14:43

On Fri, 10 May 2002 13:43:09 +0200, x Vuf x <nospam@sonpet.com> wrotd:

> [...]
>Den bruger jeg til news og OE til mails. Og det gør jeg ene
>og alene, fordi man i OE kan sende de flotteste mails, til dem,

"agent" den bruger jeg også det er nok den der kan allermest af dem
alle er jeg sikker på

Fra : x Vuf x

Dato : 12-05-02 07:28

Fri, 10 May 2002 15:43:07 +0200, Punish the deed, not the breed wrote:

>"agent" den bruger jeg også det er nok den der kan allermest af dem
>alle er jeg sikker på

Ja til NG. Ikke til mails. Jo hvis man kun ønsker mails,
der ligner news-indlæg...

Fra : Louise Kragh

Dato : 10-05-02 13:01

Er det ikke meget nemt at se ? Hvis man ikke har været på i et par dage, og
der er en tråd med mere end 6-7 mails i, så er der helt sikkert
cyberøretæver i luften! og gider man ikke dét, kan man jo undgå tråden...

mvh
louise

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 08-05-02 14:49

On Wed, 08 May 2002 13:48:33 +0200, Dorthe Prip Lahrmann
<dplahrmann@hotmail.com> wrotd:

> [...]
>her i gruppen, og man behøver ikke længere få sin dag formørket af folks
>personlige angreb på hinanden og anden fnadder.

ja og så kan man vælge alle dem fra som er uenige med en , og på den
måde kan man side og give resten i alting ? så lærer man sikkert meget
? bare udeluk dem man er uenige med ? skulle det være et guldkorn ?

Og hvis jeg skal være helt ærlig så syntes jeg faktisk at det er et
guldkorn , at sige at man IKKE skal tage til dyrlægen med en usynlig
rift !

hvis man følger dette helt gratis guldkornsråd så sparer man penge
bekymringer og hunden har mere tid til at lege

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 08-05-02 17:05

"Punish the deed, not the breed" skriver:

> [...]
>
> hvis man følger dette helt gratis guldkornsråd så sparer man penge
> bekymringer og hunden har mere tid til at lege

Hejsa!
Måske skulle vi også lige tage et lille lynkursus i oprettelse af kill-filtre
for dem der er trætte af, at du aldrig ved hvornår du bør stoppe Pubse!!
Dorthe

Fra : Alex Linaa

Dato : 08-05-02 22:50

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hejsa!
> Måske skulle vi også lige tage et lille lynkursus i oprettelse af
kill-filtre
> for dem der er trætte af, at du aldrig ved hvornår du bør stoppe Pubse!!

Pubse??? - Hahaha den var ny :)))

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 09-05-02 16:58

On Wed, 8 May 2002 23:50:06 +0200, "Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com>
wrotd:

>"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>kill-filtre
>
>Pubse??? - Hahaha den var ny :)))

ja folk må jo holde af mig siden jeg får kælenavne

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-05-02 06:31

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> writes:

> ja og så kan man vælge alle dem fra som er uenige med en , og på den
> måde kan man side og give resten i alting ? så lærer man sikkert meget
> ? bare udeluk dem man er uenige med ? skulle det være et guldkorn ?

Nej, men mankan vælge trolls som dig fra. Når folk ikke har noget
fornuftigt at sige eller siger det på en forkert måde, så kan man
putte dem i et spamfilter eller kille tråden når den er blevet for
meget mudderkastning.

> [...]
>
> hvis man følger dette helt gratis guldkornsråd så sparer man penge
> bekymringer og hunden har mere tid til at lege

Ja, men vil du ikke tage du hund til dyrlæge hvis den ser ud som om
den har det dårligt? det vil de fleste af os da heldigvis. Hvis en
hund ser ud som om den lider vil jeg til en hver tid også tage den med
til dyrlæge. Hvis man ikke gør det, fordi man vil "spare penge", så er
man efter min mening ikke værdig til at have en hund!

/Trine

http://usenet.dk