Hvordan laver jeg et login der virker samm~
Fra : Casper

Dato : 08-05-02 08:16

Hej jeg er ejeren af en site, som er ved at blive bygget op, og
jeg vil gerne have et login, som virker ordentlig, altså et der
tjekker om brugeren findes i en acess database. HJÆLP MIG!!!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 08-05-02 12:42

Casper wrote:
> Hej jeg er ejeren af en site, som er ved at blive bygget op, og
> jeg vil gerne have et login, som virker ordentlig, altså et der
> tjekker om brugeren findes i en acess database. HJÆLP MIG!!!

Hej Casper - undskyld jeg siger det, men:
"MIIB - wrong entry - please try again!"

- sagt på en anden måde - du må definere din situation, hvad du allerede
kan og hvad du i dit forsøg på at lave det selv, er nået til ikke at
kunne. Hvad har du til rådighed af hosting osv.

Prøv også om du kan spare lidt på udråbstegnene - selv om det er en
detalje

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Kasper Johansen

Dato : 08-05-02 13:55

Hvis du har adgang til en server med MySQL eller en anden database så bare
lav en database med brugernavn og adgangskode. Dertil kan du evt. bare lave
en form med login-navn og adgangskode som læser fra databasen... Når
brugeren så er logget ind kan du bruge session-cookies til at huske om
brugeren er logget ind...

Et meget simpelt login-system, som jeg selv kører med på nogle af mine
sider...

MvH
Kasper