DVD ?
Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 07-05-02 23:00

Vi har på skolen, til videoredigering, købt en PowerPC G4, 800Mhz.
(Bordlampen!!)
Der er DVD-brænder-drev i maskinen, men jeg er ikke helt sikker på, om
der
også er programmet iDVD2. Grunden til min usikkerhed er, at jeg aldrig
har betjent en Mac før,
og derfor ikke er så ferm til at finde rundt - og det jeg finder ser
lidt anderledes ud, end på PC.
Jeg har øvet mig på at redigere en lille film, jeg har gemt den, men jeg
ved ikke, hvilket format -
avi, mpg eller ??? - den ligger i.

Kunne nogen give mig et praj i den retning ?
Har nogen prøvet at brænde en DVD (eller VCD for den sags skyld),
vil jeg gerne høre nærmere.

venlig hilsen
Jørgen Carlsen

Fra : Michael Holm

Dato : 08-05-02 09:05

Jørgen Carlsen <jcarl@daks.dk> wrote:

> Vi har på skolen, til videoredigering, købt en PowerPC G4, 800Mhz.
> (Bordlampen!!)
> Der er DVD-brænder-drev i maskinen, men jeg er ikke helt sikker på, om
> der også er programmet iDVD2.

Tillykke ! det skulle gerne ligge i mappen "Applications" Ellers brug
Sherlock (søgeprogram, du kan få det frem ved at trykke "æble F" mår du
er i Finder) og søg efter "iDVD"

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Finn Poulsen

Dato : 08-05-02 12:41

Det blev heller ikke installeret på min Imac/800.
Den ligger på tilbagekopierings CDérne og fylder ca. 1.2 GB.
Det letteste er at kopiere de 5 CDere over på din HD. Derefter klikker
du på det image der hedder iMac "HD Disc 1.dmg", så bliver der mountet
en disk der hedder Macintosh HD på skrivebordet. Nu kan du kopiere de
programmer du vil have over på din HD.
vh

Fra : Finn Poulsen

Dato : 08-05-02 12:44

Sørg for at de 5 images liggger i samme mappe.

iMac HD Disc 2.dmgpart
iMac HD Disc 3.dmgpart
iMac HD Disc 4.dmgpart
iMac HD Disc 5.dmgpart