Diablo II battel.net
Fra : Alex Christensen

Dato : 07-05-02 22:39

Hejsa

Er der en der vil forklar de forskellige småting så som
soj
cu
:)
o.s.v hvad der nu er af små ting de siger.

MVH
Alex

Fra : Klaus G.

Dato : 07-05-02 22:58

> [...]
> cu
> :)
> o.s.v hvad der nu er af små ting de siger.

SOJ=Stone Of Jordan. Det er en ring som giver +1skill, og noget til mana,
kan ikke huske hvor meget.

CU= See You. Siger du bare C bliver det til See, og U bliver til You. Nogen
siger også w8, hvilket betyder wait. M8 betyder mate....osv.

K, er bare en forkortelse for ok, eller er jeg gået glip af noget?

:) dette er en smiley, hvilket betyder at man er smiler. Der er også :(,
hvilket betyder man er trist, ked af det.

--
Klaus G.

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Devast8or

Dato : 08-05-02 10:21

Klaus G. <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message

> SOJ=Stone Of Jordan. Det er en ring som giver +1skill, og noget til mana,
> kan ikke huske hvor meget.

Se alle dens stats her:
<http://www.battle.net/diablo2exp/items/normal/urings.shtml>

> [...]
> siger også w8, hvilket betyder wait. M8 betyder mate....osv.
>
> K, er bare en forkortelse for ok, eller er jeg gået glip af noget?

Nej, du har helt ret.

> :) dette er en smiley, hvilket betyder at man er smiler. Der er også :(,
> hvilket betyder man er trist, ked af det.

;) smiley der blinker
:P smiley der rækker tunge
:D smiley der er meget glad
:/ smiley der er knap så glad men ikke lige så sur som :(
:| smiley der er knap så glad men ikke lige så sur som :(

> --
> Klaus G.
>
> klaus_godt@hotmail.com

Alex, hvis du keder dig på et tidspunkt :) kan du jo tage et kig på
Blizzards Diablo II side <http://www.battle.net/diablo2exp/>, der er meget
god info om spillet, de forskellige skills, de ting du kan finde, etc.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : ASKF

Dato : 08-05-02 18:55

Devast8or ytrede sig i <h76C8.2008$ek6.41324@news010.worldonline.dk> med
dette:

>Klaus G. <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message

> [...]

Ikke helt korrekt.

K = Kewl (US slang udtale af cool)

Det er så korrekt at der er mange der ikke er klar over denne oprindelse
og benytter K som OK, det er lettere iriterende for mange os "gamle"
netspillere og chattere at mange især non-amerikanere har taget denne
nye brug af forkortelsen til sig. Grunden til at vi benytter K for Cool
er netop at C bliver benyttet for See og vi derved ikke misforstår
forkortelsen.

L8r = Later
r = are

Generelt kan man med mange forkortelser prøve at udtale dem på
US-engelsk og giver de så mening er det sandsynligt at de netop er en
forkortelse for nogle almindelige ord. Ud over disse almene forkortelser
er der en lang række forkortelser som er afhængige af det enkelte MUD,
eks. SOJ, BR (Blood Run) i LoD.

PS. Mødte vist første gang K (kewl) i '97 da jeg begyndte at spille
Meridian59 <http://meridian59.neardeathstudios.com/>.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Simon Kamber

Dato : 12-05-02 17:20

On Wed, 08 May 2002 19:55:24 +0200, ASKF <askf@privat.dk> wrote:

>K = Kewl (US slang udtale af cool)
Tjah, verden ændrer sig. Tror du er nødt til at acceptere at k nu
betyder ok. Har endnu aldrig mødt nogle der brugte den som cool.
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Fra : ASKF

Dato : 14-05-02 05:02

Simon Kamber ytrede sig i <3cde92af.8071896@news.sunsite.dk> med dette:

>Tjah, verden ændrer sig. Tror du er nødt til at acceptere at k nu
>betyder ok. Har endnu aldrig mødt nogle der brugte den som cool.

Et eksempel på brugen af kool
<http://www.tuxedo.org/~esr/jargon/html/Lamer-speak.html>

Når det er inkluderet i The Jargon File må det vist være rimeligt
udbredt
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Simon Kamber

Dato : 14-05-02 11:41

On Tue, 14 May 2002 06:01:34 +0200, ASKF <askf@privat.dk> wrote:

>Når det er inkluderet i The Jargon File må det vist være rimeligt
>udbredt
Lyder meget fornuftigt, har bare ikke hørt det blive brugt på den
måde, men det kan jo også være at jeg bare har misforstået det hvis
nogle brugte det rigtigt.

Fra : ASKF

Dato : 14-05-02 20:56

Simon Kamber ytrede sig i <3ce0e7fb.1757947@news.sunsite.dk> med dette:

>Lyder meget fornuftigt, har bare ikke hørt det blive brugt på den
>måde, men det kan jo også være at jeg bare har misforstået det hvis
>nogle brugte det rigtigt.

Sikkert

Jeg var ikke klar over betydningen inden jeg spurgte om det i en in-game
guildchat. Min erfaring er også at når man in-game spørger om hvad en
forkortelse eller et udtryk betyder får man (næsten) altid venligt svar.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen