Fejl -3249 dyt-dyt-dyt-dyt
Fra : Henrik Münster

Dato : 07-05-02 21:41

Jeg har spurgt om det før, men diskussionen druknede i kinesiske
skrifttegn. OS X går nogle gange i selvsving med fejlmeddelelser, mens
den står på stand-by.
Her i aften, mens vi sad i stuen og så fjernsyn, lød der pludselig:
"dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-
dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt" inde fra iMac. Man skulle næsten tro, den er
jaloux på fjernsynet.
Da jeg kom ind til den, var den på stand-by. Jeg vækkede den, og den
bad om, at jeg bragte MT-NewsWatcher til front. Nede i docken stod
MT-NewsWatchers ikon og hoppede. De så egentligt meget sødt ud. Det
minder lidt om et utålmodigt barn, der vil fortælle en noget.
Da MT-NewsWatcher kom til front, meddelte den, at der var opstået en
fejl -3249. Jeg klikkede "OK", og så var alt i orden.
Det jeg er irriteret over er, at computeren bliver ved med at dytte,
i stedet for bare at gøre det én gang ved fejl-meddelelser. Alle siger
jo, at Unix bare kan være tændt. Jeg lader den derfor stå tændt en stor
del af dagen. Men det er jo irriterende for de andre i huset, at
computeren begynder at stå og larme, hvis jeg er nede i kælderen eller
måske ude at købe ind. Kan man dæmpe OS X's trang til at få opmærksomhed
en smule?

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-05-02 07:55

On 7.5.2002 22:40, in article muenster-69A195.22405707052002@news.tele.dk,
"Henrik Münster" <muenster@mac.com> wrote:

> [...]
> computeren begynder at stå og larme, hvis jeg er nede i kælderen eller
> måske ude at købe ind. Kan man dæmpe OS X's trang til at få opmærksomhed

Min siger som en undervandsbåd, men den er ikke så utilfreds som din

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-05-02 16:23

In article <B8FE986D.1975D%david@blangstrup.dk>,
David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Min siger som en undervandsbåd, men den er ikke så utilfreds som din

Hør, David, nu fik du jo lokket mig over til OS X. Du har ret i, at det
da fungerer godt nok på vores iMac 233, når man læser nyhedsgrupper,
skriver e-mail eller tekst, eller hvis man browser på netten.
Men når man prøver at arbejde med billeder i iPhoto, så mærker man
altså computerens begrænsninger. Bare det at flytte rundt på et par
billeder kræver en del tålmodighed. Så det er helt tydeligt, at ens
vurdering af en computer afhænger meget af, hvad man laver med den.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert

Dato : 08-05-02 16:41

In article <muenster-C9BB74.17224108052002@news.tele.dk>,
> [...]

> billeder kræver en del tålmodighed. Så det er helt tydeligt, at ens
> vurdering af en computer afhænger meget af, hvad man laver med den.

iPhoto er et glimrende eksemple på den manglende 2D og QT acceleration
under Mac OS X på din iMac

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-05-02 17:57

On 8.5.2002 17:22, in article muenster-C9BB74.17224108052002@news.tele.dk,
> [...]

> billeder kræver en del tålmodighed. Så det er helt tydeligt, at ens
> vurdering af en computer afhænger meget af, hvad man laver med den.

Eller hvad man klistrer på den af virussystemer, etcetera. Min har _ingen_
problemer med iPhoto! Prøv at være opmærksom på, hvad du belaster den med.
Det er nu meget nemmere at køre Norton (eller hvad) Doctor plus en
viruscheck engang imellem fra en CDROM, en at klistre systemet til med
unødvendigheder (selvom det føles checket). Og jeg har kun 160 MB RAM. Men
det nemmeste vil selvfølgelig være, at du afgør med dig selv, at det har jeg
ikke forstand på
Og så længe du kører elendige Newsreaders, kan jeg godt forstå, at din lille
iMac brokker sig.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-05-02 19:40

In article <B8FF2563.1978E%david@blangstrup.dk>,
> [...]

> viruscheck engang imellem fra en CDROM, en at klistre systemet til med
> unødvendigheder (selvom det føles checket).

Jeg har nu ikke ret meget klistret på systemet. Så vidt jeg kan se, er
der ikke nogen overvågning af systemet med Virex 7, så det skulle ikke
belaste med noget. Ellers er det vist kun noget Palm desktop noget, der
starter automatisk.

> [...]
> du afgør med dig selv, at det har jeg ikke forstand på Og så
> længe du kører elendige Newsreaders, kan jeg godt forstå, at din

Jamen jeg kan jo ikke få fat i din elskede Hogwasher, da jeg ikke er
beta-tester. MT-NewsWatcher fungerer da også meget godt. Og det er jo
lidt af en Mac-klassiker. Jeg er i øvrigt imponeret over, at du klarer
dig med så lidt RAM.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-05-02 18:40

"Henrik Münster" <muenster@mac.com> writes:

> [...]
> billeder kræver en del tålmodighed. Så det er helt tydeligt, at ens
> vurdering af en computer afhænger meget af, hvad man laver med den.

Det lyder som om du er moden til mere RAM.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-05-02 19:37

In article <kku1pibksa.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Det lyder som om du er moden til mere RAM.

Jeg har 512 MB. Det er dæleme nok. Der bliver i hvert fald ikke ofret
mere på en tre-fire år gammel iMac her i huset. Og det er jo også det
højeste, den officielt understøtter.
Det er ikke fordi iPhoto ikke fungerer. Jeg hentede bare lige 76
billeder på en 400 kb stykket ind fra en cd. De skulle lige fordeles i
to album og lægges i rækkefølge. Konen sad ved siden af, og kvinder er
jo ikke de mest tålmodige. Og jeg havde jo lige pralet af, hvor hurtigt
vi kunne kaste et par hjemmesider sammen. Det fungerede, men der var
nogle ventetider ind i mellem.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 09-05-02 01:39

> [...]

> jo ikke de mest tålmodige. Og jeg havde jo lige pralet af, hvor hurtigt
> vi kunne kaste et par hjemmesider sammen. Det fungerede, men der var

Nu siger Apple selv at iPhoto minimum kræver en 400MHz G3, så din
"gamle" iMac har for lidt under motorhjelmen. Nu har konen jo selv set
at du har brug for en ny, så det er nu du skal nævne den nye
iMac/iBook/TiBook

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-05-02 10:54

"Henrik Münster" <muenster@mac.com> writes:

> Det er ikke fordi iPhoto ikke fungerer. Jeg hentede bare lige 76
> billeder på en 400 kb stykket ind fra en cd. De skulle lige fordeles i

Prøv at kopier CD'en over på harddisken, og lav stuntet igen (kør
eventuelt noget andet først for at være sikker på at filerne ikke
skjuler sig i diskcachen).

Jeg tror du vil se en markant forskel i hvor lang tid det tager.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Eliasen

Dato : 08-05-02 13:36

"Henrik Münster" <muenster@mac.com> wrote in message

<SNIP>

> [...]
> "dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-
> dyt-dyt-dyt-dyt-dyt-dyt" inde fra iMac. Man skulle næsten tro, den er

<SNIP>

Det må da gå bedre med den. Der er i hvert fald ikke så mange dyt'er som
sidste gang!

--
Eliasen

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-05-02 16:20

In article <3cd91bd9$0$219$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>,
"Eliasen" <eliasenREMOVE@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Det må da gå bedre med den. Der er i hvert fald ikke så mange dyt'er
> som sidste gang!

Jeg var bare hurtigere inde ved den denne gang. Nu er jeg blevet
opmærksom på problemet, og så er det lettere at høre lyden.

Henrik Münster
Esbjerg