Stadig sort/hvid ved tvout.
Fra : Groggy

Dato : 07-05-02 17:21

For lidt tid siden fik jeg hjælp, med at få sat mit tvout ordenligt op.

For lige at genopfriske det hele er grafikkortet et Palit Daytona Geeforce 3
TI 200 m 128mb ram. Mit styresystem er windows XP.

Jeg har så været ude og købe et S-VHS kabel samt en konverter til at sætte i
scartstikket i mit fjernsyn. Jeg fik at vide det var fordi mit fjernsyn ikke
kunne håndtere det givne signal.

Men men men, billedet er stadig sort/hvid. Jeg har prøvet to forskellige
programmer, henholdsvis tvtool og tvcc. Samt har jeg prøvet næsten samtlige
indstillinger i de to programmer...

Hvad er det jeg gør galt? Håber I kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

Fra : -=Madsen=-

Dato : 07-05-02 18:31

Hvis dit kort er indstillet til Ntsc "og det er det standart" er det
sort/hvidt billede, du skal skifte det til pal eller pal b/g kan ik lige
huske men noget i den retning...

Det kan nu også være du skal prøve at finde indstillingen hvor man vælger
imellem "s-vhs og composiv" udgang

Fra : Groggy

Dato : 07-05-02 20:24

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse
> Hvis dit kort er indstillet til Ntsc "og det er det standart" er det
> sort/hvidt billede, du skal skifte det til pal eller pal b/g kan ik lige
> huske men noget i den retning...

Har prøvet begge muligheder. Men begge giver sort/hvid billede.

> Det kan nu også være du skal prøve at finde indstillingen hvor man vælger
> imellem "s-vhs og composiv" udgang

Den står på s-vhs, men stadig sort/hvid billede. Har også for en sikkerheds
skyld prøvet composite, men resultatet var det samme.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

Fra : Lilo

Dato : 07-05-02 22:11

"Groggy" <NOSPAMgroggy@mail.dk> wrote in message
> [...]
> scartstikket i mit fjernsyn. Jeg fik at vide det var fordi mit fjernsyn ikke
Er du sikker på at du har fået en korrekt converter ?
http://makeashorterlink.com/?E3AB513D

Fra : Groggy

Dato : 07-05-02 22:28

"Lilo" <Lilo@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på at du har fået en korrekt converter ?
> http://makeashorterlink.com/?E3AB513D

Det er rent faktisk lige præcis den, jeg har købt. Endda i samme butik.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

Fra : Søren

Dato : 08-05-02 12:26

"Groggy" <NOSPAMgroggy@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3cd846f0$0$97273$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Lilo" <Lilo@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er rent faktisk lige præcis den, jeg har købt. Endda i samme butik.
>
> Med venlig hilsen
>
> Andreas Hansen (Groggy)

Jeg har bestilt denne konverter til det samme grafik
kort (har også et TV uden sVHS indgang men kun med composite)

http://av-connection.com/Functions/Generel_Main.asp?GroupID=4&ClassID=65

Vender tilbage med resultatet når jeg modtager den.

Søren Hansen

Fra : Soren Praestegaard

Dato : 08-05-02 03:08

> programmer, henholdsvis tvtool og tvcc.

Jeg havde samme problem med TV-Tool, men da jeg prøvede med VHS i stedet for
S-VHS, så kom der farver på.... prøv det!

søren

Fra : Groggy

Dato : 08-05-02 06:46

"Soren Praestegaard" <soren@priestyard.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg havde samme problem med TV-Tool, men da jeg prøvede med VHS i stedet
for
> S-VHS, så kom der farver på.... prøv det!

Hvor finder man den funktion der kan ændre til VHS??? I TV-Tool?

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

Fra : [4262] Mikael Nørrel~

Dato : 08-05-02 09:25

"Groggy" <NOSPAMgroggy@mail.dk> skrev:
> Hvor finder man den funktion der kan ændre til VHS?
> I TV-Tool?

Måske han mente føre signalet gennem videoen?

/Mikael

Fra : Groggy

Dato : 08-05-02 09:28

"[4262] Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Måske han mente føre signalet gennem videoen?

Det kan være. Så er problemet bare, at jeg ikke har nogen video.

Har dog en DVD, men den har kun et scart stik...

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

Fra : Brian R.

Dato : 08-05-02 10:48

Er du SIKKER på at stikket sidder ordentligt i dit grafikkort - havde præcei
det samme problem du skitserer - prøvede også alle muligheder og
indstillinger af uden held.

Hos mig viste det sig, at s-video stikket ikke kom helt ind i stikket på
grafikkortet, idet det kilede sig fast i de to lameller, hvor kortet sad.
Ved at skære lidt i plasticen kunne stikket blive smalt nok til at gå ind i
grafikkortet uden problemer - og vupti farver på forbindelsen.

Mvh,
Brian

Fra : Groggy

Dato : 08-05-02 10:07

"Brian R." <no@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er du SIKKER på at stikket sidder ordentligt i dit grafikkort - havde
præcei
> det samme problem du skitserer - prøvede også alle muligheder og
> indstillinger af uden held.

Har lige tjekket efter.

> [...]
> Ved at skære lidt i plasticen kunne stikket blive smalt nok til at gå ind
> grafikkortet uden problemer - og vupti farver på forbindelsen.

Det gjorde det også hos mig. Men nu er det skåret til så det sidder helt i
bund. Men det hjælper desværre ikke.

Er jeg ved at skulle overveje om det er selve grafikkortet der er noget galt
med? Driveren jeg bruger hedder Detonator 28.et eller andet...

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-05-02 11:42

"Groggy" <NOSPAMgroggy@mail.dk> skrev:
> Er jeg ved at skulle overveje om det er selve
> grafikkortet der er noget galt med?

Det er også en mulighed.

> Driveren jeg bruger hedder Detonator 28.et eller
> andet...

Prøv med en ældre version:
<http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm>

Nu har jeg muligvis ikke fulgt med i tråden fra starten,
men bruger du SVHS -> TV?
Eller SVHS -> Converter -> TV?

Tit er det denne der mangler, hvis TVet ikke understøtter
SVHS signalet:
<http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=4&PHPSESSID=d4b16675833b366df7f27d38b5fb41a7>

Det kan også være du siger du har sådan en i forvejen,
men det er garanteret denne (eller en magen til):
<http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=32&PHPSESSID=d4b16675833b366df7f27d38b5fb41a7>

Læg mærke til, det man skal bruge er en converter der
kan konveretere signalet fra SVHS til Scart(?), den
sidstnævnte er bare en adapter, som sender SVHS
signalet videre gennem Scart stikket og dvs. dit TV/Video
skal kunne modtage SVHS signalet...

/Mikael

Fra : Groggy

Dato : 08-05-02 11:48

> Det er også en mulighed.

I så fald. Hvordan får jeg tjekket det?

> Prøv med en ældre version:
> <http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm>

Det prøver jeg lige.

> Nu har jeg muligvis ikke fulgt med i tråden fra starten,
> men bruger du SVHS -> TV?
> Eller SVHS -> Converter -> TV?

Jeg bruger S-VHS > converter > TV

> Tit er det denne der mangler, hvis TVet ikke understøtter
> SVHS signalet:

<http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=4&PHPSESSID=d4b16675833b366
df7f27d38b5fb41a7>

Det er en converter jeg har.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-05-02 12:05

"Groggy" <NOSPAMgroggy@mail.dk> skrev:
[Gfx i stykker]
> I så fald. Hvordan får jeg tjekket det?

Tjaa, få det ombyttet er mit bud...!

> Jeg bruger S-VHS > converter > TV
> <http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=4&PHPSESSID=d4b16675833b366
> df7f27d38b5fb41a7>
>
> Det er en converter jeg har.

Ok, prøv evt. dette, det hjalp på min brors bærbare.
Kontrolpanel -> Skærm -> Indstillinger -> Farvestyring
-> Tilføj -> Marker alle og tryk "ok" (de ligger inde i:
c:\windows\system32\spool\drivers\colors)

Der kommer sikkert en masse popups, bare tryk ok til
dem alle. Til sidst vælger du din skærms, fx. er min skærm
en Samtron 76P og bruger st77p (samme driver...!).

Håber det hjælper.

Venligst
Mikael

Fra : Groggy

Dato : 08-05-02 12:01

Jeg sidder nu og bider mig lidt i læben pga flovhed. Det viser sig, at det
eneste der egentlig var galt, var finjusteringen af mit fjernsyn.

Så nu virker det endelig.

Jeg takker jer alle for hjælpen.

Med venlig hilsen

Andreas Hansen (Groggy)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-05-02 12:06

"Groggy" <NOSPAMgroggy@mail.dk> skrev:
> Jeg sidder nu og bider mig lidt i læben pga flovhed. Det
> viser sig, at det eneste der egentlig var galt, var
> finjusteringen af mit fjernsyn.

Så ved andre det ;)

> Så nu virker det endelig.

Det er lækkert når det sker.