|
| TDC adsl fungerer 95% af tiden Fra : Svend |
Dato : 07-05-02 12:47 |
|
Efter at have været ADSL kunde hos TDC siden starten for 2½ år siden
kan jeg konstatere at TDC-ADSL fungerer 95% af tiden.
For at få TDC-ADSL til at fungere må man i gennemsnit regne med at
blive hjemme fra arbejde 1 uge om året for at afvente TDCs forsøg på
at rette fejl.
Det er klogt at have mindst 2 identiske kopier af TDCs udstyr
monteret på 2 PCere der aldrig bruges til andet, så slipper man for
TDCs yndlings fejlbeskrivelse: " Alt fungerer perfekt i vores ende
fejlen er hos dig, du bedes reinstallere dit styresystem"
I dag bliver jeg hjemme fordi TDC igen har lukket for internetadgangen
I går kl. 17.25 ringede jeg til TDC, kl. 18.05 besvarede de opkaldet
og konstaterede at de folk der kunne gøre noget ved problemt var gået
hjem.
I dag kl 9.05 ved de ikke hvordan problemet skal løses men ringer
tilbage i mellem kl 10.00 og 11.00. Kl 11.05 ringede jeg og spurgte
hvorfor de ikke ringer tilbage, det havde TDC skam gjort men i følge
TDC har jeg ikke kunnet høre telefonen og både min nummerviser og
telefonsvarer har begge haft en periodisk fejl i tidsrummet.
Nu vil TDC ringe tilbage i mellem kl 12.00 og 13.00 .
I sidste måned var jeg uden internetadgang i 3 dage, værst var det
engang sidste år hvor internettet manglede i 3 uger. Normalt er der
kun fejl ved internetforbindelsen nogle få timer om måneden typisk i
en weekend.
Kl. 12.20 kom internetforbindelsen tilbage, efter denne gang at være
afbrudt i 27½ time.
Endnu fungerer alting dog ikke, besked i email:
"
Denne postkasse er blevet lukket.
For yderligere spørgsmål er du velkommen til
at kontakte TDC Internet kundeservice.
Venlig hilsen
TDC Internet
"
Nu resterer der nok kun få timers ventetid på TDCs support.
Dette er mine erfaringer med TDC Netexpres 2048/512 v.h.a. ATM kort
Svend
| |
Flemming Riis (07-05-2002)
| Kommentar Fra : Flemming Riis |
Dato : 07-05-02 13:32 |
|
"Svend" <klop@sletdennedel.mail.dk> wrote in message
news:4hefduslr63uvust53doqlcu9adro249bo@4ax.com
> Efter at have været ADSL kunde hos TDC siden starten for 2½ år siden
> kan jeg konstatere at TDC-ADSL fungerer 95% af tiden.
95% på et produkt uden en sla er ikke tosset imo.
| |
Simon H. Pedersen (07-05-2002)
| Kommentar Fra : Simon H. Pedersen |
Dato : 07-05-02 13:38 |
|
"Flemming Riis" <flemming@riis.nu> wrote in news:3cd7c9c4$0$10687
$4d4eb98e@news.dk.uu.net:
> 95% på et produkt uden en sla er ikke tosset imo.
~18 dages nedetid om året er meget.
--
Mvh. Simon Pedersen
| |
Martin (07-05-2002)
| Kommentar Fra : Martin |
Dato : 07-05-02 14:44 |
|
"Flemming Riis" <flemming@riis.nu> skrev i en meddelelse
news:3cd7c9c4$0$10687$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> "Svend" <klop@sletdennedel.mail.dk> wrote in message
> news:4hefduslr63uvust53doqlcu9adro249bo@4ax.com
>
> > Efter at have været ADSL kunde hos TDC siden starten for 2½ år siden
> > kan jeg konstatere at TDC-ADSL fungerer 95% af tiden.
>
> 95% på et produkt uden en sla er ikke tosset imo.
>
>
Tror ikke at det er selve nedetiden der er irreternede i dette tilfælde,
nok mere alt det påstyr med TDC der kommer før/bagefter osv + alt
den tabte arbejdstid osv.
Det er det jeg tror der er irreterende i dette tilfælde
Martin
| |
Peter B. Juul (07-05-2002)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 07-05-02 13:57 |
|
"Flemming Riis" <flemming@riis.nu> writes:
> 95% på et produkt uden en sla er ikke tosset imo.
Jo, såmænd.
Der er ikke noget urimeligt i at forvente, at din telefon leverer en
klartone, hver gang du løfter røret, og der er heller ikke noget
urimeligt i at forvente, at din internet-opkobling virker.
71 minutters nedetid hver dag er ikke acceptabelt, uanset om man har
en sla eller ej.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.
I speak only 0}._.{0 Og så åbner vi en grønthandel."
for myself. O/ \O
| |
Steffen Møller Peder~ (07-05-2002)
| Kommentar Fra : Steffen Møller Peder~ |
Dato : 07-05-02 14:10 |
|
Jeg har haft TDC ProAccess i næsten 1 år. Jeg har været nede i (hvad jeg ved
af) i 3 timer.
Steffen
"Svend" <klop@sletdennedel.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4hefduslr63uvust53doqlcu9adro249bo@4ax.com...
> Efter at have været ADSL kunde hos TDC siden starten for 2½ år siden
> kan jeg konstatere at TDC-ADSL fungerer 95% af tiden.
>
> For at få TDC-ADSL til at fungere må man i gennemsnit regne med at
> blive hjemme fra arbejde 1 uge om året for at afvente TDCs forsøg på
> at rette fejl.
>
> Det er klogt at have mindst 2 identiske kopier af TDCs udstyr
> monteret på 2 PCere der aldrig bruges til andet, så slipper man for
> TDCs yndlings fejlbeskrivelse: " Alt fungerer perfekt i vores ende
> fejlen er hos dig, du bedes reinstallere dit styresystem"
>
> I dag bliver jeg hjemme fordi TDC igen har lukket for internetadgangen
> I går kl. 17.25 ringede jeg til TDC, kl. 18.05 besvarede de opkaldet
> og konstaterede at de folk der kunne gøre noget ved problemt var gået
> hjem.
> I dag kl 9.05 ved de ikke hvordan problemet skal løses men ringer
> tilbage i mellem kl 10.00 og 11.00. Kl 11.05 ringede jeg og spurgte
> hvorfor de ikke ringer tilbage, det havde TDC skam gjort men i følge
> TDC har jeg ikke kunnet høre telefonen og både min nummerviser og
> telefonsvarer har begge haft en periodisk fejl i tidsrummet.
> Nu vil TDC ringe tilbage i mellem kl 12.00 og 13.00 .
>
> I sidste måned var jeg uden internetadgang i 3 dage, værst var det
> engang sidste år hvor internettet manglede i 3 uger. Normalt er der
> kun fejl ved internetforbindelsen nogle få timer om måneden typisk i
> en weekend.
>
> Kl. 12.20 kom internetforbindelsen tilbage, efter denne gang at være
> afbrudt i 27½ time.
>
> Endnu fungerer alting dog ikke, besked i email:
> "
> Denne postkasse er blevet lukket.
>
> For yderligere spørgsmål er du velkommen til
> at kontakte TDC Internet kundeservice.
>
> Venlig hilsen
>
> TDC Internet
> "
>
> Nu resterer der nok kun få timers ventetid på TDCs support.
>
> Dette er mine erfaringer med TDC Netexpres 2048/512 v.h.a. ATM kort
>
>
> Svend
| |
Claus U (07-05-2002)
| Kommentar Fra : Claus U |
Dato : 07-05-02 18:19 |
|
Steffen Møller Pedersen you wrote:
> Jeg har haft TDC ProAccess i næsten 1 år. Jeg har været nede i (hvad
> jeg ved af) i 3 timer.
Når installationen er udført og det hele køre fejlfri er produktet utroligt
stabilt.
--
Claus U - http://www.cykeltyven.dk
Dette indlæg er skrevet uden hensyn til usenet's stereotyper
| |
Kim Voss Schrader (07-05-2002)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 07-05-02 23:37 |
|
Hej!
Claus U wrote:
>
> Når installationen er udført og det hele køre fejlfri er produktet utroligt
> stabilt.
Nævn _et_ produkt der ikke er stabilt, når det hele kører fejlfrit!
Måske skulle du omformulere
--
Mvh, Kim Voss Schrader - http://www.kampsax.dtu.dk/~schrader/
OBS: Jeg flytter d. 15 Juni og skifter da e-mail adresse til
mailto:teknik_kim@hotmail.com
| |
Claus U (08-05-2002)
| Kommentar Fra : Claus U |
Dato : 08-05-02 07:33 |
|
Kim Voss Schrader you wrote:
>> Når installationen er udført og det hele køre fejlfri er produktet
>> utroligt stabilt.
>
> Nævn _et_ produkt der ikke er stabilt, når det hele kører fejlfrit!
>
> Måske skulle du omformulere
Ahem ahem - Det kunne også udtrykkes på denne måde, at så længe man ikke
bestiller ændringer til sin pro@ccess, har man ingen problemer.
--
Claus U - http://www.cykeltyven.dk -
Bemærk at dette indlæg er beskyttet af copyright. Ethvert svar baseret
på hele eller dele af min tekst vil være en krængelse af mine rettigheder
| |
Svend (09-05-2002)
| Kommentar Fra : Svend |
Dato : 09-05-02 06:28 |
|
On Wed, 08 May 2002 08:32:39 +0200, Claus U <nospam@my.dyndns.dk>
wrote:
>Kim Voss Schrader you wrote:
>
>>> Når installationen er udført og det hele køre fejlfri er produktet
>>> utroligt stabilt.
>>
>> Nævn _et_ produkt der ikke er stabilt, når det hele kører fejlfrit!
>>
>> Måske skulle du omformulere
>
>Ahem ahem - Det kunne også udtrykkes på denne måde, at så længe man ikke
>bestiller ændringer til sin pro@ccess, har man ingen problemer.
..
Så skulle jeg nok have valgt pro@ccess for 2½ år siden
sidst jeg spurgte kostede det 2.500,- at skifte til pro@ccess .
Mine venner har siden ADSL kom til DK hørt om mine problemer
så de er ligeligt fordelt i mellem Cybercity og Tiscali, de har langt
mindre problemer, noget med kludder i regninger, men deres internet
fungerer altid.
Svend
| |
Morten Birkelund (09-05-2002)
| Kommentar Fra : Morten Birkelund |
Dato : 09-05-02 08:14 |
|
"Claus U" <nospam@my.dyndns.dk> wrote in message
news:postede.on.08.05.2002.08.32.39.to.dk.edb.internet.udbydere.by.Claus@m
y.dyndns.dk...
> Ahem ahem - Det kunne også udtrykkes på denne måde, at så længe man ikke
> bestiller ændringer til sin pro@ccess, har man ingen problemer.
Jeg har TDC bredbaand, her er der da også meget langt mellem nedbrud.
Det kan være mig der er heldig, men jeg kender efterhånden en del som er
ganske godt tilfredse med TDC løsningerne.
Men til så lidt som en bredbaands løsning koster via en ADSL, så kan man
jo ikke forvente den onde oppetid.
Køber man en P@ som er lidt dyrere så får man også en bedre løsning.
Men igen det er en ADSL, så man kan ikke forvente en oppetid på 100%
Selvom at jeg da altid leder efter nummeret til deres service med det
samme hvis min linje er nede.
Hygge, nu vil jeg ud og nyde solen på vej til arbejde ;)
--
Morten Birkelund, Ansat hos Azero.dk men udtaler sig her 100% for egen
regning.
| |
Gert Philipsen (09-05-2002)
| Kommentar Fra : Gert Philipsen |
Dato : 09-05-02 16:34 |
|
"Morten Birkelund" <mortendb@spamcop.net> skrev i en meddelelse
news:3cda219f$0$52612$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Men igen det er en ADSL, så man kan ikke forvente en oppetid på 100%
Hvad ved adsl gør, at man ikke kan forvente en oppetid på 100%?
--
Med venlig hilsen
Gert Philipsen, http://members.fortunecity.com/philipseng
Brug ikke din tid nu, til at fortryde hvad du brugte din tid i går til.
| |
Martin Schultz (09-05-2002)
| Kommentar Fra : Martin Schultz |
Dato : 09-05-02 16:43 |
|
"Gert Philipsen" <gert@lite.dk> writes:
> "Morten Birkelund" <mortendb@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> news:3cda219f$0$52612$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Men igen det er en ADSL, så man kan ikke forvente en oppetid på 100%
>
> Hvad ved adsl gør, at man ikke kan forvente en oppetid på 100%?
Mit bud: Prisen.
| |
Claus U (09-05-2002)
| Kommentar Fra : Claus U |
Dato : 09-05-02 16:42 |
|
Gert Philipsen you wrote:
>> Men igen det er en ADSL, så man kan ikke forvente en oppetid på 100%
>
> Hvad ved adsl gør, at man ikke kan forvente en oppetid på 100%?
Vedligeholdelses arbejde og X faktoren.
--
Claus U - http://www.cykeltyven.dk
Dette indlæg er skrevet uden hensyn til usenet's stereotyper
| |
Gert Philipsen (09-05-2002)
| Kommentar Fra : Gert Philipsen |
Dato : 09-05-02 16:44 |
|
"Claus U" <nospam@my.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
news:postede.on.09.05.2002.17.42.02.to.dk.edb.internet.udbydere.by.Claus@my.
dyndns.dk...
> Vedligeholdelses arbejde og X faktoren.
Vedligeholdelsesarbejde fostår jeg. Men gælder det egentlig ikke alle
opkoblingsformer - og produkter i øvrigt?
X-faktoren - hvad er det?
--
Med venlig hilsen
Gert Philipsen, http://members.fortunecity.com/philipseng
Brug ikke din tid nu, til at fortryde hvad du brugte din tid i går til.
| |
Claus U (09-05-2002)
| Kommentar Fra : Claus U |
Dato : 09-05-02 16:59 |
|
Gert Philipsen you wrote:
>> Vedligeholdelses arbejde og X faktoren.
>
> Vedligeholdelsesarbejde fostår jeg. Men gælder det egentlig ikke alle
> opkoblingsformer - og produkter i øvrigt?
>
> X-faktoren - hvad er det?
Brug din fantasi! Teknikeren spilder kaffe på udstyret i centralen, en elev
bytter rundt på ledningerne, nogen graver telefonkablet op, din router
brænder af, lyn og torden, vandskad og så videre der ud af......
--
Claus U - http://www.cykeltyven.dk
Dette indlæg er skrevet uden hensyn til usenet's stereotyper
| |
Gert Philipsen (09-05-2002)
| Kommentar Fra : Gert Philipsen |
Dato : 09-05-02 17:10 |
|
"Claus U" <nospam@my.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
news:postede.on.09.05.2002.17.59.01.to.dk.edb.internet.udbydere.by.Claus@my.
dyndns.dk...
> Brug din fantasi! Teknikeren spilder kaffe på udstyret i centralen, en
elev
> bytter rundt på ledningerne, nogen graver telefonkablet op, din router
> brænder af, lyn og torden, vandskad og så videre der ud af......
Stop, stop, stop.....
Det er jo fantastisk, at det virker næsten hele tiden
--
Med venlig hilsen
Gert Philipsen, http://members.fortunecity.com/philipseng
Brug ikke din tid nu, til at fortryde hvad du brugte din tid i går til.
| |
Lasse Reichstein Nie~ (09-05-2002)
| Kommentar Fra : Lasse Reichstein Nie~ |
Dato : 09-05-02 17:32 |
|
Claus U <nospam@my.dyndns.dk> writes:
> Gert Philipsen you wrote:
>> X-faktoren - hvad er det?
>
> Brug din fantasi! Teknikeren spilder kaffe på udstyret i centralen, en elev
> bytter rundt på ledningerne, nogen graver telefonkablet op, din router
> brænder af, lyn og torden, vandskad og så videre der ud af......
Jeg vil sige at et professionelt drevet sted burde holde X-faktoren
meget lav, så den kun tæller spontane hardware-problemer og force majure
/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
'Faith without judgment merely degrades the spirit divine.'
| |
Knud Gert Ellentoft (09-05-2002)
| Kommentar Fra : Knud Gert Ellentoft |
Dato : 09-05-02 16:55 |
|
Thu, 9 May 2002 17:33:33 +0200, skrev "Gert Philipsen"
<gert@lite.dk>:
>Hvad ved adsl gør, at man ikke kan forvente en oppetid på 100%?
Nødvendig vedligeholdelse, opgradering, hændelig uheld.
Der er ikke nogen forbindelse, der er oppe 100%, med en rigtig
fast forbindelse bør det ligge meget tæt på, adsl er ikke en fast
forbindelse.
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.
| |
Jens (11-05-2002)
| Kommentar Fra : Jens |
Dato : 11-05-02 23:08 |
|
"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:ms6lduc80bpaiotf00h9qloujmaai0nonc@dtext.news.tele.dk...
>
> Der er ikke nogen forbindelse, der er oppe 100%, med en rigtig
> fast forbindelse bør det ligge meget tæt på, adsl er ikke en fast
> forbindelse.
Nå ? Min ADSL har da ellers ikke flyttet sig i 2 år nu, det må da siges at
være fast
Jens
| |
Klaus Ellegaard (11-05-2002)
| Kommentar Fra : Klaus Ellegaard |
Dato : 11-05-02 23:15 |
|
"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> writes:
>Nå ? Min ADSL har da ellers ikke flyttet sig i 2 år nu, det må da siges at
>være fast
"Min ADSL er fast, så alle ADSL'er i hele verden er faste"?
Jowjow...
Mvh.
Klaus.
| |
Ivar Madsen (12-05-2002)
| Kommentar Fra : Ivar Madsen |
Dato : 12-05-02 08:16 |
|
On Thu, 9 May 2002 09:13:34 +0200, "Morten Birkelund"
<mortendb@spamcop.net> wrote:
>Men igen det er en ADSL, så man kan ikke forvente en oppetid på 100%
Hvad mener du så man kan forvente, og hvorfor mener du ikke at jeg kan
forvente 100% som jeg gør det?
--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste
hvis man har et BrugerID
| |
Klaus Ellegaard (12-05-2002)
| Kommentar Fra : Klaus Ellegaard |
Dato : 12-05-02 10:26 |
|
Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> writes:
>>Men igen det er en ADSL, så man kan ikke forvente en oppetid på 100%
>Hvad mener du så man kan forvente, og hvorfor mener du ikke at jeg kan
>forvente 100% som jeg gør det?
Det er nok nærmere spørgsmålet om, hvad man kan forvente, hvis
forbindelsen skulle ryge. Her har ADSL nok allerlavest prioritet
de fleste steder; fastlinie-kunder har ofte en SLA, og telefoner
(der kan ringe 112) er vigtigere end internetforbindelser.
Mvh.
Klaus.
| |
Ivar Madsen (12-05-2002)
| Kommentar Fra : Ivar Madsen |
Dato : 12-05-02 11:45 |
|
On Sun, 12 May 2002 09:26:23 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klaus@ellegaard.dk> wrote:
>>>Men igen det er en ADSL, så man kan ikke forvente en oppetid på 100%
>>Hvad mener du så man kan forvente, og hvorfor mener du ikke at jeg kan
>>forvente 100% som jeg gør det?
>Det er nok nærmere spørgsmålet om, hvad man kan forvente, hvis
>forbindelsen skulle ryge. Her har ADSL nok allerlavest prioritet
>de fleste steder; fastlinie-kunder har ofte en SLA, og telefoner
>(der kan ringe 112) er vigtigere end internetforbindelser.
Hvad er en SLA?
Vi er enig i at mulighed for at kunne ringe 112 er vigtiger at få op
og køre end en ADSL forbindelse. En fastlinie kunde betaler væsentligt
mere end en ADSL kunde betaler, så det er nok ikke urimeligt at hvis
samme gruppe teknikker skal servicere begge grupper, at de så priotere
fastlinie kunden højere, sådan en har typisk nok også en service
aftale der gør at der skal påbegyndes fejlretning en hel del før den
typiske ADSL kundes aftale kræver.
--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste
hvis man har et BrugerID
| |
Thomas (12-05-2002)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 12-05-02 11:49 |
|
Ivar Madsen wrote:
....
> Hvad er en SLA?
Service Level Agreement
--
Don't waste space
| |
Martin Højriis Krist~ (12-05-2002)
| Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ |
Dato : 12-05-02 11:51 |
|
"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
news:8khsdukqrfi2pl5s6hfpep07hvo1qngg8i@4ax.com...
> Hvad er en SLA?
Service Level Agreement
--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
| |
Henrik J. Nielsen (12-05-2002)
| Kommentar Fra : Henrik J. Nielsen |
Dato : 12-05-02 12:13 |
|
On Sun, 12 May 2002 11:26:23 +0200, Klaus Ellegaard wrote:
> Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> writes:
>
>>>Men igen det er en ADSL, så man kan ikke forvente en oppetid på 100%
>
>>Hvad mener du så man kan forvente, og hvorfor mener du ikke at jeg kan
>>forvente 100% som jeg gør det?
>
> Det er nok nærmere spørgsmålet om, hvad man kan forvente, hvis
> forbindelsen skulle ryge. Her har ADSL nok allerlavest prioritet de
> fleste steder; fastlinie-kunder har ofte en SLA, og telefoner (der kan
> ringe 112) er vigtigere end internetforbindelser.
Jeg menner at TDC garantere en optid på 98% på deres ProAccess linjer,
men intet dokomenteret hvis de ikke gør
Personligt er jeg stjerne negativ over jeg har ~1-1½ times nede tid på min ejen linie
om ugen,taget i betrakning af jeg har 3 domainer, som hver køre
mail/ftp/web osv osv osv.
Minne nameservere er heller ikke så glade for det, plus ssh tunnelerne
(IPv6) er slet slet ikke glade for det.
/Henrik
| |
Klaus Ellegaard (12-05-2002)
| Kommentar Fra : Klaus Ellegaard |
Dato : 12-05-02 12:15 |
|
"Henrik J. Nielsen" <henrik@el-trix.dk> writes:
>Personligt er jeg stjerne negativ over jeg har ~1-1½ times nede tid på min ejen linie
>om ugen,taget i betrakning af jeg har 3 domainer, som hver køre
>mail/ftp/web osv osv osv.
Hvis det er kritisk for dig, bør du købe en linie med en SLA, du
kan leve med.
Mvh.
Klaus.
| |
Martin Schultz (12-05-2002)
| Kommentar Fra : Martin Schultz |
Dato : 12-05-02 13:23 |
|
Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk> writes:
> "Henrik J. Nielsen" <henrik@el-trix.dk> writes:
>
> >Personligt er jeg stjerne negativ over jeg har ~1-1½ times nede tid på min ejen linie
> >om ugen,taget i betrakning af jeg har 3 domainer, som hver køre
> >mail/ftp/web osv osv osv.
>
> Hvis det er kritisk for dig, bør du købe en linie med en SLA, du
> kan leve med.
Hvilket man faktisk godt kan få på en ADSL forbindelse.
Martin
| |
Martin Højriis Krist~ (12-05-2002)
| Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ |
Dato : 12-05-02 13:35 |
|
"Martin Schultz" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:r6vk7q9368l.fsf@alfrigg.diku.dk...
> > Hvis det er kritisk for dig, bør du købe en linie med en SLA, du
> > kan leve med.
> Hvilket man faktisk godt kan få på en ADSL forbindelse.
Hos hvilken leverandør?
--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
| |
Ivar Madsen (12-05-2002)
| Kommentar Fra : Ivar Madsen |
Dato : 12-05-02 13:52 |
|
On Sun, 12 May 2002 14:35:04 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:
>> > Hvis det er kritisk for dig, bør du købe en linie med en SLA, du
>> > kan leve med.
>> Hvilket man faktisk godt kan få på en ADSL forbindelse.
>Hos hvilken leverandør?
http://www.tele.dk/menu/sm0290.htm
Her alene medtaget hvad jeg finder intsersant i denne sammenhæng.
| Inkluderet i Pro@ccess ADSL
| Følgende er inkluderet i abonnementet:
| Fejlovervågning 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen.
| En 12-timers standardservice på forbindelsen er med i den normale
| abonnementspris. Det betyder, at fejlretning påbegyndes inden for 12
| arbejdstimer efter fejlmelding. Fejlretning udføres i tidsrummet:
| Mandag - fredag mellem kl. 8.00 - 15.30.
Jeg kan ikke lige finde det, men mener at have læst tiderliger at
andre serviceaftaler kan leveres på en P@ leveret på ADSL.
--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste
hvis man har et BrugerID
| |
Klaus Ellegaard (12-05-2002)
| Kommentar Fra : Klaus Ellegaard |
Dato : 12-05-02 14:03 |
|
Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> writes:
>Jeg kan ikke lige finde det, men mener at have læst tiderliger at
>andre serviceaftaler kan leveres på en P@ leveret på ADSL.
En SLA plejer at definere, at leverandøren skal frem med tegnebogen,
hvis oppetiden ikke er over f.eks. 99,5% pr. måned.
Hvad der sker, hvis leverandøren ikke overholder aftalen, er meget
forskelligt. Det rangerer typisk fra et fastsat beløb til, at man
får en periodes gratis ydelse pr. time/procent/whatnot, linien
ikke virker udover den fastsatte grænse.
I praksis er de fleste SLA'er lagt an på en symbolsk betaling. Det
er "tanken", der tæller, og kunden er normalt også ligeglad med
at få penge. Kundens interesse ligger i, at forbindelsen virker.
Mvh.
Klaus.
| |
Ivar Madsen (12-05-2002)
| Kommentar Fra : Ivar Madsen |
Dato : 12-05-02 14:17 |
|
On Sun, 12 May 2002 13:02:48 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klaus@ellegaard.dk> wrote:
>En SLA plejer at definere, at leverandøren skal frem med tegnebogen,
>hvis oppetiden ikke er over f.eks. 99,5% pr. måned.
OK, det var ikke hvad jeg fik ud af uplysning om hvad SLA er,
tiderliger idag. Jeg har så ikke kendskab til at man kan få en sådan
SLA på en ADSL opkobling. Og det lyder ikke som noget jeg udmilbart
kunne forstille mig nogen yder på en ADSL.
BTW så kunne jeg godt tænke mig en ADSL eller anden billig altid
online forbindelse, hvor mest muligt snider snask var skåret væk, alså
ikke nogen mail box, ikke nogen hjemme side. Opkald til kundeserivce
blev fakturet hver gang. Men når det var konstateret at det er en fejl
på leverandørens udstyr/kabler osv. (alså ikke brugerens udstyr) at
man så havde f.eks. 2 timers modem/ISDN opkobling dagligt U/B.
--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste
hvis man har et BrugerID
| |
Thomas (12-05-2002)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 12-05-02 14:25 |
|
Ivar Madsen wrote:
>
> BTW så kunne jeg godt tænke mig en ADSL eller anden billig altid
> online forbindelse, hvor mest muligt snider snask var skåret væk, alså
> ikke nogen mail box, ikke nogen hjemme side. Opkald til kundeserivce
> blev fakturet hver gang. Men når det var konstateret at det er en fejl
> på leverandørens udstyr/kabler osv. (alså ikke brugerens udstyr) at
> man så havde f.eks. 2 timers modem/ISDN opkobling dagligt U/B.
Lyder umiskendeligt som pro@ccess.
Tror dog at de er flinke nok til ikke at fakturere, for fejlfinding af
fejl-40'er.
--
Don't waste space
| |
Ivar Madsen (12-05-2002)
| Kommentar Fra : Ivar Madsen |
Dato : 12-05-02 14:35 |
|
On 12 May 2002 13:24:49 GMT, Thomas <inthenews@corell.dk> wrote:
>Men når det var konstateret at det er en fejl
>> på leverandørens udstyr/kabler osv. (alså ikke brugerens udstyr) at
>> man så havde f.eks. 2 timers modem/ISDN opkobling dagligt U/B.
>Lyder umiskendeligt som pro@ccess.
Hvoraf framgår det, at man med en P@ ADSL får mulighed for opkoble til
internettet via modem/ISDN uden beregning indtil TDC's udstyr er
fejlrettet?
--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste
hvis man har et BrugerID
| |
Thomas (12-05-2002)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 12-05-02 14:46 |
|
Ivar Madsen wrote:
> On 12 May 2002 13:24:49 GMT, Thomas <inthenews@corell.dk> wrote:
>
>>Men når det var konstateret at det er en fejl
>>> på leverandørens udstyr/kabler osv. (alså ikke brugerens udstyr) at
>>> man så havde f.eks. 2 timers modem/ISDN opkobling dagligt U/B.
>>Lyder umiskendeligt som pro@ccess.
>
> Hvoraf framgår det, at man med en P@ ADSL får mulighed for opkoble til
> internettet via modem/ISDN uden beregning indtil TDC's udstyr er
> fejlrettet?
I stand corected.
De har haft ISDN-backup linie som tillægsprodukt på et tidspunkt.
Men du kan sikkert forhandle dig frem til det.
--
Don't waste space
| |
Martin Højriis Krist~ (12-05-2002)
| Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ |
Dato : 12-05-02 14:49 |
|
"Thomas" <inthenews@corell.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnadssgh.1223.inthenews@mail.corell.dk...
> De har haft ISDN-backup linie som tillægsprodukt på et tidspunkt.
Hvor man fik de rigtige IP'er routet?
For en erhvervskunde betyder de par kroner det koster at holde en
ISDN-linje oppe nok en del mindre end at firmaets adresser er
utilgængelige
--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
| |
Thomas (12-05-2002)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 12-05-02 14:53 |
|
Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Thomas" <inthenews@corell.dk> skrev i en meddelelse
> news:slrnadssgh.1223.inthenews@mail.corell.dk...
>> De har haft ISDN-backup linie som tillægsprodukt på et tidspunkt.
>
> Hvor man fik de rigtige IP'er routet?
> For en erhvervskunde betyder de par kroner det koster at holde en
> ISDN-linje oppe nok en del mindre end at firmaets adresser er
> utilgængelige
Som sagt snublede jeg over det, da jeg i sin tid bestilte p@, men
kiggede ikke yderliger på det da det ikke var relevant for mig.
Men hvis ens mail (og/eller hjemmesider) er så kritiske som du nævner,
ville jeg nok ikke placere dem for enden af en adsl uden en sla.
--
Don't waste space
| |
Ivar Madsen (12-05-2002)
| Kommentar Fra : Ivar Madsen |
Dato : 12-05-02 13:30 |
|
On 12 May 2002 14:23:06 +0200, Martin Schultz <me@privacy.net> wrote:
>> Hvis det er kritisk for dig, bør du købe en linie med en SLA, du
>> kan leve med.
>Hvilket man faktisk godt kan få på en ADSL forbindelse.
På en P@ kan man, men man kan da ikke på hverken BB eller NE, eller
tager jeg fejl?
Hvad med de andre ADSL leverandøre på det Danske markede, kan der
indgås en sådan med dem om deres produkter?
Standar Rå Kobber aftalen giver mulighed for at det kan bestilles hos
TDC, men det er jo ikke ensbetydene med at der er nogen der vil gøre
det, og det vil jo også medføre at disse ISP'er skulle yde ekstra på
deres del af forbindelsen.
--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste
hvis man har et BrugerID
| |
Klaus Ellegaard (12-05-2002)
| Kommentar Fra : Klaus Ellegaard |
Dato : 12-05-02 13:39 |
|
Martin Schultz <me@privacy.net> writes:
>> Hvis det er kritisk for dig, bør du købe en linie med en SLA, du
>> kan leve med.
>
>Hvilket man faktisk godt kan få på en ADSL forbindelse.
Oh?
Mvh.
Klaus.
| |
Ole Pedersen (18-05-2002)
| Kommentar Fra : Ole Pedersen |
Dato : 18-05-02 16:46 |
|
Jeg har haft ADSL fra TDC i flere år, helt fra Netexpress via ATM, til
Pro@ccess, og hvor i dag har Bredbånd...alt har bare virket
100%...naturligvis har der været små ting..men jeg er meget glad.....nogen
syntes måske at kunde service er skod...men det er Cybercity også, faktisk
værere!
"Svend" <klop@sletdennedel.mail.dk> wrote in message
news:4hefduslr63uvust53doqlcu9adro249bo@4ax.com...
> Efter at have været ADSL kunde hos TDC siden starten for 2½ år siden
> kan jeg konstatere at TDC-ADSL fungerer 95% af tiden.
>
> For at få TDC-ADSL til at fungere må man i gennemsnit regne med at
> blive hjemme fra arbejde 1 uge om året for at afvente TDCs forsøg på
> at rette fejl.
>
> Det er klogt at have mindst 2 identiske kopier af TDCs udstyr
> monteret på 2 PCere der aldrig bruges til andet, så slipper man for
> TDCs yndlings fejlbeskrivelse: " Alt fungerer perfekt i vores ende
> fejlen er hos dig, du bedes reinstallere dit styresystem"
>
> I dag bliver jeg hjemme fordi TDC igen har lukket for internetadgangen
> I går kl. 17.25 ringede jeg til TDC, kl. 18.05 besvarede de opkaldet
> og konstaterede at de folk der kunne gøre noget ved problemt var gået
> hjem.
> I dag kl 9.05 ved de ikke hvordan problemet skal løses men ringer
> tilbage i mellem kl 10.00 og 11.00. Kl 11.05 ringede jeg og spurgte
> hvorfor de ikke ringer tilbage, det havde TDC skam gjort men i følge
> TDC har jeg ikke kunnet høre telefonen og både min nummerviser og
> telefonsvarer har begge haft en periodisk fejl i tidsrummet.
> Nu vil TDC ringe tilbage i mellem kl 12.00 og 13.00 .
>
> I sidste måned var jeg uden internetadgang i 3 dage, værst var det
> engang sidste år hvor internettet manglede i 3 uger. Normalt er der
> kun fejl ved internetforbindelsen nogle få timer om måneden typisk i
> en weekend.
>
> Kl. 12.20 kom internetforbindelsen tilbage, efter denne gang at være
> afbrudt i 27½ time.
>
> Endnu fungerer alting dog ikke, besked i email:
> "
> Denne postkasse er blevet lukket.
>
> For yderligere spørgsmål er du velkommen til
> at kontakte TDC Internet kundeservice.
>
> Venlig hilsen
>
> TDC Internet
> "
>
> Nu resterer der nok kun få timers ventetid på TDCs support.
>
> Dette er mine erfaringer med TDC Netexpres 2048/512 v.h.a. ATM kort
>
>
> Svend
| |
Karsten Olesen (18-05-2002)
| Kommentar Fra : Karsten Olesen |
Dato : 18-05-02 21:20 |
|
"Ole Pedersen" <nej@nejnomail.com> skrev i en meddelelse
news:3ce6773d$0$11947$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> 100%...naturligvis har der været små ting..men jeg er meget glad.....nogen
> syntes måske at kunde service er skod...men det er Cybercity også, faktisk
> værere!
>
**************
De få gange jeg har haft behov for support fra CC
har jeg altid modtaget et høfligt svar dagen efter.
Teknisk kvalitet på min fastpris120 linje er også perfekt.
Fakturerering kører også som en leg, nem og overskueligt.
Ærgerligt de ikke har ADSL i mit område, men jeg forsøger
mig med TISCALI usb-adsl i mellemtiden...
MVH
| |
Jakob Wolffhechel (20-05-2002)
| Kommentar Fra : Jakob Wolffhechel |
Dato : 20-05-02 10:18 |
|
"Ole Pedersen" <nej@nejnomail.com> wrote in message
news:3ce6773d$0$11947$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har haft ADSL fra TDC i flere år, helt fra Netexpress via ATM, til
> Pro@ccess, og hvor i dag har Bredbånd...alt har bare virket
> 100%...naturligvis har der været små ting..men jeg er meget glad.....nogen
> syntes måske at kunde service er skod...men det er Cybercity også, faktisk
> værere!
sådan går det når man fyrer sine servicemedarbejdere og lader mellemlederne
æde sig tykke og fede ;)
/j
| |
|
|