Statistik modul (php+mysql)
Fra : Mads Pedersen

Dato : 07-05-02 09:32

Hej,

Er der nogen som kender til et script som kan generere forskellige
statistikker vedr. brug af websitet. Jeg tænker på en kodesnip som kan
inkluderes på alle sider og tælle sessions, vise referrers osv. Altså de
mest basale statistik funktioner.

Har ikke pt. adgang til logfilerne på serveren - derfor synes en php+mysql
løsning at være eneste udvej ?!?

Findes sådan et script (eller skal jeg selv igang) og hvad er ulemperne ved
den slags logging?

// Mads

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 07-05-02 09:53

On Tue, 07 May 2002 10:32:15 +0200, Mads Pedersen <mads@imv.au.dk>
wrote:

> [...]
>mest basale statistik funktioner.
>
>Har ikke pt. adgang til logfilerne på serveren - derfor synes en php+mysql

personligt ville jeg så nok requeste adgang til logfilerne, fremfor at
begynde at gå over åen efter vand.

--
vh
Thomas Jensen, pil.dk

Fra : Mads Pedersen

Dato : 07-05-02 11:14

> From: Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null>
> Newsgroups: dk.edb.internet.webdesign.serverside.php
> Date: Tue, 07 May 2002 10:53:26 +0200
> Subject: Re: Statistik modul (php+mysql)

> personligt ville jeg så nok requeste adgang til logfilerne, fremfor at
> begynde at gå over åen efter vand.

Det kommer også - det andet er bare en midlertidig løsning.

// Mads
----------------------------------
..: http://www.madspedersen.com
..: http://www.doubleloop.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 07-05-02 12:01

"Mads Pedersen" <mads@imv.au.dk> skrev i en meddelelse

> Det kommer også - det andet er bare en midlertidig løsning.

Jeg skrev engang en klasse til at logge lidt forskelligt ned i en MySQL
database... Den kan du da godt få at kigge på, hvis jeg stadig har den
liggende...

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>