Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Aldis Medion digicam - nye billeder i dk.b~
Fra : up

Dato : 07-05-02 01:30

Her 3 nye billeder fra en dejlig skovtur.

mvh up

Fra : Søren Kops

Dato : 07-05-02 08:15

Jeg kan ikke finde ud af det. Hver gang jeg får denne besked, dvs. nye
billeder, prøver jeg at downloade, og får kun 3567 linier, men billedet er
tydeligt beskåret. Dvs. jeg ser kun øverste fjerdedel af et billede.

Hvordan kommer jeg til at se hele billedet?

mvh
søren kops

Fra : Ole & Christina

Dato : 07-05-02 09:46

"Søren Kops" <soren@kops.biz> skrev i en meddelelse news:3cd77eeb$0$18628$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> tydeligt beskåret. Dvs. jeg ser kun øverste fjerdedel af et billede.
>
> Hvordan kommer jeg til at se hele billedet?
Abboner på news://dk.binaer og find inlægget derinde

--
hygge, Ole S

Fra : up

Dato : 07-05-02 09:46

Søren Kops skrev:

> [...]
> tydeligt beskåret. Dvs. jeg ser kun øverste fjerdedel af et billede.
>
> Hvordan kommer jeg til at se hele billedet?

Hvis du klikker på sammenhørende indlæg i tråden (hold på ctr og klik på
indlæg) - højreklik og vælg kombiner og afkod - derpå vent tålmodigt til
download er slut - så samles de til et helt billede.

Men alternativt:

du behøver ikke gå ind i binaergruppen. Bare klik på (et ad gangen) de tre
links i mit indlæg i dk.fritid.foto

mvh up

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-05-02 18:56

up wrote:

> [...]
> klik på indlæg) - højreklik og vælg kombiner og afkod - derpå
> vent tålmodigt til download er slut - så samles de til et helt

Kunne du ikke prøve at sende dem til dk.binaer uden at dele dem op, det
er nemlig kun Outlook brugere som kan se dine billeder, vi andre får
blot en smal strimmel af billedet.

Du skal nok gøre ligesom du gjorde, da det lykkedes dig at sende mig
billedet i en stor fil.

Fra : up

Dato : 08-05-02 00:37

Niels Ebbesen skrev:

> Kunne du ikke prøve at sende dem til dk.binaer uden at dele dem op, det
> er nemlig kun Outlook brugere som kan se dine billeder, vi andre får
> blot en smal strimmel af billedet.

Er det Macbrugere der ikke kan se dem? jeg kan selv se og samle dem i både
OE og Xnews.

> Du skal nok gøre ligesom du gjorde, da det lykkedes dig at sende mig
> billedet i en stor fil.

Jo, jeg kan sagtens sende dem, problemet er at dk.binaer har en
maximumgrænse for vedhæftede filer, hvorefter de bliver delt op - til skade
for mange kan jeg forstå.

Venter nok til dagstimerne med nye forsøg - hvis første mislykkes.

mvh up

Fra : up

Dato : 08-05-02 00:49

up skrev:

> Venter nok til dagstimerne med nye forsøg - hvis første mislykkes.

Og det gjorde det så, jeg fik beskeden: _Article exceeds local size limit_

Godnat....
mvh up

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-05-02 22:49

In article <3cd864fc$0$58762$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"up" <snyd@spammere.ha> wrote:

> Er det Macbrugere der ikke kan se dem? jeg kan selv se og samle dem i både
> OE og Xnews.

Nej, jeg kan sagtens se dem på Mac med MT-NewsWatcher og Mac OS X.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-05-02 16:13

Der er tilsyneladende ingen der vil kommenterer dine billeder, og det er da
også svært når man ikke har noget at sammenligne med, men jeg synes det er
absolut OK billeder.

Det kan godt være en professionel fotograf vil kunne finde tekniske fejl,
men til personligt brug synes jeg de er gode!

Jeg synes du har gjort et fint køb til 3300 kr (jeg fik ikke selv købt et,
og fortryder det lidt).

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Per Madsen

Dato : 07-05-02 17:23

Jeg synes det er imponerende hvad man faktisk får til prisen. Jeg ville
meget gerne se et billede med lidt himmel på, det er ofte svært at få de
fine nuancer i himmelen perfekt. Men jeg er imponeret, det er helt sikkert.
Jeg har selv et Canon G2 med 4megapixel CCD, så jeg har lidt at sammenligne
med.

Men lad os som sgat få et par billeder mere. Gerne et med himmel, og også et
portrætfoto, så vi kan se hvordan det gengiver farver i hud og hår.

Per Madsen

Homepage: http://pom.adsl.dk/familie/pom.htm

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-05-02 19:00

Per Madsen wrote:

> Men lad os som sgat få et par billeder mere. Gerne et med himmel,
> og også et portrætfoto, så vi kan se hvordan det gengiver farver
> i hud og hår.

Højlys med tegning i er også noget, som nogle digicams har svært ved at
klare, prøv at se dagens billede på Steves-digicams, det er da flot, men
det er helt udbrændt i højlyset.

http://www.steves-digicams.com/daily_dpotd.html

Fra : emj

Dato : 07-05-02 19:46

Niels Ebbesen skrev i <3CD8162B.163E1914@niels-ebbesen.net>:

>Højlys med tegning i er også noget, som nogle digicams har svært ved at
>klare, prøv at se dagens billede på Steves-digicams, det er da flot, men
>det er helt udbrændt i højlyset.

Jeg synes, at det er et superflot billede. Hvordan ser du, at det er
"udbrændt" i højlyset?
Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-05-02 20:38

emj wrote:

> Jeg synes, at det er et superflot billede. Hvordan ser du, at det er
> "udbrændt" i højlyset?

Der er slet ikke noget tegning i de hvide områder, og hvis du arkiverer
en kopi, så kan man med PhotoShop måle i området, og der nul og ingenting.

Prøv at sammenligne med
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/naturen/dyr(12)/_svane-16.html
det har tegning i højlyset, samtidig med at der er tegning i de mørke områder.

Fra : Ulla

Dato : 07-05-02 23:38

">
> mvh up

Hej1

Da jeg selv har købt et kamera magen til dit, ville jeg gerne se dine billeder.
Men min outlook vil ikke hente dem hjem.

Det hjælper ikke at højreklikke og trykke ctrl som du skrev.

KH Ulla

Fra : up

Dato : 08-05-02 00:20

Ulla skrev:

> Men min outlook vil ikke hente dem hjem.
>
> Det hjælper ikke at højreklikke og trykke ctrl som du skrev.

Hej Ulla. Jeg mener din Outlook bør hente dem hvis du klikker med VENSTRE
musetast på nedenstående links. Kun eet ad gangen og vent så medens de
bliver downloadet.

Til andre som ikke kan samle dem: jeg forsøger at sende dem uden opdeling
til dk.binaer, men tror ikke helt det lykkes med den store fil, jeg mener
ikke filer bliver accepterede over en vis størrelse. Hvis det mislykkes vil
jeg prøve at sende dem gennem et andet program.

Vil det være smart - det er normalt ikke velkomment ved jeg - at sende dem i
en ny tråd? der gik lidt kuk i denne fra starten, det kan virke forvirrende
tror jeg.

mvh up

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-05-02 01:25

Hentning af UP's billeder med Outlook Express (Windows):

Åben news:dk.binaer og find filerne. klik på den der ligger nederst og hold
skift nede og klik på den øverste. Nu er de alle markeret. Højreklik et
sted i det markerede område og vælg Kombiner og afkod Efter lidt tid er
billederne loadet og man kan evt gemme dem med Gem vedhæftet filer under
filer.

I behøver ikke abonnere på dk.binaer, men et besøg skal den nok have.
Hvis jeres OE kun hjemtager et begrænset antal filer kan det være nødvendigt
at sætte antallet op.

Håber det hjælper jer.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : J@N

Dato : 08-05-02 08:27

"up" <snyd@spammere.ha> skrev i en meddelelse
> Her 3 nye billeder fra en dejlig skovtur.
>
> mvh up

Hvad med at smide den ud på en hjemmeside, så vi ikke skal sidde og 'bøvle'
med en masse filer, så vil du helt sikkert få flere kommentarer på billedet.

Jan

Fra : up

Dato : 08-05-02 15:44

J@N skrev :

> Hvad med at smide den ud på en hjemmeside, så vi ikke skal sidde og
'bøvle'
> med en masse filer, så vil du helt sikkert få flere kommentarer på
billedet.

Beklager bøvlet, men jeg har ikke andre muligheder da jeg ikke har
hjemmeside selv. Arbejder dog på en anden løsning.

mvh up

Fra : woody

Dato : 09-05-02 06:40

On Tue, 7 May 2002 02:30:29 +0200, "up" <snyd@spammere.ha> wrote:

>Her 3 nye billeder fra en dejlig skovtur.
>
>mvh up

Jeg får blot en fejlmeddelelese hvis jeg klikker på en af disse:
unable to find message!!!

Jeg bruger AGENT er der nogen anden vej at finde billederne på når man
ikke har Binæer.dk hos serveren??

mvh Woody

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-05-02 10:52

IKKE Binær.dk men binaer.dk - mon ikke det hjælper!

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : up

Dato : 09-05-02 23:05

Michael Lund Sørensen skrev
> IKKE Binær.dk men binaer.dk - mon ikke det hjælper!

Og hvis vi skal være helt nøjagtige så i DENNE rækkefølge: dk.binaer

mvh up