hvad skal vi se hvor skal vi bo? Thailand
Fra : J a c o b S t r u e

Dato : 06-05-02 17:08

hej igen!

Efter en tur nord på skal vi ned til de tropiske øer! vi skal bla. til ko
tao, ko pha-ngan og kusamui. er der nogle der har nogle forslag til hvad man
bare må se eller prøve?
Hvad med billige bongalow ca. 40- 80 kr per. nat ned til vandet?
hvis du har nogle gode ider så skriv endelig, så vi kan få plandlagt vores
forhåbentlige fantastiske og romantiske rejse.
på forhånd tak!!

venlig hilsen Bettina

Fra : Gard Karlsen

Dato : 07-05-02 06:30

Hei

På min tur til Thailand i 1998 var vi innom både Phuket og Koh Samui. Vi
hadde det helt fantastisk på Koh Samui men en bungalow som lå helt nede på
stranden. Jeg har lagt ut et langt reisebrev og en god del bilder fra turen
på min hjemmeside. Kanskje du kan finne noen tips der. Adressen til siden er
http://donar.netpower.no/~ghk/

Håper dere får en flott tur

--
Regards
Gard

Fra : Flinkesen

Dato : 07-05-02 10:11

Hej Jacob

Jeg har været i Thailand nogle gange før og kan kun anbefale landet. Med
hensyn til de tre øer kan jeg sige og anbefale følgende.
Koh Tao - en dykkerø uden det helt store at se på. Hvis I gerne vil prøve at
dykke, er det stedet ellers ville jeg springe denne ø over.
Koh Pha Ngan - Berømt for sit fullmoon-party, hvor flere tusinde unge
trykker den af hele natten og morgenen med. De har en lækker strand - Had
Riin - hvor alle backpackere mødes og fester. Der er ikke så meget at se på
øen, men lej en "motorcykel" og tag en tur rundt. Check lige hvornår det er
fuldmåne, da det kan være ret svært at få sovepladser hvis I kommer for tæt
op til festen.
Koh Samui - Er noget større end de andre øer og klart det mest turistede
sted. Dette gør selvfølgelig at priserne her er højere. Her er flere steder
man kan vælge at bo. Chaweng Beach er det dyreste sted men også stedet hvor
de fleste restauranter, butikker, barer ligger.
Lamai Beach er billigere og ikke helt så turistet.
Der er flere ting at se på Koh Samui og jeg foreslår at I lejer en bil eller
motorcykel og kører hele øen rundt. Det kan sagtens nåes på en dag uden at I
skal piske afsted. Besøg Na Muang vandfaldet og Hin Ngu Tamplet med den
store siddende Buddha. Tag et smut omkring de "frække" klipper ved Lamai
Beach og ellers nyd turen og den fantastiske udsigt der er flere steder
undervejs.

Når du selv nævner romantisk, ville jeg tage fra Koh Samui tilbage til
fastlandet (Surat Thani) og tage en bus vestpå og sejle ud til Koh Phi Phi.
Sejlturen kan være slem, men det er det hele værd når I kommer frem. En
lille ø med en super strand, palmer ud over det lave, blå, 30 grader varme
vand og en dejlig afslappet stemning. Her er virkelig romantisk og mulighed
for at koble helt af. Tag evt. en dagstur med longtail boat, hvor I snorkler
(det er som et akvarie) spiser frokost på en lille ø, ser hvordan thaierne
henter svalereder osv.
Husk I har kun en måned, så gør jer klart hvad I vil og ikke vil - tiden går
lynhurtigt når I først er derovre.

Rigtig god tur og hvis du har yderligere spørgsmål så spørg endelig.

Flinkesen

Fra : J a c o b S t r u e

Dato : 07-05-02 17:03

hej Flinkesen!!

Tak få de gode råd! Jeg har lige et spørgsmål er der ikke regn tid i juli
?på vest siden altså Koh phi phi? Det er faktisk der for vi ikke har
planlagt at ta vest på selv om vi grene vil!

Venlig hilsen Bettina

Fra : Flinkesen

Dato : 07-05-02 17:12

Hej igen

Jo det siges godt nok, at denne periode er regntid, men de gange jeg har
været der, har været i juli, og det er meget lidt regn, jeg har set.
Oftest er det kraftige regnskyl i kort tid. I kommer nok til at se mere regn
nordpå i Chang Mai.

Flinkesen

Fra : Peter Holm

Dato : 17-05-02 17:55

> Tak få de gode råd! Jeg har lige et spørgsmål er der ikke regn tid i juli
> ?på vest siden altså Koh phi phi? Det er faktisk der for vi ikke har
> planlagt at ta vest på selv om vi grene vil!

Hej Betina,
jo, du har hørt rigtigt efter. Juli-August er ikke bestemt ikke den bedste
besøgstid for vestkysten. Bade situationen er på dette tidspunkt ikke
optimal - man vil opleve en kraftig understrøm på bla. Phuket, som gør det
temmelig farligt at bade.
Hold jer til østkysten i denne periode. Derudover vil jeg da lige opfordre
til at besøge Kho Samet kun 3-4 timer fra Bangkok - her finder I en virkelig
1. class badestrand, og masser af meget billig seafood (der er så heller
ikke så meget ander der, men det er helt sikkert et besøg værd)
Se iøvrigt http://www.amazing-thailand.com/ for inspiration.
/peter

Fra : Anker K. Jensen

Dato : 12-05-02 15:09

Hej Betina

Vi har været på Koh Tao 2 gange og har nydt det hver gang. det er jo et af
de få steder hvor man kan snorkle direke fra stranden.Naturen er fantastisk
og solnedgangene er meget smukke. Der er mange bungalows til 80 Kr.Vi har
boet på Sea sheel og SP bungalows. Hvor er det synd at mange tror Koh
Phagnan bare er full moon parties ,tag op til den nord østlige del til Ao
thong nai pai yai og bo hos Pens eller Nice Beach bungalows. Nummer 401 hos
Nice beach til 80 Kr. er nok et at de lækreste steder vi har boet!!. På den
anden side valgte vi Koh Lanta som også er en dejlig ø. der er næsten ingen
mennesker og så er der billigt!!
Koh Phi Phi har vi ikke set, da vi altid har fået at vide at der er beskidt
og overfyldt samt dyrt. Håber at du kan bruge noget at det her.
Venlig hilsen
Else og Anker