Kan man lave en hvad som helst??
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 06-05-02 16:21

Hej NG!

Ved brug af f.eks. :

<?php
if (site=='fodbold') {
include("fodbold.php");
}
else {
include("forside.php");
}
?>

Kan man da istedet bruge noget a la *.* (istedet for site=='fodbold') som
man gør i windows for at sig alt??

Håber folket forstå - og nogen har et svar

Takker!!!

*/Henrik Pedersen

Fra : [9000] Rasmus Vester~

Dato : 06-05-02 16:34

"Henrik Pedersen" <hp@beone.dk> wrote in message
> Hej NG!
>
> Ved brug af f.eks. :
>
> <?php
> if (site=='fodbold') {
> include("fodbold.php");
> }
> else {
> include("forside.php");
> }
> ?>
>
> Kan man da istedet bruge noget a la *.* (istedet for site=='fodbold') som
> man gør i windows for at sig alt??

Det er muligt jeg misforstår, men:
Hvad med bare at skriv
if ($site!="")
{
include ("etwas.php)";
}

Hvis du vil have den hen til etwas.php hvis $site ikke er defineret.

Hvis du er ligeglad med om site er defineret, er der vel ingen grund til at
bruge en if-sætning.
altså bare

include ("etwas.php)";
uden yderligere omsvøb
Mvh
Rasmus

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 06-05-02 16:41

> [...]
> include ("etwas.php)";
> }
>
> Hvis du vil have den hen til etwas.php hvis $site ikke er defineret.

Nej - du misforstår ikke. Det var bare mig der havde stirret mig blind på et
problem som ikke var der

1000 tak for hjælpen....

Måske du kan hjælpe med den der (måske) er lige oppe over?

*/Henrik Pedersen

Fra : [9000] Rasmus Vester~

Dato : 07-05-02 21:06

> [...]
> problem som ikke var der
>
> 1000 tak for hjælpen....
>
> Måske du kan hjælpe med den der (måske) er lige oppe over?

Øhh. kan du uddybe det?

Mvh
Rasmus

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-05-02 16:40

On Mon, 6 May 2002 17:20:46 +0200
> [...]
> som man gør i windows for at sig alt??
>
> Håber folket forstå - og nogen har et svar

gætter på at det du vil have er

<?
if (!isset($site) || $site==""){
   include "forside.php";
}else{
   include $site.".php";
}

?>

bemærk dog at dette er en kæmpe sikkerhedsrisiko for hvad nu med
$site=`cat /etc/password> haxored.php`;haxored eller noget i den stil
der er mange muligheder for at omgå denne sikkerhed i hvert fald .

--
Kim Schulz - Freelance Development | I THINK THEY SHOULD CONTINUE
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | the policy of not giving a