Grafikkort til gammel maskine
Fra : Tony Albinus

Dato : 22-11-00 19:48

Så får søster og niecerne PC - en P166/ 32 ram/ 1.6 hdu. 14" 640 x 480

Altså langtfra en sprinter - hvor meget grafikkort er det lønt at stoppe i
sådan en?
Er alt over 2mb pci spildt?

Tony

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 22-11-00 19:51

Til det spørgsmål findes der lige så mange spørgsmål som svar..
eller hvordan er det nu den er

Et kvalificeret bud ville nok være et Voodoo 2 eller måske Voodoo 3...

At invisterer i et GF2 eller lign. ville ikke give mening... Der var nok
nogen
der ville påstå at det var det bedste at bruge 5000 kr. på et helt nyt kort
der kunne det hele - men når det alligevel ikke skal sidde i det helt store
power dyr - så kan du nok klarer dig med det jeg skrev.

// Søren

PS : Jeg har et V3 - 2000 liggende...

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 22-11-00 22:19

"Søren Aaholm Møller" wrote:

> PS : Jeg har et V3 - 2000 liggende...

Jeg synes måske lidt hele dit indlæg trækker i retning af at du vil sælge et
kort.

Hvad skal maskinen bruges til?

--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen

UIN : 6961994

Fra : Tony Albinus

Dato : 24-11-00 08:16

Simon D. Hansen wrote in message <3A1C385C.77337E72@mail.dk>...
<snip>
>Hvad skal maskinen bruges til?

Tekstbehandling, regneark, måske lidt præsentationer og spil til 2 tøser på
6 & 8.

Tony

Fra : Zmølf

Dato : 22-11-00 20:03

under 300 mhz kan du heller ikke udnytte af voodoo 2, du kan nøjes med et
voodoo 1.

--
***Zmølf***
***Mikboy63@Hotmail.com***

Fra : Butch

Dato : 24-11-00 01:09

"Zmølf" <Mikboy63@hotmail.com> wrote in message
> under 300 mhz kan du heller ikke udnytte af voodoo 2, du kan nøjes med et
> [...]
Det er jo ikke helt rigtigt. Der er tydelig forskel. Det er rigtigt at
voodoo2 ikke bliver udnytet fuld ud men forskellen er synlig og mærkbar.
Hilsen
Butch

Fra : N/A

Dato : 23-11-00 09:29

Fra : Ebbe Jensen

Dato : 23-11-00 09:29

Hejsa,

Ville en AMD K6-200Mhz også give en tålelig framerate med sådan et kort ?

Mvh Ebbe

Fra : Butch

Dato : 23-11-00 12:44

"Ebbe Jensen" <kurtravnsfanklub@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa,
>
> Ville en AMD K6-200Mhz også give en tålelig framerate med sådan et kort ?
>
> Mvh Ebbe

Hej
Det kommer an på hvor meget ram du har i. Jeg har samlet en k2-200 med 64mb
ram og tnt2. Framerate i Quake2 640/400 lå i crucher.dm2 på omkring 30-35. I
unreal lå den også omkring 30. Jeg testede den ikke med unrealtournament men
jeg vil regne med at det også vil være omkring 30-35.
Hvis du har under 64mb ram vil maskinen ikke kunne køre spillene flydende da
den heletiden skal bruge swap filen. Det betyder at spille hakker eller
fryser i korte øjeblikke.
Hilsen
Butch

Fra : Lars Krag

Dato : 23-11-00 10:31

Tony Albinus skrev i meddelelsen <8vh487$54$1@news.inet.tele.dk>...
>Så får søster og niecerne PC - en P166/ 32 ram/ 1.6 hdu. 14" 640 x 480
>
>Altså langtfra en sprinter - hvor meget grafikkort er det lønt at stoppe i
> [...]

Har selv haft en p200mmx med 2 voodoo2 (SLI) og det kørte faktisk ret ok
(spillede en del Unreal dengang). Hvis du har et fint 2d kort vil jeg
anbefale et voodoo2 kort, ellers kan du måske finde et brugt voodoo banshee,
det ville det sikkert ikke være tosset (rimelig 2d). I øvrigt burde du nok
ofre 32 Mb mere ram ellers er der ikke meget der kommer til at køre godt.
Såeh ca. 2-300 kr. for et voodoo2 kort og ca. 200 kr. for 32 Mb mere ram.
Check lige bundkortet før du evt. køber ram, havde selv et intel vx
bundkort, og det understøttede højst 64 Mb ram (2x32)

Lars

Fra : Croc®

Dato : 24-11-00 00:16

On Wed, 22 Nov 2000 19:47:36 +0100, "Tony Albinus"
<tony.albinusSN@BELmail.tele.dk> wrote:

Med fare for at drille de andre der har svaret, så smut over i
dk.marked.privat.edb og sig du vil købe et Creative Banshe
byd max. 250-300 kr. det er uden tvivl det kort der matcher din
maskine bedst

Regards Croc®

Fra : Torben Gundtofte-Bru~

Dato : 26-11-00 12:46

Croc gav nok det bedste svar for dig, Tony.
Når det er til små piger, så er hele diskussionen med Quake/framerate/etc
nok ligemeget, og så skal du bare have det billigste der virker.

mvh
Torben