Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
UNIT link & Pension
Fra : Niels Chr.

Dato : 06-05-02 11:04

Hej I Gruppen.

Først må jeg beklage hvis emnet er beskrevet tidligere, men jeg er ikke så
hård til OSS, og er i øvrigt lidt presset med tid, så her er spørgsmålet

Jeg er ved at oprette en pensions opsparing i Codan. Den flinke assurandør,
har meget travlt med at skamrose produktet som hedder Unit Link. Ideen er at
man sætter sin pensions opsparing til at arbejde i et mix af obligationer
og/eller aktier, hvorved afkastet optimeres væsentligt i forhold til normal
rente tilskrivning.
Men - en assurandør er jo stadig bare en sælger - så jeg vil høre jer kloge
penge folk, om i har nogen uvildige input - godt eller skidt.
Det skal måske nævnes at mit årlige indskud forventes at være kr. 30.000,00
og at der pt. allerede er en pulje opsparet på ca. 70.000,-.

På forhånd tak
Ncc

Fra : Carl Munk

Dato : 06-05-02 22:36

"Niels Chr." <mnec.nospam@wanadoo.dk> wrote in message

> [...]
> og/eller aktier, hvorved afkastet optimeres væsentligt i forhold til normal

Be om at få dokumentation for hvormeget det har givet andre tidligere !
Vil han ikke ud med det - er der noget *uldent* om snakken - Hvis han
siger
at det er et nyt produkt, hvordan kan han så love noget - jeg spørger
bare ?

Fra : Niels Chr.

Dato : 07-05-02 12:25

"Carl Munk" <carl@munk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siger
> at det er et nyt produkt, hvordan kan han så love noget - jeg spørger

Blot til afklaring er det vist ikke et helt nyt produkt, og der foreligger
også en flot 4 farvers brochure, som illustrerer kurs udviklingen i diverse
investerings foreninger. Men da det jo er Codan selv der laver den - er den
jo nok ikke 100 % uvildig....derfor har jeg stadig et ønske om at høre fra
folk der har oplevelser eller arfaringer med produktet.

Ncc