billeje usa
Fra : P.Sørensen

Dato : 06-05-02 10:33

Følgende "gebyrer" kommer oveni selve lejen, hvis man bestiller via en lokal
udlejer på nettet:
CDW - collision damage waiver, PAI - Personal accident insurance, TPI -
Theft protection insurance, VLF - Vehicle license Fee, samt moms, VAT.
Er der nogen, der har styr på, hvilke af disse man kan udelade, hvis man har
almindelig dansk forsikringsdækning (hus, bil, indbo, børneulykke osv.)?
Alternativt et eller andet sted, man kan læse noget konkret om dette??
Tak for hjælpen.
P.sørensen

--
ps@vestnet.dk

Fra : Bonnie

Dato : 06-05-02 21:02

"P.Sørensen" <psi@vestnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> almindelig dansk forsikringsdækning (hus, bil, indbo, børneulykke osv.)?
> Alternativt et eller andet sted, man kan læse noget konkret om dette??

Hej

Jeg har valgt ikke at sætte mig inde i det, og vælge et udlejningsselskab
hvor ALT er includeret. Jeg har lejet bil gennem Holiday Autos i på www.
holidayautos.dk - Her får du beskrivelse på dansk, samtidig med at alt er
med i prisen

Hilsen Bonnie

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 07-05-02 06:22

> [...]
> holidayautos.dk - Her får du beskrivelse på dansk, samtidig med at alt er

Det har jeg også gjort (via Jysk Rejsebureau), men de har desværre ikke alle
steder. F.eks. har de ingen udlejere på New Foundland. Så jeg er meget
interesseret i svaret på den oprindelige posting.

Kennet

Fra : Bonnie

Dato : 06-05-02 21:17

> [...]
> almindelig dansk forsikringsdækning (hus, bil, indbo, børneulykke osv.)?
> Alternativt et eller andet sted, man kan læse noget konkret om dette??

Hej Preben

Jeg kan se at du på den amerikanske nyhedsgruppe har spurgt efter Mesa
Verde. Jeg var der selv for 4 år siden, og det er bestemt et besøg værd.
Hvis du endnu ikke har fundet det ligger det i Volorado ikke langt fra
Durango og Cortez.

hilsen Bonnie

Fra : P.Sørensen

Dato : 07-05-02 23:38

> Hvis du endnu ikke har fundet det ligger det i Volorado ikke langt fra
> Durango og Cortez.
>
> hilsen Bonnie

Jo, jeg har fundet det - er bare lidt bekymret over afstandene derovre.
Havde tænkt at køre 3-4 dage ud fra Las vegas, og det ser ikke ud af så
meget, når man kigger på kortet - indtil man begynder at måle afstande!
Ville gerne helt til Durango og tage veterantoget dèr, men dropper muligvis
denne del for at bruge mere tid ved Grand Canyon og Lake Powell...
Og så kan jeg se, at Las Vegas ikke lige overståes på en eftermiddag!
Preben

Fra : Stig Nielsen

Dato : 08-05-02 09:00

P.Sørensen <psi@vestnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cd8576e$0$97284$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> denne del for at bruge mere tid ved Grand Canyon og Lake Powell...
> Og så kan jeg se, at Las Vegas ikke lige overståes på en eftermiddag!

Jeg vil gerne lige indsparke at Lake Powell efter min mening ikke er værd at
bruge tid på.
Jeg tror at det er sådan noget amerikansk noget at jubiii her er vand, lad
os lave det til et badested.

Og så har du ret i at Vegas ikke kan overståes på en eftermiddag, faktisk er
Vegas røvsyg og dødvarm om eftermiddagen.
Her kan man virkelig se hvor forlorent det er, men det er jo i sig selv en
oplevelse.
To lange aftener i Vegas er nok, så har du fået tinnitus af spillemaskinerne
og dine ben er slidt ned, for her er afstandene også store.
Man går, går og så går man lige lidt til.
Der kører trams mellem nogle af hotellerne, men den afstand du bliver kørt,
går du ind igennem hotellerne forbi de ringende spillemaskiner, men det skal
selvfølgelig prøves.
Væri den anledning opmræksom på at den tram der kører mellem MGM og Ballys
kun kører mellem kl. 10 & kl. 22.
Til næste år åbner en helt ny trambane der stopper ved alle hoteller på
strippen.
Der er selvfølgelig nogle must see ting: Vulkanen på Mirage, det nye løvebur
på MGM, Gondoler i Venezian, springvand på Bellagio, sørøverslag ved
Treasure Island, De hvide tigre i Mirage og så selvfølgelig alle de
mærkværdige hoteller.

Når du nu skal til Grand Canyon, så bo i Williams syd for canyonen, her er
hyggeligt og meget billigere.
På vejen hertil stopper du ved Hoover Dam.
I Williams kan du faktisk også køre i Veterantog op til Grand Canyon.
Tag Grand Canyon over to dage, en dag til at gå med på nogle af de guidede
ture, der er gratis og brug den anden dag til at køre hen ad east rim og
stop ved alle udsigtspunkterne.
Kør evt. nord om og op til Bryce Canyon der er lige så fantastisk som Grand
Canyon.
Sedona syd for Flagstaff skal også besøges.
Her er det rent cowboyland og der er i tidernes løb indspillet 50 westerns i
dette røde landskab, med de mærkeligste klippeformationer.
Kør ad 89 A fra Flagstaff ned til byen gennem Red Rock Canyon.

Death Valley vest for Vegas skal du også besøge her er sindsygt varmt, men
også meget specielt.
Max. temperauren er målt til 57 C.

Er du UFO-nørd, så skal du af Extra Terrestrial Highway nord for Vegas.
Byen Rachel (flækken) er UFO-nørders mekka, selvom her ikke er ret meget,
men naboen er den sangomspundne AREA 51.
Kan sagtens vælges fra, men hvis man nu alligevel er på de kanter og
virkelig vil se noget der er øde.

Spørg endelig hvis du vil vide mere og god tur !

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 08-05-02 14:25

> [...]
spillemaskinerne
> og dine ben er slidt ned, for her er afstandene også store.
> Man går, går og så går man lige lidt til.

Det afhænger af... Det var passende for os med 3 dage, men hvis man slet
ikke vil spille er 2 nok.

> Når du nu skal til Grand Canyon, så bo i Williams syd for canyonen, her er
> hyggeligt og meget billigere.

Ikke helt enig.. Vi boede på kanten. 50$ for et dobbeltværelse, og vi kunne
faktiske spytte ud over kanten. Eget toilet men delt bad. Fantastisk sted.
Hvis man vil ned i kløften skal man bo på kanten. Ellers kommer man
simpelthen for sent afsted.

Grand Canyon.

Fantaskisk sted. Nemt at vandre. Meget anbefalelsesværdigt..

> Death Valley vest for Vegas skal du også besøge her er sindsygt varmt, men
> også meget specielt.
> Max. temperauren er målt til 57 C.

Men kan godt besøges om sommeren. Sæt en hel dag af. Det tager længere tid
end man tror.

Kennet

Fra : Anne-Lise

Dato : 08-05-02 19:33

"Stig Nielsen" <nordskov@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
værd at
> bruge tid på.
> Jeg tror at det er sådan noget amerikansk noget at jubiii her er

Dit synspunkt kan være rigtig nok, hvis tiden er knap, for Lake Powell
er da i stærk konkurrence med helt enestående seværdigheder i området.
Imidlertid har vi gode minder fra en prægtig udsigt over søen fra et
udsigtspunkt højt over den nordlige bred, og vi sejlede med en færge
fra Bullfrog Crossing til Halls Crossing - en meget smuk tur på en
lille time, som rigeligt var de ca. $10 værd.

Anne-Lise

Fra : Gard Karlsen

Dato : 07-05-02 06:34

Hei

Jeg var i Florida ifjor og jeg leide bil gjennom Avis. Jeg fikk kun et
spørsmål når jeg kom for å hente bilen og det var "ønsker du
kollisjonsforsikring?". Jeg hadde kanskje forventet å få de som du nevner
under så jeg ble overrasket. Og jeg fant ut at jeg måtte selvfølgelig ha
denne forsikringen. Prisen på leie av bil ble dermed nærmere 600 dollar med
alle skatter og avgifter. Og dette står i kontrast til leieprisen som blir
oppgitt i utgangspunktet som var på ca 200 dollar. Men det var en flott tur
Jeg har lagt ut reisebrev og bilder på min hjemmeside. Adressen til
denne siden er http://donar.netpower.no/~ghk/

--
Regards
Gard

Fra : Stig Nielsen

Dato : 07-05-02 07:58

P.Sørensen <psi@vestnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cd64dd7$0$18600$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> almindelig dansk forsikringsdækning (hus, bil, indbo, børneulykke osv.)?
> Alternativt et eller andet sted, man kan læse noget konkret om dette??

Vær opmærksom på at det kan hedde forskelligt fra udlejer til udlejer.

Jeg har netop benyttet AVIS og her er det nok at have LDW & ALI, resten
burde være dækket ind af rejseforsikring, indboforsikring eller direkte
overflødigt, med mindre man vil bruge både livrem og seler.

Hovedsagen er i USA at man ikke bliver sagsøgt i h....... og r.. hvis man
forårsager en ulykke og det skulle de to nævnte jeg havde altså garantere.

Hilsen

Stig

Fra : hl

Dato : 07-05-02 15:56