Domænenavn misbruges af webhoteludbyder
Fra : Kristiansen - \"Burk~

Dato : 06-05-02 07:56

Hej til alle..
Hvem kan hjælpe mig i denne mærkelige sag..?.
Jeg har et domænenavn og navnet er webdesign2all.com som er en af mine
hjemmesider. Jeg har også udarbejdet en del hjemmesider for andre, hvor mit
link er på, om hvem der har designet deres hjemmeside.
Men i snart 4. dage eller måske mere, har min internetadresse
www.webdesign2all.com ikke virket til at gå til min egen designet
hjemmeside, men derimod til det firma som er min hoteludbyder. Det virker
som om at de mangler kunder og bruger andres links til at profilere sig
selv, men det er vel ulovligt..

Eksempel :
På en af mine hjemmesider www.arabians.dk hvor mit link er i bunden af
forsiden (med orange) og man klikker på dette link, ja så kommer man ikke
ind på min site med tekster, billeder mv, men derimod til en hoteludbyder.
???
Hos mine kunder er problemet det samme og det gælder alle steder hvor mit
link er opsat..
Spørgsmålet er nu, hvad kan jeg gøre ved det, for man kan vel sige at
webhoteludbyderen har brudt nogle rettigheder..Hvem kan/vil hjælpe mig...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-05-02 08:08

"Kristiansen - "Burkal"" <kristiansen.dk@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:LOpB8.12$Db4.553@news.get2net.dk...
> Spørgsmålet er nu, hvad kan jeg gøre ved det, for man kan vel sige at
> webhoteludbyderen har brudt nogle rettigheder..Hvem kan/vil hjælpe
mig...

Hvad sagde webhoteludbyderen da du forespurgte?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-05-02 11:38

On Mon, 6 May 2002 08:55:39 +0200
"Kristiansen - \"Burkal\"" <kristiansen.dk@get2net.dk> wrote:
> [...]
> virker som om at de mangler kunder og bruger andres links til at
> profilere sig selv, men det er vel ulovligt..
[snip]
hvilken udbyder? jeg kan ikke komme ind på din side overhovedet. Prøv og
læs http://www.schulz.dk/stories.php4?story=02/04/22/3342375 hvor jeg
har beskrevet noget af det samme.

--
Kim Schulz - Freelance Development | The mother of the year should
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | be a sterilized woman with two

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 06-05-02 12:13

Den Mon, 6 May 2002 12:37:53 +0200 skrev Kim Schulz
<kim@schulz.dk> :

>Prøv og
>læs http://www.schulz.dk/stories.php4?story=02/04/22/3342375 hvor jeg
>har beskrevet noget af det samme.

Gider du ikke være så venlig at slette worldonline.dk eller hvad
du nu har stående i din opsætning som default domæne.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 06-05-02 12:27

In article <b9pcdu8dn87jkgu47kc6qdv2nqcgd57nb1@4ax.com>, Morten Kjaer Nielsen wrote:

> Gider du ikke være så venlig at slette worldonline.dk eller hvad
> du nu har stående i din opsætning som default domæne.

For lige at præcisere: Morten mener i din dns-resolvers konfiguration

--
Andreas Plesner Jacobsen | With a rubber duck, one's never alone.

Fra : Peder Skyt, Z=nospam

Dato : 06-05-02 13:36

On Mon, 6 May 2002 08:55:39 +0200, "Kristiansen - \"Burkal\""
<kristiansen.dk@get2net.dk> wrote:

>i snart 4. dage eller måske mere, har min internetadresse
>www.webdesign2all.com ikke virket [korrekt]

Det er nok bare lidt kludder i DNS, for webdesign2all.com's subdomæne
"www". Jeg har oplevet noget lignende hos Speednames.

Gør din DNS-leverandør (webhosting.dk) venligt opmærksom på det
ubehagelige problem, og spørg samtidigt hvornår du kan forvente
problemet løst.

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-05-02 14:05

[snip]
> Gider du ikke være så venlig at slette worldonline.dk eller hvad
> du nu har stående i din opsætning som default domæne.

ville jeg gerne hvis det stod der. På wintendo maskinerne står der
schulz.dk og på linux boksene står der vist slet ikke noget.

--
Kim Schulz - Freelance Development | Only a mediocre person is
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | always at his best. --

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 06-05-02 14:06

In article <20020506150513.6ee2742b.kim@schulz.dk>, Kim Schulz wrote:

> ville jeg gerne hvis det stod der. På wintendo maskinerne står der
> schulz.dk og på linux boksene står der vist slet ikke noget.

Der findes en *.schulz.dk - det er derfor det går galt:
$ host dsajkjfsad.schulz.dk
dsajkjfsad.schulz.dk CNAME schulz.dk
schulz.dk A 212.54.64.174

--
Andreas Plesner Jacobsen | La-dee-dee, la-dee-dah.

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-05-02 04:52

On Tue, 07 May 2002 23:14:45 +0200
Jesper Dybdal <jdunet@u7.dybdal.dk> wrote:

> Det lyder ganske rigtigt som om det er aldeles forkert.
>
> Hvis Tiscali pr. default laver *-DNS-posten, så er Tiscali dog til en
> vis grad selv ude om at folk tror at der foregår noget andet end der
> faktisk gør.
>
> Jeg kan ikke udelukke at der findes situationer hvor *-poster er
> fornuftige, men generelt er det noget bras som man skal holde sig fra,
> netop fordi det giver den slags bøvl.

jeg har i sin tid selv bedt om at få stjerne alias på min dns, da jeg
ville benytte php til at lave fake subdomains. Dengang blev det afslået
med nogle begrundelser om at dette ikke kunne gøre sammen med min
daværende opsætning - tilsyneladende kan det nu lade sig gøre alligevel.
Nå men sagen er så den at dette ikke ændrer en skid da deres
mod_rewrite(????) sørger for at alle requests bliver sendt til schulz.dk
og ikke en tiscali side. prøv selv og i vil se at jeg har ret.
hvad end i sætter foran schulz.dk så vil det smide dig ind på schulz.dk
og ikke en tiscali side.

--
Kim Schulz - Freelance Development | Windows NT - Insert wallet
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | into Drive A: and press any

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-05-02 14:12

[snip]
> Der findes en *.schulz.dk - det er derfor det går galt:
> $ host dsajkjfsad.schulz.dk
> dsajkjfsad.schulz.dk CNAME schulz.dk
> schulz.dk A 212.54.64.174

noget som jeg ingen adgang har til, da det er WOL der 100% styrer DNS
for mig.

--
Kim Schulz - Freelance Development | Life is to you a dashing and
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | bold adventure.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 06-05-02 14:18

In article <20020506151216.24878961.kim@schulz.dk>, Kim Schulz wrote:

> noget som jeg ingen adgang har til, da det er WOL der 100% styrer DNS
> for mig.

Ikke desto mindre er det en feature. Du kan bede Tiscali om at fjerne
den record eller du kan lade være med at bruge det som search-domæne.

--
Andreas Plesner Jacobsen | You will get what you deserve.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-05-02 18:39

On Mon, 6 May 2002 15:12:16 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>noget som jeg ingen adgang har til, da det er WOL der 100% styrer DNS
>for mig.

Men når du nu ved, der er stjerne-DNS-record, hvorfor bruger du så
schulz.dk som default search domain? Det giver ikke den store mening;
webserveren vil sandsynligvis heller ikke acceptere blot "www" som
hostnavn.

--
- Peter Brodersen

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-05-02 13:41

On Tue, 07 May 2002 14:34:42 +0200
Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk> wrote:

> Det skete allerede i Message-ID:
> <slrnadcvvf.bs.apj@slartibartfast.nerd.dk>

Sikke noget sludder! der blev konstateret at jeg havde *alias på mit
domæne. En ting der bare ville få min browser til at vise MIN side og
ikke tiscali's side med "domæne hostet af Tiscali" reklame.

du kan gå ind på hvad du vil under schulz.dk, men det vil ikke
vidresende dig til tiscali's side.
desuden så meddelte jeg jo også i
<20020506194512.30d8ac2b.kim@schulz.dk>
at wintendo maskinerne havde www.schulz.dk stående i search domæne og
ikke schulz.dk (hvilket ikke gør den store ændring på ovenstående, andet
end at den vil meddele at domænet ikke findes).

--
Kim Schulz - Freelance Development | I am not a politician and my
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | other habits are also good.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-05-02 15:54

In article <20020507144127.53888a15.kim@schulz.dk>, Kim Schulz wrote:

> Sikke noget sludder! der blev konstateret at jeg havde *alias på mit
> domæne. En ting der bare ville få min browser til at vise MIN side og
> ikke tiscali's side med "domæne hostet af Tiscali" reklame.

Nej.

Der er en * record i din DNS, så fx www.microslorft.com.schulz.dk vil
resolve. Den resolver så til en tiscali webhotel-server, som ikke kender
den virtual-host, derfor får du default-siden som du beskriver.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Everyone is more or less mad on one point.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-05-02 17:10

On Tue, 7 May 2002 14:54:00 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Der er en * record i din DNS, så fx www.microslorft.com.schulz.dk vil
>resolve. Den resolver så til en tiscali webhotel-server, som ikke kender
>den virtual-host, derfor får du default-siden som du beskriver.

Men whatnot.www.schulz.dk vil ikke virke, såfremt der er en www-record
for schulz . Såvidt, jeg kan se, bruges "www.schulz.dk" som default
search domain.

--
- Peter Brodersen

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-05-02 16:08

> Der er en * record i din DNS, så fx www.microslorft.com.schulz.dk vil
> resolve. Den resolver så til en tiscali webhotel-server, som ikke
> kender den virtual-host, derfor får du default-siden som du beskriver.

http://www.microslorft.com.schulz.dk/ <-- resolver til siden som du også
kan finde på www.schulz.dk blah.schulz.dk og alle andre *.schulz.dk
adresser.
Dette kommer på intet tidspunkt til at gå over på et tiscali domæne.
Jeg har altså testet det og du er velkommen til at teste det selv.

--
Kim Schulz - Freelance Development | Iowa State -- the high school
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | after high school! -- Crow

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 07-05-02 17:28

On Tue, 7 May 2002 17:08:06 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>http://www.microslorft.com.schulz.dk/ <-- resolver til siden som du også
>kan finde på www.schulz.dk blah.schulz.dk og alle andre *.schulz.dk
>adresser.

Når Andreas sige "resolver" snakker han om DNS.
Hvad der foregår er dette:

1) Din browser spørger dit operativsystems indbyggede
DNS-opslags-service efter IP-adressen på www.microslorft.com

2) Dit operativsystems indbyggede DNS-opslags-service spørger den
nærmeste DNS-server efter adressen på www.microslorft.com

3) Dit operativsystems indbyggede DNS-opslags-service får at vide at
www.microslorft.com findes ikke.

4) Dit operativsystems smarte indbyggede DNS-opslags-service tænker så
at der muligvis mentes www.microslorft.com.schulz.dk

5) Dit operativsystems indbyggede DNS-opslags-service spørger den
nærmeste DNS-server efter adressen på www.microslorft.com.schulz.dk

6) Dit operativsystems indbyggede DNS-opslags-service får at vide at
www.microslorft.com.schulz.dk har IP-adressen 212.54.64.174
jarlskov@dustpuppy > host www.microslorft.com.schulz.dk
www.microslorft.com.schulz.dk is an alias for schulz.dk.
schulz.dk has address 212.54.64.174
jarlskov@dustpuppy >

7) Det rapporteres tilbage til din browser.

8) Din browser spørger 212.54.64.174 efter www.microslorft.com

9) Tiscalis webserver, som har IP-adressen 212.54.64.174 kender ikke
til www.microslorft.com og giver derfor sin standard-side.
jarlskov@dustpuppy > telnet 212.54.64.174 80
Trying 212.54.64.174...
Connected to 212.54.64.174.
Escape character is '^]'.
GET / HTTP/1.1
host: www.microslorft.com

HTTP/1.1 200 OK
Date: Tue, 07 May 2002 16:23:51 GMT
Server: Apache/1.3.22 (Unix) PHP/4.1.2 FrontPage/5.0.2.2623
Last-Modified: Thu, 14 Feb 2002 10:25:09 GMT
ETag: "160ca54-32-3c6b9085"
Accept-Ranges: bytes

nothing to see here
Connection closed by foreign host.
jarlskov@dustpuppy >

/Jarlskov

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-05-02 18:45

On Mon, 06 May 2002 19:39:17 +0200
Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote:

> [...]
> schulz.dk som default search domain? Det giver ikke den store mening;
> webserveren vil sandsynligvis heller ikke acceptere blot "www" som

fordi der står www.schulz.dk og ikke schulz.dk. Jeg checkede ikke men
vidste bare at der stod domænet og ikke worldonline.dk

--
Kim Schulz - Freelance Development | "Love is an ideal thing,
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | marriage a real thing; a

Fra : N/A

Dato : 07-05-02 04:03

Fra : N/A

Dato : 07-05-02 04:03

Fra : N/A

Dato : 07-05-02 04:03

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-05-02 04:48

[snip en masse]
> [...]
> Date: Tue, 07 May 2002 16:23:51 GMT
> Server: Apache/1.3.22 (Unix) PHP/4.1.2 FrontPage/5.0.2.2623
> Last-Modified: Thu, 14 Feb 2002 10:25:09 GMT

men dette sker jo ikke. har testet og jeg ryger bare ind på schulz.dk og
ikke nogen tiscali side. kan godt se ideen men mit stjernealias er sat
godt nok op til at den smider mig ind på schulz.dk og ikke en tiscali
side.

--
Kim Schulz - Freelance Development | HOST SYSTEM RESPONDING,
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | PROBABLY UP...

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 08-05-02 07:03

In article <20020508054823.43293adf.kim@schulz.dk>, Kim Schulz wrote:

> [...]
> ikke nogen tiscali side. kan godt se ideen men mit stjernealias er sat
> godt nok op til at den smider mig ind på schulz.dk og ikke en tiscali

Sjovt, jeg får ellers en "nothing to see here" (som må være
default-siden i tiscalis nye setup), når jeg sætter "domain schulz.dk" i
min resolv.conf

--
Andreas Plesner Jacobsen | Laura's Law:

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-05-02 09:27

> Sjovt, jeg får ellers en "nothing to see here" (som må være
> default-siden i tiscalis nye setup), når jeg sætter "domain schulz.dk"
> i min resolv.conf

meget skummelt. Her tænker browseren noget over det og så ryger den ind
på domænet.

--
Kim Schulz - Freelance Development | "I suppose you expect me to
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | talk." "No, Mr. Bond. I

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-05-02 23:12

[snip]
> Og hvis det så samtidig bliver nævnt at Tiscali _ikke_ har pillet
> ved proxyen i lange tider, kan vi så lave en konklusion omkring
> http://www.schulz.dk/stories.php4?story=02/04/22/3342375

sjovt som i tiscali medarbejdere bliver spydige så snart der er nogen
der mener jeres arbejde ikker er gjort ordenligt.! Gid vi kunne få de
gamle dage tilbage hvor vi havde Image Scandinavia - dengang var
medarbejderne hjælpsomme og tog kritik (positiv som negativ) til sig, og
var der nogen problemer ellers så mailede man lige Frank og sagen var
ordnet inde for en times tid (en service jeg ikke har set noget til de
sidste 2år fra det firma, undtaget enkelte medarbejdere der stadig er
hjælpsomme)

--
Kim Schulz - Freelance Development | Your friends will know you
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | better in the first minute you

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-05-02 04:03

In article <20020507001146.7e756e60.kim@schulz.dk>, Kim Schulz wrote:
> [snip]
>
> sjovt som i tiscali medarbejdere bliver spydige så snart der er nogen
> der mener jeres arbejde ikker er gjort ordenligt.!

Med den formulering der er brugt i artiklen forstår jeg fint Morten
(selvom han skriver her som privatperson).

--
Andreas Plesner Jacobsen | "Atomic batteries to power, turbines to speed."

Fra : Allan Joergensen

Dato : 07-05-02 07:08

> [...]

> ordnet inde for en times tid (en service jeg ikke har set noget til de
> sidste 2år fra det firma, undtaget enkelte medarbejdere der stadig er

Under overskriften "Tiscali/WorldOnline snyder deres kunder" skriver du
blandt andet:

"..opdagede jeg hvordan de snyder deres kunder på det groveste.."

"Hvorfor nu denne løgn om at de hoster mit domæne?"

"det kunne ligne Tiscali/WOL at glemme at lukke for udefra kommende
forbindelser til deres proxies"

"..ja så forsvandt de løgnagtige reklamer.."

Ja, så forstår man jo ikke at Tiscalimedarbejdere bliver bitre når de
læser din "artikel".

Det er fint nok du kan en masse historier om hvordan det var tilbage "i
de gode gamle" dage, men Tiscali, så vel som andre ISP'er, har fået
mange kunder siden da, og det kan simpelthen ikke lade sig gøre bare
lige at skrive til en navngiven medarbejer og få fikset noget.

-
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"I'm a latent telepath." - Ivanova

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-05-02 15:44

On 07 May 2002 06:07:34 GMT, Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote:

> [...]
>mange kunder siden da, og det kan simpelthen ikke lade sig gøre bare
>lige at skrive til en navngiven medarbejer og få fikset noget.

Jeg mindes stadig dengang i de gode gamle IS dage, min computer havde
af uforklarlige grunde mistet noget af opsætningen der gjorde at jeg
ikke kunne komme på netttet, efter et par timer sendte jeg en
SMS->e-mail til et par af dem fra IS jeg kendte fra news, få minutter
sener ringede den ene til min mobil (han kunne jo se nummeret) og
sagde at de ikke havde problemmer, der var masser online, og vi
gennemgik min computers opsætning, og fandt fejlen.
Det er service som ganske regtigt nok ikke vil kunne finde sted i et
stort firma som de største ISP'er vi har idag.

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-05-02 09:54

On 07 May 2002 06:07:34 GMT
Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote:
> Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

[snip - En masse citater fra artikel]
Tjaa jeg lyder måske overkritisk i den artikel men det gjorde mig fandme
sur at der kunne ske sådan noget. Desuden mener jeg at have min ende af
tingene i orden, da jeg for det første gjorde en del for at teste det
inden, og derefter har gjort alt hvad der er blevet foreslået for at
finde "fejlen" på min side.

> [...]
> mange kunder siden da, og det kan simpelthen ikke lade sig gøre bare
> lige at skrive til en navngiven medarbejer og få fikset noget.

Ja tiscali er blevet store og af netop denne grund flytter flere og
flere af mine domæner væk fra dem. Jeg ved godt at man ikke mere kan
skrive direkte til medarbejderne, da de ikke har tid til den slags
direkte henvendelser, men så kunne de i det mindste svare på support
mails (sendt via deres egen support formular). Jeg har flere kviteringer
liggende på supportmails som aldrig er blevet besvaret. Nogle af dem er
fejlen gået i sig selv og andre har jeg måtte opgive en ide eller
ligende. Jeg kan lige så godt sige det med det samme. jeg _gider ikke_
at ringe ind til support linjerne. De gange jeg har gjort dette har jeg
hængt i en telefon kø i længere tid - noget jeg hverken har tid eller
penge til.
Nå men mine forældre har nu lukket deres d.isdn linje hos tiscali(som
var årsagen til at jeg opdagede "fejlen" i første omgang) så jeg oplever
ikke mere det problem jeg var ude for hos dem.Personligt kan jeg være
ligeglad, det irriterer mig gare grænseløst når mindre erfarende surfere
skal holdes for nar.

--
Kim Schulz - Freelance Development | All this time I've been
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | VIEWING a RUSSIAN MIDGET

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-05-02 13:02

In article <20020507105408.5549cd1b.kim@schulz.dk>, Kim Schulz wrote:

> ligeglad, det irriterer mig gare grænseløst når mindre erfarende surfere
> skal holdes for nar.

Det er stadigvæk ikke det der er tilfældet i denne sag. Det ville klæde
dig i det mindste at erkende at du har begået en fejl og fjerne den
side.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Not only Guinness - Linux is good for you, too.

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-05-02 13:08

[snip]
> [...]
> den side.

så snart du har påpeget fejlen og det viser sig at den er på min side,
så skal jeg med glæde fjerne siden og endda komme med en undskyldning.
Indtil da bliver siden hvor den er.
Ingen har indtil vidre kommet med nogle ting som jeg har forkert sat op
på min side og som kan være årsag til fejlen, derfor mener jeg ikke det
er en fejl fra min(vores) side.

--
Kim Schulz - Freelance Development | There *is* intelligent life on
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | Earth, but I leave for Texas

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 07-05-02 13:35