Download over ftp virker ikke.
Fra : Jonas Voss

Dato : 05-05-02 22:46

Jeg har forsøgt at downloade et dokument fra en ftp-server hvor jeg
logger på med en brugerkonto, men det vil ikke lykkes.

Jeg har forgæves forsøgt med NetFinder og Transmit i X.1.4, men de
samme programmer kan fint hente dokumentet hvis jeg booter i Classic.

Jeg kan godt uploade til serveren, og jeg kan også godt downloade fra
andre servere under X.1.4.

Netfinder og Transmit har identiske indstillinger i begge systemer, og
de er indstillet til at forbinde med PORT-mode.

Nogle gode idéer til fejlskydning?

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Morten Reippuert

Dato : 05-05-02 23:18

In article <050520022345332755%spamthis@verture.net>,
Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> Nogle gode idéer til fejlskydning?

er "passive" slået til eller fra i System preferences, Network,
fanebladet "Proxies"? prøv at ændre indstillingen.

Fra : Jonas Voss

Dato : 05-05-02 23:46

In article <42b4ba.ev2.ln@g4.reippuert.dk>, Morten Reippuert
<spam@reippuert.dk> wrote:

> er "passive" slået til eller fra i System preferences, Network,
> fanebladet "Proxies"? prøv at ændre indstillingen.

Hvis "passive" er slået fra kan jeg godt få en listing over serverens
indhold, men jeg kan ikke downloade. Hvis jeg slår "passive" til kan
jeg slet ikke få en listing over serverens indhold.

Det er majt mystiskt.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Jonas Voss

Dato : 05-05-02 23:51

In article <060520020045454311%spamthis@verture.net>, Jonas Voss
<spamthis@verture.net> wrote:

> Hvis "passive" er slået fra kan jeg godt få en listing over serverens
> indhold, men jeg kan ikke downloade. Hvis jeg slår "passive" til kan
> jeg slet ikke få en listing over serverens indhold.

Jeg kan i øvrigt fint hente den med ftp via terminalen, så det tyder på
et software-problem, men hvilket har jeg ingen anelse om.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-05-02 07:12

Jonas Voss <spamthis@verture.net> writes:

> Hvis "passive" er slået fra kan jeg godt få en listing over serverens
> indhold, men jeg kan ikke downloade. Hvis jeg slår "passive" til kan
> jeg slet ikke få en listing over serverens indhold.

Det lugter langt vaek af fejlkonfigureret firewall. Er der SLET ikke
pillet ved noget?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jonas Voss

Dato : 06-05-02 07:36

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Det lugter langt vaek af fejlkonfigureret firewall.

Hos mig eller på serveren?

> Er der SLET ikke pillet ved noget?

Nix, ikke det fjerneste. Det tætteste jeg kom var at skrive 'man ipfw',
men det forstod jeg ikke noget af og derfor lod jeg den være i fred.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Jesper

Dato : 06-05-02 05:35

> [...]

> Netfinder og Transmit har identiske indstillinger i begge systemer, og
> de er indstillet til at forbinde med PORT-mode.

Prøv at vælge passive mode.
--
Jesper.
Email: pinebox [a] myreabox [.] com

http://www.petitiononline.com/warcrime/

Fra : Jonas Voss

Dato : 06-05-02 07:38

In article <1fbr0xs.1ciadkq1dhzlswN%email@in.sig>, Jesper
<email@in.sig> wrote:

> Prøv at vælge passive mode.

I passive mode får jeg desværre slet ingen file-listing fra serveren.
Det får jeg i det mindste med port mode.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |