Adgangskode og "sikker side" med FP2002
Fra : Majer

Dato : 05-05-02 17:51

Hej med jer!

Jeg har nogle billeder fra en fest, som jeg gerne vil ligge på min HP. Jeg
vil gerne lave en sikker side, hvor man kun kan få adgang, hvis man har en
adgangskode. Kan det lade sig gøre med FP2002?...

På forhånd tak.

--
Majer

mit websted:
www.majer.dk

Fra : Arne Hertzsprung Wil~

Dato : 05-05-02 19:02

"Majer" <mispeter[REMOVE THIS]@majer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil gerne lave en sikker side, hvor man kun kan få adgang, hvis man har en
> adgangskode. Kan det lade sig gøre med FP2002?...

ja!

--
ahw

Fra : Majer

Dato : 05-05-02 21:01

"Arne Hertzsprung Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev i en meddelelse

> ja!
>
> --
> ahw

Hej ahw!

Jamen det er jo dejligt at vide!!!*G*... Nej ok, er
jeg mon så så heldig at du kan forklare mig
hvordan??..*S*... ( Nu kunne du selvfølgelig
vælge bare at svare ja igen, men det er vel lidt
spild af tid?!? *G*)...

Mange søndags-hilsner fra

--
Majer

mit websted:
www.majer.dk

Fra : Arne Hertzsprung Wil~

Dato : 06-05-02 17:09

> [...]
> jeg mon så så heldig at du kan forklare mig
> hvordan??..*S*... ( Nu kunne du selvfølgelig
> vælge bare at svare ja igen, men det er vel lidt

Du spurgte om det var muligt -jeg svarede ja - måske skulle du være mere
præcis?
Der er massevis af folk her, der stiller spørgsmål til produktet uden
nødvendigvis at være i besiddelse af det, men blot ønsker at se det an før
evt. køb. Derfor mit svar.

Altså: funktioner - server - tilladelse (endelig IKKE adgangskode) -
tilføj - navn - adgangskode - bekræft adgangskode - markering (prik) i
enten: gennemse dette websted, eller: redigere og gennemse dette websted,
eller: administrere, redigere og gennemse dette websted - o.k.
hak i: gyldigt brugernavn og adgangskode, der er påkrævet for at gennese
dette websted.
Har du skrevet et andet navn udover dit eget som administrator, vil det
betyde at det nye navn + adgangskode skal sættes ind førend man kan se
siden, men kun hvis du har markeret ovenstående med det nævnte hak.

Selv god mandag!
Arne H. Wilstrup

Fra : JK

Dato : 08-05-02 10:41

Hej.

Er det kun muligt at lave en kode på hele sitet på denne måde. Kan man ikke
gøre det på en bestemt side i stedet for.

Hilsen
Jesper

Fra : Karen Marie Madsen

Dato : 08-05-02 21:48

Ja det var det samme jeg også gerne vil have at vide.

MVH

Karen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-05-02 22:06

Wed, 8 May 2002 22:47:39 +0200, skrev "Karen Marie Madsen"
<kmmadsen@post.tele.dk>:

>[Indlæg + bundcitat fraklippet]

Når du svarer på et indlæg vær rar at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Gevaldi

Dato : 05-05-02 22:11

> [...]
> vil gerne lave en sikker side, hvor man kun kan få adgang, hvis man har en
> adgangskode. Kan det lade sig gøre med FP2002?...

Find et script her:
http://www.script.dk

Jeg bruger dette:

<script language="JavaScript">
<!--
function CheckPassword() {
var username=document.login.username.value;
var password=document.login.password.value;
location.href = username + password+'.htm';
}
//-->
</script>

Du laver en side hvor login og password
skal indtastes. Derefter laver du en side
som du f.eks. kalder:
Majer1billeder.htm
Login navnet er så Majer1 og password
er billeder.

/Gevaldi

Fra : Karen Marie Madsen

Dato : 07-05-02 13:00

Hej gruppe

Jeg har et spørgsmål der er lidt i tråd med det der er stillet her. Jeg
bruger Front Page 2000 DK, har en udbyder der understøtter Front Page. Jeg
har så nogle steder på min hjemmesiden/mapper hvor jeg har fået tildelt navn
og adgangskode (efter eget ønske). Jeg har så prøvet at være inde i den
funktion der hedder sikkerhed og tilladelser, hvis jeg så prøver at ændre
den fra at alle kan bruge den til "kun registrerede bruger", så kan jeg kun
gøre det for hele web stedet. Jeg har ellers markeret det eksakte sted som
skal være med adgangskode til, men det virker bare ikke. Hvad gør jeg galt?

MVH

Karen

Fra : Ulrich Bojko

Dato : 26-05-02 11:44

Prøv engang at gå ind på netcoders.dk

Der ligger nogle scripts som er lige til at gå til. Og som kræver minimal
opsætning.