Fatlow brugere -- hjælp!
Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 05-05-02 17:09

Hej

Jeg er ved at få kørt Fatlow i stilling (jeg har desværre mistet alle data
fra sidst jeg tabte mig).

Når jeg opretter en ny varer og kommer til fedt indhold i gram er der også
et felt der hedder flerumættede.

På varen kan der stå 5 gram fedt heraf 0,7 gram flerumættede, skal jeg nu i
Fatlow indtaste:

5 gram fedt
0,7 gram flerumættede eller

4,3 gram fedt
0,7 gram flerumættede

Er der nogen der ved hvordan Fatlow regner ?

Flerumættede er de farlige ikke ?

mvh
Henrik

Fra : Linda Sørensen

Dato : 06-05-02 18:37

Hejsa

>På varen kan der stå 5 gram fedt heraf 0,7 gram flerumættede, skal jeg nu i
>Fatlow indtaste:
>
>5 gram fedt
>0,7 gram flerumættede eller
>
>4,3 gram fedt
>0,7 gram flerumættede

Du skal indtaste 5 gram fedt og under flerumættede skal du taste 0,7
Det er kun for at holde regnskab med, hvor mange flerumættede fedtsyre
du indtager.

>Flerumættede er de farlige ikke ?

Nej - flerumættede eller polyumættede som de også hedder, er
LIVSNØDVENDIGE.
Grunden til at man siger, at man skal indtage fedt er bl.a. at
flerumættede fedtsyre indgår i dannelsen af nogle livsnødvendige
hormoner inde i kroppen - uden tilførelse af disse, vil din krop ikke
kunne fungere !
Flerumættede fedtsyrer findes mest i al vegetabilsk fedt såsom olier
samt i fisk.
Mvh
Linda Sørensen
http://www.gladogslank.dk - din kommende guide til sundhed og livsglæde