Filer på hjemmeside...
Fra : Mads Breddam

Dato : 05-05-02 13:29

Hej.

Jeg har en hjemmeside. I forbindelse med skolen ville det være rart hvis jeg
kunne ligge mine opgaver ud på denne så jeg altid kan hente dem på skolen.
Jeg oprettede et bibliotek "skole" på min hjemmeside. Tanken var så at her
ville jeg bare smide alle mine opgaver.... Men jeg gider ikke at skulle lave
links til dem på en index side hver gang. Kan man ikke få browseren til
automatisk at se hvilke filer der ligger på siden??

--
Mads Breddam
breddam@jyde.dk

"Smilet er den korteste distance mellem to mennesker". Victor Borge.

Fra : Mads Breddam

Dato : 05-05-02 13:31

Bruger i øvrigt Frontpage til at lave hjemmesider, men det er vel i grunden
ligemeget. Til uploadning bruger jeg CuteFTP.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-05-02 15:54

Sun, 5 May 2002 14:28:57 +0200, skrev "Mads Breddam"
<breddam@jyde.dk>:

>Men jeg gider ikke at skulle lave
>links til dem på en index side hver gang. Kan man ikke få browseren til
>automatisk at se hvilke filer der ligger på siden??

Det afhænger af opsætningen på dit webhotel.

På en del servere vil man få en oversigt over de filer, der
ligger i en mappe, såfremt man ikke har en default side i mapen.
(index.htm(l), default.htm(l) eller tilsvarende med asp eller php
som filtype)
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Mads Breddam

Dato : 05-05-02 16:04

> [...]
> ligger i en mappe, såfremt man ikke har en default side i mapen.
> (index.htm(l), default.htm(l) eller tilsvarende med asp eller php

Det var også det jeg håbede på ville ske. Men den skriver bare: 403
forbidden..... Jeg har en sol/subnet konto.