Hunde og folk.....
Fra : Holm

Dato : 05-05-02 12:03

Hej Gruppe

Det er altid godt med en ordentlig debat, men debatten om Jo -Anns hvalpe
var da vist ved at blive ret højrøstet...jeg havde ihvertfald brug for
ørepropper på et tidspunkt , så højt der blev råbt..:0 )))

I bund og grund handler det bare om at vi mennesker søger andres accept
istedet for at stole på os selv og hvile i det vi selv mener er rigtigt !
Vi vil diskutere , hævde vores egen mening, og skælde ud på dem som gør
tingene anderledes end andre !! Janteloven lever !
Vi er så gode til at gøre os til "dommere" over hinanden og straks hidse os
op over forskellige meninger.
Jeg siger ikke at det ikke kan være SUNDT at diskutere....jeg funderer blot
over mennesker i almindelighed og så kigger jeg lige på mine hunde og
konstaterer at de er fuldstændig ligeglade med alle de mails jeg sidder og
læser ( for at lære noget om hunde..), og så beder de mig gå i "action" ,
lette rø... og komme med udenfor, der hvor tingene virkelig sker :0))
Man kan diskutere i en uendelighed, men hvad betyder det egentlig at andre
har en anden mening end en selv ?
Har man et stort behov for at blive bekræftet må det vist bunde i manglende
selvtillid , og man kommer uvilkårligt til at sætte andres meninger højere
end sine egne.

Jeg synes iøvrigt at alle parter har ret på hver deres måde...der må ganske
enkelt være balance i hvalpes opvækst.

Til orientereing kan jeg oplyse at virus (f,eks parvo ) kan overleve i
fæces/spyt utroligt længe , så i princippet kan hvalpe , som ikke er fuldt
beskyttet via vaccine, godt møde virus hvor som helst der har gået en
smittet hund !!
Man må så afgøre med sig selv hvad man tør binde an med og ikke !

Med fornøjelig hilsen
Holm og hunde