Andet multimedie
bentjuul 3670
Kopimærke gif og jpg?
Fra : Peter

Dato : 05-05-02 11:44

Hej

Kan man kopimærke sine gif og jpg, så man kan bevise, at det er ens ejendom,
hvis man ser dem andre steder på nettet?

Jeg snakker om stegografi eller lignende - dvs. ikke noget man umiddelbart
kan se.

Hilsen Peter

Fra : jopa

Dato : 05-05-02 13:24

"Peter" skrevbla..
> Kan man kopimærke sine gif og jpg, så man kan bevise, at det er ens
ejendom,
> hvis man ser dem andre steder på nettet?

http://www.digimarc.com

jopa
www.jp-web.dk
www.web-templates.dk

Fra : emj

Dato : 05-05-02 14:39

jopa skrev i <3cd52449$0$50872$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>http://www.digimarc.com

Virker ikke på GIF-billeder.
Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : wulff

Dato : 05-05-02 16:42

On Sun, 5 May 2002 12:43:57 +0200, "Peter" <no_spam@no.where> wrote:
> [...]
>hvis man ser dem andre steder på nettet?
>Jeg snakker om stegografi eller lignende - dvs. ikke noget man umiddelbart

En hurtig søgning på google efter 'gif steganography' gav f.eks.
følgende liste med software, der måske kan bruges til dit formål (se
f.eks. S-Tools4):

http://members.tripod.com/steganography/stego/software.html

hth

Fra : Svend Erik

Dato : 08-05-02 21:29

Mit kamera har nogle pixelfejl, som giver lyse prikker på et mørkt billede.
Mon ikke disse er bedre end en gentest, da det vel er de samme få tilfældige
prikker hver gang ud af flere millioner. Med denne fejl har et ordentligt
kamera vel ikke?

Da det vel er tilfældige fejl og ikke er en seriefejl på kameraet, betyder
det jo, at et billede altid kan spores tilbage til det kamera, der har
optaget det.

Det var blot min private teori.

Med venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 19-05-02 00:26

Peter wrote:

> [...]
> hvis man ser dem andre steder på nettet?
>
> Jeg snakker om stegografi eller lignende - dvs. ikke noget man umiddelbart

I gif kan du skrive en tekst med to (eller flere parvise) helt ens
farver.

Hvis gifformatet har 16 eller 255 farver og du kun bruger 15 eller 254
så er det muligt at gemme oplysningerne.

Fra : Peter

Dato : 19-05-02 06:58

> I gif kan du skrive en tekst med to (eller flere parvise) helt ens
> farver.
>
> Hvis gifformatet har 16 eller 255 farver og du kun bruger 15 eller 254
> så er det muligt at gemme oplysningerne.

OK - det lyder ganske fint - jeg er bare ikke helt med på hvordan man gør?
De bruger 32 farver, men det kan jo skiftes.
Jeg bruger Photoshop.

Hilsen Peter