Hvilket grafikkort
Fra : Azazel

Dato : 05-05-02 09:07

Nå, ja det spørgsmål er jo stillet mange gange. Men grafikkort markedet er
lidt af en jungle. Dog har jeg fundet ud af at Daytona ikke er af bedste
kvalitet.

Men tilbage til det egentlige - hvilket grafikkort?

PC: Athlon XP 1900+, Asus A7V333

TV-out er ekstrem vigtigt
Helst uden blæser
Lidt 3d spil bliver det jo også til.
Pris: max. 2500 men gerne billigere

Fra : Azazel

Dato : 05-05-02 09:13

Gerne linkt til anmeldelser
Har dog kigget lidt på edbpriser.dk og hardware-test.dk

Fra : Peter Mathiesen

Dato : 05-05-02 10:21

"Azazel" <na@na.na> skrev i en meddelelse
> [...]
> Lidt 3d spil bliver det jo også til.
> Pris: max. 2500 men gerne billigere
>
> kører selv med et geforce 3 ti 200 til små 1700 kr
Med selv samme bundkort og CPU.

Fra : Azazel

Dato : 05-05-02 11:11

> Med selv samme bundkort og CPU.

Tja, det havde jeg jo også overvejet eller Radeon 8500.
Nogen som kan anbefale et mærke?

Fra : Peter Mathiesen

Dato : 05-05-02 11:18

> Tja, det havde jeg jo også overvejet eller Radeon 8500.
> Nogen som kan anbefale et mærke?
>
> Tja, jeg kører med Creative TI200 og det kører bare derudaf.
Kan også fint overcl. til 200 core og 500 ram.

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 05-05-02 19:29

"Azazel" <na@na.na> wrote in message news:ab2p7n$2sdh$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> kvalitet.
>
> Men tilbage til det egentlige - hvilket grafikkort?

Du kan næsten for et GeForce4 Ti4400 for de penge. Vil du ikke bruge de
200,- ekstra, så køb dig et Ti4200. Der er stadig for mange problemer med
Radeon 8500.

Jeg har selv et MSI Ti4400, som jeg er meget tilfreds med. Det sparker
rigtigt mange FPS ud med en fremragende billedekvalitet.

Fra : Azazel

Dato : 05-05-02 20:10

"Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Azazel" <na@na.na> wrote in message

> Du kan næsten for et GeForce4 Ti4400 for de penge. Vil du ikke bruge de
> 200,- ekstra, så køb dig et Ti4200. Der er stadig for mange problemer med
> Radeon 8500.

Tjo, det ku jeg jo godt.

Andre som mener at der er problemer med Radeon 8500?

> Jeg har selv et MSI Ti4400, som jeg er meget tilfreds med. Det sparker
> rigtigt mange FPS ud med en fremragende billedekvalitet.

Andre der har erfaringer ?

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-02 13:59

On Sun, 5 May 2002 21:10:27 +0200, "Azazel" <na@na.na> wrote:

>"Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Tjo, det ku jeg jo godt.
>
>Andre som mener at der er problemer med Radeon 8500?

Jeg har ingen problemer med mit Radeon 8500.
Der var vist lidt problemer med driverne da kortet udkom, men det er
jo ved at være noget tid siden. Jeg har dog valgt at købe Radeon 8500
(altså ikke LE udgaven) der er "built by ATI". Ved ikke om det gør en
forskel.

/Charles