Løgkompot af rødløg
Fra : Lone Hjorth

Dato : 05-05-02 08:59

Jeg spiste en lækker salat på en cafe for et par dage siden... Findes det
bedre; siddende på en fortovscafé i bragende solskin på en fridag med sin
elskede ved sin side og nyde en lækker hummussalat...?!

Nå, tilbage til pointen. På denne salat var der blandt diverse lækkerier
altså en lille smule hjemmelavet rødløgskompot. Det smagte himmelsk og en
lille smule sødt. Jeg kan forestille mig at det er meget nemt at lave, men
hvordan... HJÆLP, så jeg kan impornere min kæreste herhjemme (-altså med
madlavningen... )

KH. Lone

Fra : Henrik

Dato : 05-05-02 10:01

Kender du Google?

Google:
Arla:
http://www.arlafoods.dk/C1256A11003233CD/alldocs/Q705B6260F953F878C1256B0D00
467B8B!Open&HJ100D01Cat01&028&001

Den royale:
http://opskrifter.sol.dk/samlingen/o0510573.html

H.

Fra : Henrik

Dato : 05-05-02 10:42

Det lange link driller lidt (skal kopieres af to omgange til browseren), så
her er opskriften fra Arla/Danske slagterier:

Rødløgskompot
3 rødløg
4 dl rødvin
4 spsk rødvinseddike
3 spsk honning
1 stjerneanis
persille til pynt

Rødløgskompot:
Pil rødløgene og hak dem groft. Kom løgene i en gryde med rødvin, eddike,
honning og stjerneanis og lad det koge ved middel varme - til de begynder at
mørne, og lagen forsvinder ind til en næsten sirupsagtig konsistens. Det
tager 30-40 minutter. Smag til med salt og peber og pynt med persille ved
servering.

Fra : Margit

Dato : 05-05-02 17:44

Hej Lone
Har lige kopieret Henriks opskrift på Løgkompot. Det lyder lækkert,
men hvad spiser man den til?
Mvh Margit

Lone Hjorth <lone@hjorth.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4A5B8.12424$HZ2.895475@news000.worldonline.dk...

Fra : jesper

Dato : 05-05-02 21:27

"Margit" <saaj@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Lone
> Har lige kopieret Henriks opskrift på Løgkompot. Det lyder lækkert,
> men hvad spiser man den til?
> Mvh Margit

Jeg fandt lige opskriften på arlafoods side og har lavet et link der virker:
http://makeashorterlink.com/?D278430D
De foreslår stegt ribbenssteg, men lur mig om man ikke kan finde på noget
mere elegant

Jesper

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 06-05-02 05:25

Jesper skrev:

> http://makeashorterlink.com/?D278430D

Jeg synes at det er en god idé at nævne det oprindelige link sammen
med den forkortede udgave. Hvis makeashorterlink.com en dag lider
dotcom-døden, så vil Google være fyldt med en masse ubrugelige hen-
visninger.

I dette tilfælde hed den oprindelige URL <http://www.arlafoods.dk/C1256A11003233CD/alldocs/Q705B6260F953F878C1256B0D00467B8B!Open&HJ100D01Cat01&028&001> (smukt, ikk'?).

// Klaus

Fra : Henrik

Dato : 06-05-02 17:26

Yes! smukt...men hvorfor bides linket over fra min afsendelse til
modtagelsen her i NG?

Jeg checkede specifikt 2. gang, at det var helt her inden afsendelsen.

H.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 06-05-02 17:36

Henrik skrev:

> hvorfor bides linket over fra min afsendelse til modtagelsen her
> i NG?

Det er vel din newsreader der ikke synes at den vil lave linjer som
er længere end {mumle} tegn?

(Har du fået lov til at bruge @spam.dk som afsenderadresse af ejer-
manden?)

((Vi bør futte et andet sted hen...))