OS X gider ikke vente
Fra : Henrik Münster

Dato : 04-05-02 23:42

Hvorfor er OS X så utålmodig? Jeg har jo denne her gamle iMac 233. Den
går på stand-by efter nogen tid, men den er åbenbart ikke helt død. I
hvert fald kan Mail godt hente på og NewsWathcer hente news.
Det er jo meget fint. Det er til gengæld irriterende, at hvis der
kommer en eller anden fejlmeddelelse som f.eks. en netværksfejl fra IE,
der lige finder på at opdatere en side, så siger den: "Båt båt båt båt
båt båt båt båt båt båt båt båt båt båt båt båt båt båt båt båt båt båt
[...]
båt båt båt båt båt båt båt båt", lige indtil man bestyrtet kommer
farende for at se, hvilken forfærdelig hændelse, der nu er overgået ens
stakkels computer. Når den er så oprevet, må der jo være noget helt galt.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 05-05-02 06:32

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Det er jo meget fint. Det er til gengæld irriterende, at hvis der
> kommer en eller anden fejlmeddelelse som f.eks. en netværksfejl fra IE,
> der lige finder på at opdatere en side,

snip

> lige indtil man bestyrtet kommer
> farende for at se, hvilken forfærdelig hændelse, der nu er overgået ens
> stakkels computer. Når den er så oprevet, må der jo være noget helt galt.

Jeg har det med IE, som med nogle personer: Lad dem aldrig vær alene med
en computer

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Henrik M?nster

Dato : 05-05-02 09:10

In article <muenster-80297A.00421105052002@news.tele.dk>,
Henrik M?ster <muenster@mac.com> wrote:

> [...]
> Det er jo meget fint. Det er til geng?ld irriterende, at hvis der
> kommer en eller anden fejlmeddelelse som f.eks. en netv?rksfejl fra IE,
> der lige finder p? at opdatere en side, s? siger den: "B?t b?t b?t b?t
> b?t b?t b?t b?t b?t b?t b?t b?t b?t b?t b?t b?t b?t b?t b?t b?t b?t b?t
(...)
> b?t b?t b?t b?t b?t b?t b?t b?t b?t", lige indtil man bestyrtet kommer
> farende for at se, hvilken forf?rdelig h?ndelse, der nu er overg?et ens
> stakkels computer. N?r den er s? oprevet, m? der jo v?re noget helt galt.

Det var da m$)Akeligt. I dette indl¾g, som jeg selv har skrevet, kan jeg
ikke l$)Ae de danske bogstaver, og skrifttypen er en anden en normalt.
Kan nogen se i headerne, hvad der er galt? Jeg kan heller ikke skrive de
danske bogstaver her i svaret. Det var da m$)Akeligt!

Henrik M?nster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-05-02 09:25

M?nster...

Så kan man selv sætte "o" eller "ø" ind efter behov

Martin

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-05-02 10:14

On 5.5.2002 10:25, in article 1fbpgtl.1jtymmb1nmyt6eN%mb@talent.dk, "Martin
Bredthauer" <mb@talent.dk> wrote:

> M?nster...
>
> Så kan man selv sætte "o" eller "ø" ind efter behov

Š hvis navnet ikke er mønsterbeskyttetŠ

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-05-02 17:54

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Š hvis navnet ikke er mønsterbeskyttetŠ

Nåh ja, det er jo "ü".

Hvad bedre er, efter at Henrik har indstillet newswatcher korrekt igen,
så får vi hans yndige "face" i stedet for en 2bit iMac.

Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-05-02 10:31

"Henrik M?nster" <muenster@mac.com> writes:

> Det var da m$)Akeligt. I dette indl¾g, som jeg selv har skrevet, kan jeg
> ikke l$)Ae de danske bogstaver, og skrifttypen er en anden en normalt.
> Kan nogen se i headerne, hvad der er galt? Jeg kan heller ikke skrive de

Har du fortalt dit program at du er blevet en japansk samurai, eller
tilsvarende?

Dine headere siger ingenting. Du må hellere gå tilbage til UTF-8, og
så herefter lade være med at pille.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert

Dato : 05-05-02 13:03

Henrik M?nster <muenster@mac.com> wrote:

> [...]
> normalt. Kan nogen se i headerne, hvad der er galt? Jeg kan heller ikke
> skrive de danske bogstaver her i svaret. Det var da m$)Akeligt!

det først indlæg var ok (ISO 8551 latin) men dette var helt til hundene
- har du ikke eftfølgende fået ændret tegnset? Desværre angive MT ikke
hvilket tegnsæt i headder'ne men umidelbart lyder det som om du harfået
skiftet til UTF-et eller andet (jvf visning med alternativ font)

NB. Mönsters INC. -> LOL

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Henrik M?nster

Dato : 05-05-02 15:07

In article <1fbpqc9.8o8lyb2pvxhpN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert) wrote:

> [...]
> hvilket tegnsæt i headder'ne men umidelbart lyder det som om du harfået
> skiftet til UTF-et eller andet (jvf visning med alternativ font)

Dit indl¾gg er nu heller ikke for p¾nnt. De danske tegn er blevet
japanske. Det m¾rkelige er, at din skriftype er en anden og i lille st¿r
relse. Det er som om, NewsWatcher bare bruger samme tegntabel, n?r man
svarer.
Hvad er der sket, og hvor stiller jeg tegntabellen om? Jeg mener
ikke, jeg har pillet ved noget. Og i andre indl¾g er der ingen
problemer. Mysti-fystisk!

Henrik M?nster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-05-02 16:06

In article <muenster-05EB50.16064705052002@news.tele.dk>,
"Henrik M?nster" <muenster@mac.com> wrote:

> Dit indlægg er nu heller ikke for pænnt. De danske tegn er blevet
> japanske. Det mærkelige er, at din skriftype er en anden og i lille stør
> relse. Det er som om, NewsWatcher bare bruger samme tegntabel, n?r man
> svarer.
> Hvad er der sket, og hvor stiller jeg tegntabellen om? Jeg mener
> ikke, jeg har pillet ved noget. Og i andre indlæg er der ingen
> problemer. Mysti-fystisk!

Nå, nu har jeg pillet ved nogle indstillinger i NewsWatcher og fundet et
menupunkt kaldet: "Compose as". Så kan jeg lave tegntabellen om. Det
lader til, at de citerede indlæg var skrevet på kinesisk!(?)

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-05-02 20:43

In article <muenster-05EB50.16064705052002@news.tele.dk>,
"Henrik M?nster" <muenster@mac.com> wrote:

> Hvad er der sket, og hvor stiller jeg tegntabellen om?

Preferences/Languages

Når du er ved det, så sæt også lige et hak i Preferences/Message
options/Send with mime.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-05-02 21:11

In article <newsspam4-CC5FBF.21424505052002@dtext.news.tele.dk>,

> Preferences/Languages

Den stod rigtigt. Men der var også kryds i "Use article's character set
for reply". Jeg har nok svaret på et indlæg fra en, der brugte UTF eller
sådan noget, og så har NewsWatcher bare fortsat med det.

> Når du er ved det, så sæt også lige et hak i Preferences/Message
> options/Send with mime.

Det havde jeg regnet ud, da jeg gennempløjede settings i eftermiddag.
Ser det her ikke fint ud? Jeg har jo ikke brugt News Watcher så længe,
og det tager tid at indstille et nyt program. Der er jo hundredevis af
indstillinger, og i starten lader man jo bare de fleste stå, som de
stod. Man (jeg) har jo svært ved at gennemskue, hvad de betyder.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-05-02 01:42

In article <muenster-C0C02A.22112705052002@news.tele.dk>,
> [...]

> for reply". Jeg har nok svaret på et indlæg fra en, der brugte UTF eller
> sådan noget, og så har NewsWatcher bare fortsat med det.

Newswatcher gætter forkert en gang i mellem hvis tegnsættet ikke står
ordentligt.

> Det havde jeg regnet ud, da jeg gennempløjede settings i eftermiddag.
> Ser det her ikke fint ud?

Det er nydeligt.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 05-05-02 21:45

> [...]

> japanske. Det m¾rkelige er, at din skriftype er en anden og i lille st¿r
> relse. Det er som om, NewsWatcher bare bruger samme tegntabel, n?r man

det er dig der lider af sætte fejl - indlæget var skrevet i MacSOUP

> Hvad er der sket, og hvor stiller jeg tegntabellen om? Jeg mener
> ikke, jeg har pillet ved noget. Og i andre indl¾g er der ingen
> problemer. Mysti-fystisk!

kig under Fonts og Languages i MT's Preferences.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-05-02 22:11

In article <9k54ba.ev2.ln@g4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> det er dig der lider af sætte fejl - indlæget var skrevet i MacSOUP
(...)
> kig under Fonts og Languages i MT's Preferences.

Som jeg skrev til Martin Edlich, så stod den rigtigt. Der var bare hak
ved, at den skulle bruge samme tegnsæt som den besked, man svarer på.
Måske er det det, der var galt. Og så var der heller ikke hak ved MIME,
men det har jeg ikke pillet ved. Nu er begge dele ændret, og så skulle
der ikke være mere bøvl. Det er nu underligt, for jeg har da brugt
NewsWatcher nogen tid uden problemer.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-05-02 22:36

"Henrik Münster" <muenster@mac.com> writes:

> (...)
>
> Som jeg skrev til Martin Edlich, så stod den rigtigt. Der var bare hak
> ved, at den skulle bruge samme tegnsæt som den besked, man svarer på.

Hvem af os har send dig kinesiske emails? Som du ville svare paa?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-05-02 13:04

In article <kkwuuijn01.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Hvem af os har send dig kinesiske emails? Som du ville svare paa?

Det var netop det mærkelige. Det var min egen tråd, som jeg selv
startede. Da jeg læste mit eget indlæg, var de danske bogstaver helt
mærkelige. NewsWatchter stod til at acceptere tegntabellen fra
indlægget, der svares på og til ikke at bruge MIME. Jeg har indtryk af,
at det så nogle gange er lidt tilfældigt, hvad NewsWatcher finder på.
Men der er ikke rigtigt nogen, der har svaret på, hvorfor OS X er så
utålmodigt og bare står og båtter, indtil jeg afbryder det. Det er lidt
irriterende, når computeren ofte er tændt, selv om man er væk fra den et
stykke tid. Og den går altså på vågeblus, men kan åbenbart godt lave
lidt alligevel.
Der er tale om "netværksfejl" fra både NewsWatcher og Internet
Explorer. Det kan jo ske, at de ikke lige kan komme igennem. Normalt
ville man bare prøve en gang mere, og så går det som regel. Men det kan
den lille iMac åbenbart ikke finde ud af selv.

Henrik Münster
Esbjerg