AppleWorks 6.2.4 >< DK stavekontrol
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-05-02 16:09

Efter opdatering af AppleWorks DK til 6.2.4 har jeg mistet muligheden
for at bruge dansk stavekontrol. (Programmet vil ikke kendes ved de
gamle ordbøger fra 6.2.2) Er der andre der oplever det samme?

Martin

Fra : pst

Dato : 04-05-02 17:20

In article <1fbo4up.1r9qv7f1x6ct1iN%mb@talent.dk>,
mb@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> Efter opdatering af AppleWorks DK til 6.2.4 har jeg mistet muligheden
> for at bruge dansk stavekontrol. (Programmet vil ikke kendes ved de
> gamle ordbøger fra 6.2.2) Er der andre der oplever det samme?

Nope, jeg kan fint gå ind og vælge dansk ordbog, og den virker fino. Men
det er også standardordbogen, som jeg har. Jeg har ikke tilføjet ord
eller noget (hvis man kan det?!).
Intet problem her.

Mvh. Poul

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-05-02 17:46

pst <et@eller.andet> wrote:

> Nope, jeg kan fint gå ind og vælge dansk ordbog, og den virker fino. Men
> det er også standardordbogen, som jeg har. Jeg har ikke tilføjet ord
> eller noget (hvis man kan det?!).
> Intet problem her.

Jeg har netop opgraderet. Jeg skulle selv slå den over på dansk ordbog,
men min brugerordbog var uændret valgt. Jeg kan bare ikke finde en dansk
orddelingsordbog.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-05-02 23:00

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Jeg har netop opgraderet. Jeg skulle selv slå den over på dansk ordbog,
> men min brugerordbog var uændret valgt. Jeg kan bare ikke finde en dansk
> orddelingsordbog.

Her er der kun en DK1-6.2 og jeg har aldrig kunnet få adgang til
ordbøgerne (muligheden er grå!)
Måske skyldes det, at jeg købte maskinen - as is - hos en
radioforhandler, der havde sat den op til en anden (mulig) kunde. Har
aldrig fået skiverne med.
Kan man hente disse ordbøger til AW et eller andet sted?
AW er/var vist ikke bundlet med PBG4?

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 05-05-02 01:28

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Kan man hente disse ordbøger til AW et eller andet sted?
> AW er/var vist ikke bundlet med PBG4?

Kun hvis du køber en hel ny AppleWorks i det sprog du vil har
ordbøgerne. Jeg prøvede en gang og løb byen rundt, snakkede med gud og
hver mand i telefon, men lige meget hjalp det. Der er ikke nogen der
sælger _kun_ ordbøgerne. Trist men sand.

hilsen
Sebastian
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-05-02 06:13

Sebastian Loeck <sebalo@worldonline.dk> wrote:

> Kun hvis du køber en hel ny AppleWorks i det sprog du vil har
> ordbøgerne.

Problemet er løst! Det viste sig at være en "fejl 40" (dvs. det var mig,
brugeren som sidder 40 cm fra skærmen, der ikke helt havde styr
tingene.)

Ovenstående citat fik mig til at tænke på, at jeg faktisk aldrig tidl.
har valgt nogen ordbog til AppleWorks, da den er købt som DK version.
Jeg overså derfor den knap, som hedder "Vælg" og troede fejlagtigt, at
idet der kun stod én ordbog nederst i dialogboksen, så var der kun den
ene valgmulighed.

Martin med de røde øre

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-05-02 16:08

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Problemet er løst! Det viste sig at være en "fejl 40" (dvs. det var mig,
> brugeren som sidder 40 cm fra skærmen, der ikke helt havde styr
> tingene.)

Må jeg blive medlem af klubben?

Hviske: (Ville egentlig have skrevet: "Hvor dum kan man være"? men det
skal man vist ikke i denne gruppe. Det ville være alt for fristende for
visse personer, og så får vi alle bare tæsk af OT-haderne

Tak. Dét hjalp.

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-05-02 19:52

In article <1fbpudj.1i4ks3p3m5hxeN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Må jeg blive medlem af klubben?

Har du heller ikke styr på det der sidder bag MB's skærm?

Jeg er forresten mere tilhænger af ID 10T-fejl...

Fra : Sebastian Løck

Dato : 06-05-02 13:50

sebalo@worldonline.dk (Sebastian Loeck) wrote

> [...]
> hver mand i telefon, men lige meget hjalp det. Der er ikke nogen der
> sælger _kun_ ordbøgerne. Trist men sand.

Om det er lovlig eller ej kan jeg ikke bedømme. Jeg fralægger mig alt
ansvar. Men hvis parlez francais en peut kan man finde de europäiske
hovedsprogs ordbøger hos en fransk MacUserGroup:
http://www.mapomme.com/telecharger/dictionnaires.shtml

hygge
Sebastian

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-05-02 15:39

In article <ad9385a.0205060449.1d07fee6@posting.google.com>,
thorfinn@forum.dk (Sebastian Løck) wrote:

> [...]
> ansvar. Men hvis parlez francais en peut kan man finde de europäiske
> hovedsprogs ordbøger hos en fransk MacUserGroup:

Heuresement, ce n'est pas une probleme. Mais je ne peus pas trouver les
dictionnaires danoise. Peut-etre danois n'est pas une langue principaux.
Eller noget i den stil.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 05-05-02 01:28

> [...]

> Jeg har netop opgraderet. Jeg skulle selv slå den over på dansk ordbog,
> men min brugerordbog var uændret valgt. Jeg kan bare ikke finde en dansk

Her er det alle Thesaurus bøgerne, som AW 6.2.3 (OS 9.22) ikke vil
finde. Det er nu ikke det værste, da jeg alligevel aldrig bruger dem.
Men dumt er det alligevel. Stavekontrol og orddeling virker fint.

hilsen
Sebastian

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-05-02 08:36

In article <1fbouk6.15wvc9o1trndf0N%sebalo@worldonline.dk>,
> [...]

> finde. Det er nu ikke det værste, da jeg alligevel aldrig bruger dem.
> Men dumt er det alligevel. Stavekontrol og orddeling virker fint.

Sjovt. Jeg kan ikke finde en orddelingsordbog på dansk. Og jeg har lige
købt AppleWorks 6 DK på cd i æske og det hele. Så det burde da være en
fuld udgave. Måske findes der slet ikke en dansk orddelingsordbog mere.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Sebastian Løck

Dato : 06-05-02 09:42

Henrik M?ster <muenster@mac.com> wrote

> Sjovt.
Det vil jeg nu ikke kalde det. Jeg vil heller kalde det sjusk.

> Jeg kan ikke finde en orddelingsordbog på dansk. Og jeg har lige
> købt AppleWorks 6 DK på cd i æske og det hele. Så det burde da være en
> fuld udgave. Måske findes der slet ikke en dansk orddelingsordbog mere.

Hvis en væsentlig funktion i programmet ikke er tilgængeligt kan du
fordre prisnedslag. Hvornår lærer de f... programmør egentlig at de
skal levere den vare, de lovede?

hilsen
Sebastian