Valg af graffikort
Fra : Zalasta

Dato : 03-05-02 20:55

Hvilket graffikort er absulut det det bedste, uden hensyn til pris?

Fra : Christian Catu

Dato : 03-05-02 20:59

"Zalasta" <ccc47212@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hvilket graffikort er absulut det det bedste, uden hensyn til pris?

Det jeg har set med de bedste reviews er Suma GeForce4 Ti4600

Fra : Mr. X

Dato : 03-05-02 21:41

"Christian Catu" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> wrote in message

> "Zalasta" <ccc47212@vip.cybercity.dk> wrote in message
>
> Det jeg har set med de bedste reviews er Suma GeForce4 Ti4600

Nemlig Geforce 4 Ti 4600 er helt klart den der topper. Det er ikke bare det
bedste grafikkort inden for Geforce serien (ang, flest points i test
programmer) men i det hele taget det "største og bedste" grafikkort på
market (igen, ang points i testprogramm (3D))

Fra : Lyrik

Dato : 04-05-02 00:07

"Zalasta" <ccc47212@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hvilket graffikort er absulut det det bedste, uden hensyn til pris?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
The SGI Onyx 3000 series with InfiniteReality3 graphics

Pris cirka 75.000 $
Fra Silicon Grafics.
http://www.sgi.com/visualization/onyx/ir3.html

Der er tilbud på dem lige nu))
Specifikationer:
a.. Unsurpassed image quality with full-scene 8 subsample anti-aliasing at
up to 6.1 billion samples per second and quad-buffered stereo 48-bit RGBA or
16-bit Luminance/Alpha data
b.. Real-time flyover of unlimited geospecific terrain using hardware
clip-mapping, 256MB of dedicated texture memory, and fast texture paging
c.. Interactive volume rendering of seismic or medical data using
trilinearly interpolated 3D textures and interactive texture lookup tables
d.. Interactive analysis of unlimited image sizes using
hardware-accelerated image processing
e.. Real-time processing and output of high-definition film and video data
with real-time color space conversion and support of all major formats
f.. Extreme resolution displays with up to 8.3 million pixels output on up
to eight independently programmable video channels
g.. Scalable environments with up to 16 InfiniteReality3 graphics pipes,
each supporting a different independent user or viewing frustum in a
scalable display
h.. High-bandwidth visual serving to deliver the ultimate in visual
realism, computing power, and complex data management capability to remote
users or geographically dispersed collaborative teams

Hilsen
Jens

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 04-05-02 10:42

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> lagde en arm i

> [...]
> ++++++++++++++++++++++++++++++++++++
> The SGI Onyx 3000 series with InfiniteReality3 graphics

[SNIP]

Spørgsmålet er nok hvad man skal bruge sit kort til. Til D3D og OpenGL-spil
tror jeg faktisk ikke ovennævnte kort er meget bevendt, mens et GF4-Ti4600
i SGI sammenhæng jo heller ikke batter meget.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Henrik Dissing

Dato : 04-05-02 12:54

On Fri, 3 May 2002 21:55:04 +0200, Zalasta wrote:

>Hvilket graffikort er absulut det det bedste, uden hensyn til pris?

Tjah, hvad er den absolut bedste bil, uden hensyn til pris?

Det kan man ikke udtale sig om før man ved hvilke egenskaber der lægges vægt
på.

Venlig hilsen
Henrik Dissing