Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
problemer med cf kortlæser?
Fra : MOA

Dato : 03-05-02 17:54

Hej

Jeg har just købt en CF kortlæser men har nogle problemer.

Computeren kan godt se læseren men når jeg sætter et kort i og prøver at få
adgang til det skriver den "anmodning kunne ikke udføres, der opstod en
I/O-enhedsfejl"

Hvad betyder det?

MOA
Try out my Unreal Tournament server on 62.79.52.61 [UTpure, Mapvote, 110%
gamespeed]

Fra : Jean Seeberg

Dato : 07-05-02 00:01

Hej MOA.

Ikke fordi jeg har guldkornet på dit problem, men jeg tillader mig at
benytte din tråd ang. kortlæser, da jeg selv har lign. problem og måske også
kan få en løsning.

Jeg købte for et ½ år siden en 5 i 1 kortlæser og hvis jeg har haft lukket
min PCer ned, enten i dvale eller lukket ogl. kan jeg heller ikke få den til
at læse kortene.

Jeg har så "løst" problemet ved at trække stikket kortvarrigt ud/ind, af USB
porten og så kan den læse igen indtil næste gang jeg har haft lukket ned.

Ligner det ikke lidt dit problem.
En løsning/hjælp modtages med glæde så jeg kan blive fri for at kravle ned
på gulvet hver gang.

Hilsen Jean
jean@seeberg.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-05-02 00:13

Jean Seeberg wrote:

> Jeg har så "løst" problemet ved at trække stikket kortvarrigt ud/ind,
> af USB porten og så kan den læse igen indtil næste gang jeg har haft
> lukket ned.

Det er en helt normal procedure med USB-enheder, hvor driveren ikke er
så god til at holde øje med den pågældne enhed.

Fra : Ole Rosted

Dato : 09-05-02 11:17

On Tue, 07 May 2002 01:12:44 +0200, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

Hej,

> [...]

Jeg har et lignende problem med en PQI kombineret CF og SmartCard
læser.
Den læser kortet udmærket - vel at mærke hvis jeg booter pc'en med
kortet i!!
Tager jeg det ud - for at tage flere billeder - og sætter det tilbage
i kortlæseren, kan pc'en ikke se kortet. Kortlæseren står stadig i
drevlisten som: "Ikke permanent drev" man pc'en påstår, at der ikke er
adgang til H: ellrer I: som "drevene" hedder hos mig.

Jeg har spurgt alle steder: MS knowledgebase, coolpix gruppen hos
yahoo, i dk.hardware.drev (eller hvad det er, den hedder) - i sidste
gruppe fandt jeg en henvisning til denne - som jeg med skam at melde
må tilstå, at jeg ikke anede eksisterede.

Det dér med at tage stikket ud og sætte det i, igen kender jeg godt,
men jeg gider ikke. Det kan ikke være min opgave at fixfaxe mig til
løsninger af fabrikanternes dummerter? Der må da være en grundlæggende
( og reparérbar) fejl et eller andet sted!!

I mit andet "Ikke permanente drev" nemlig A: kan jeg da godt tage
mediet (floppyen) ud og sætte den tilbage, uden at pc'en påstår, at
der "Ikke er adgang"!!

>Det er en helt normal procedure med USB-enheder, hvor driveren ikke er
>så god til at holde øje med den pågældne enhed.

Ja, den erkendelse nåede jeg også til, efter at have læst noget om
problematikken på MicroSofts knowledgebase, men det holder ikke helt:

Bruger jeg SmartMedia kort i den samme læser, er der ikke noget
problem!!

Er problemet relateret til korttype??? Hvad kan der gøres ved det??
Jeg regner ikke den med at tage stikket ud, og sætte det i for en
løsning! - Men det bliver jeg måske nødt til?

Jeg forstod ikke ganske, hvad det var der blev sagt på MS's
knowledgebase (ud over at problemet eksisterer)

I min kortlæsers manual står der, at kortet kan tages ud/sættes i mens
pc'en kører. Det kan det også, men der står ikke noget om, at den ikke
kan læse kortet når det er genisat med pc'en kørende!!(??)

Er der nogen hér med så megen indsigt i emnet, at de kan forklare mig
HVORFOR den højt besungne USB teknik ikke virker?? hvad er det for et
signal USB bussen mangler for at detektere ny indsat kort?? Og hvorfor
er det kun med CF der er problemer??

vh. Ole Rosted

Fra : Futte

Dato : 07-05-02 17:12

> [...]
>
> Ligner det ikke lidt dit problem.
> En løsning/hjælp modtages med glæde så jeg kan blive fri for at kravle ned

Jeg havde de samme problemer som jeg "løste" ved en tilfældighed. Jeg købte
en box med 4 usb porte da jeg kun havde 2 usb porte til 3 enheder. Da jeg
havde monteret box'en og skulle til at smide æske og alt det andet ud, faldt
jeg over "manualen". Hvem læser dog en manual til en 1-4 usb box. Nå jeg
kiggede i'en af bare nysgerrighed og læste at overførsel af data via usb
blev betydelig mere stabil hvis den medfølgende strømforsyning blev sat til.
Jeg troede som de fleste andre at computeren leverede strøm til usb stikket.
Strømforsyningen gør det åbenbart bedre for jeg har ikke haft et eneste
problem siden. Scanneren kører som en drøm, den havde også problemer. Flash
link'en virker bare hver gang, og hurtigt. Der er ingen problemer selv om
det har været erstattet af noget andet usb udstyr.

Hilsen
Jørgen

---

Fra : Jean Seeberg

Dato : 08-05-02 00:42

Hej Niels og Futte.

Jeg takker for jeres svar, det var helt rart at finde ud af at det ikke kun
var mig (og min søn) der ikke kunne finde ud af det.
Da jeg også "kun" har 2 USB porte, får jeg lyst til at købe en box med fire
USBer, gider du Futte at skrive hvad det er for en model/mærke du har haft
så gode oplevelser med og en ca. pris.

Et andet spørgsmål som I eller måske andre måske kan hjælpe mig med, er om I
kan anbefale en Xtern flash til mit Olympus C-2500L .
Er det kun det originale eller er der andre som vil være lige så gode eller
bedre ?
Den indbyggede døjer med at være kraftig nok ved lidt større afstande.

Hilsen Jean

Fra : Futte

Dato : 08-05-02 07:30

> [...]
fire
> USBer, gider du Futte at skrive hvad det er for en model/mærke du har haft

Den billigste: Sandberg USB Hub 4 port (varenr.18213) til 299 i
computercity. Næe, jeg har ik' noget med firmaet at gøre.

> [...]
eller
> bedre ?
> Den indbyggede døjer med at være kraftig nok ved lidt større afstande.

http://www.srelectronics.com/

Fin adresse der forklarer en hel del om digiflash. Jeg har selv en gammel
Osram SC18 slave fra analog-tiden . Den virker ikke med mit coolpix 880 , og
forklaringen står beskrevet på siden.

Hilsen Jørgen

---

Fra : Jean Seeberg

Dato : 08-05-02 14:52

Hej Jørgen.

Jeg takker for din hjælp, og vil snares mulig anskaffe mig en USB Hub.
Jeg vil også ind og læse på den side du oplyser om.

Hilsen Jean