Værktøj til performancetest af
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-05-02 16:36

Findes der et program som kan køre en performancetest af et netværk og
hvor resultatet fx. kan printes ud ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-05-02 16:39

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Findes der et program som kan køre en performancetest af et netværk og
> hvor resultatet fx. kan printes ud ?

Definer performance?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-05-02 17:17

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Definer performance?

Tja hvordan skal definere det ? Altså sådan et program, som kan afsløre
flaskehalse, maskiner der arbejder langsomt og så videre.

Mere som en form for dokumentation overfor et firma, så de/jeg ved hvad
deres netværk kan yde.

Jeg har fået det anbefalet af en PC gut jeg kender, som er yderst
kvalificeret. Det var en ren anbefaling fra ham, så jeg ikke risikerer
at det bliver en strid om ord, hvis et netværk pludselig ikke kører så
godt.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-05-02 23:58

> [...]

> flaskehalse, maskiner der arbejder langsomt og så videre.
>
> Mere som en form for dokumentation overfor et firma, så de/jeg ved hvad

Jeg kender ikke noget til OS 9, men en måling af diverse nøgletal
(hastighed mellem maskinerne, ping hastighed osv) kan opnås med
standard værktøjer til OS X.

Overvej hvad du vil vide (altid godt), så kan vi tage det derfra.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 03-05-02 16:46

> Findes der et program som kan køre en performancetest af et netværk og
> hvor resultatet fx. kan printes ud ?

Kig på:
<http://www.neon.com>
De gør sig i den slags værktøjer

/Preben

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-05-02 16:54

In article <1fbmbir.stp3pw1xn7pikN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Findes der et program som kan køre en performancetest af et netværk og
> hvor resultatet fx. kan printes ud ?

Etherpeek?